Gordon zegt 'bambino' hè? Ongeveer op 2:21:
http://www.youtube.com/watch?v=_NfnSgYqM4M
Ik heb vaak de indruk dat klassiek geschoolde zangers hun stem leren te gebruiken als een instrument, met technieken die door overlevering gelden als de beste, en dat ze daardoor in zekere zin min of meer hetzelfde klinken; je hoort een correct bespeelde viool, hoorn, pauk, hobo, stem etcetera. Apenmuziek als blues en pop horen daar natuurlijk niet bij.
In popmuziek is het veel meer de persoonlijkheid van de uitvoerende die op de voorgrond staat; men speelt zich een RSI en zingt zich de knobbels op de banden (ook dat komt onder klassiek geschoolden voor) maar je herkent een stem uit duizenden. Ik vind zingen en gitaarspelen erg leuk en ik wil dat ook zo lang mogelijk kunnen blijven doen; voor mij ligt het qua technische aanpak een beetje in het midden.
Er zijn ook verschillende kunstopvattingen, smaken eigenlijk; de één zegt dat je zo goed mogelijk de werkelijkheid moet weergeven, de ander zegt dat de persoonlijkheid van de kunstenaar in het werk te zien (of te horen) moet zijn en weer een ander vindt dat schoonheid een criterium is. En er zijn er nog meer.
Terugkomend op dat meisje: ze zing uit zichzelf heel zuiver, dat geeft hoop en moed; vooral doorgaan!. Qua inhoud, begrijpen wat ze zingt en uitspraak, (haar 'r' rolt bijvoorbeeld niet) heeft ze nog een hele tijd voor zich.
Die gast met het emohaar en de contactlenzen heeft het volgens mij ook niet gehaald. Als je in de klassieke wereld aan de slag wil, moet je een klassieke opleiding doen en alles leren wat daarbij hoort; als je in de popmuziek een deuk in een pakje boter wil slaan, moet je vooral jezelf zijn en de juiste mensen kennen.