Het probleem is denk ik dat de secondelijm de tape aan het hout vastplakt. Bij het lostrekken van de tape blijven er dan stukjes papier in de lijm zitten.
Waar lijm jij je binding mee Stijn?
Printable View
Het probleem is denk ik dat de secondelijm de tape aan het hout vastplakt. Bij het lostrekken van de tape blijven er dan stukjes papier in de lijm zitten.
Waar lijm jij je binding mee Stijn?
Ik mag ook wel reageren op de lijmvraag hoop ik?:) Ik doe t gewoon:
Binding goop: stukjes van de binding oplossen in aceton tot de dikte van tandpasta. Kun je alleen gebruiken bij egaal gekleurde binding van plastic (wat de meeste mensen gebruiken). Een mooi voordeel hiervan is dat je niet hoeft af te tapen, want het droogt binnen een paar minuten. Ik houd het in die minuten gewoon met de hand vast. Een ander voordeel is dat je de gaten op kan vullen met de binding goop. Het droogt namelijk gewoon weer terug naar plastic.
Wat ik ook gebruik, voor bijvoorbeeld tortoise binding, is dit:
http://guitarsupplies.nl/index.php?i...d=2088&lang=nl
Droogt ook erg snel. Heerlijk spul. Lekker met je vingers overal op smeren en je kan er mooi lijmballetjes van maken;) lijkt de middelbare school wel
Teun
tiens, die aceton ga ik toch ook es proberen. ik zag ooit fabrikant (ik meen dat het vox was) die zijn binding helemaal giet rond de body
ik gebruik nu secondenlijm. en geen stukken tape. het heet niet voor niets secondenlijm... dus enkele tellen goed aandrukken en klaar.
Ik vind secondenlijm zo'n gemeen goedje, ik kom er liever niet mee in de buurt van mijn vingers.
Die uhu allplast is ook heel goed, die lost de binding een beetje op, zodat je niet enkel een gelijmde binding hebt, maar ook nog eens mechanisch vast in het hout zit !
Niet teveel gebruiken, en dan kan je dat mooi aftapen met papiertape.
Mocht er toch wat achterblijven: schraapstaal !
s.
Shit shit shit, dat had ik eerder moeten weten...
Maar goed, leermoment voor de volgende keer!
ik heb dat uhu allplast ook geprobeerd, bleek de binding die ik had gewoon niet lekker op te lossen, ook met gewone acetone geefn effect. Secondelijm werkte daarentegen wel weer relaxed.
Ernie Ball? http://www.youtube.com/watch?feature...XBvr8AhU#t=659 (te zien op 10:59)
Tot nu toe altijd secondenlijm gebruikt. Maar ga binnenkort eens knoeien met Uhu en aceton als ik dat zo lees.
Secondelijm kan heel goed werken maar als je niet uitkijkt wordt het een ontzettende kliederboel. Daarnaast is de drogingstijd afhankelijk van de temperatuur. In een koude werkplaats kan het heel lang duren voor het droogt en op een warme zomerdag plakt het weer té snel.
Daarnaast meurt het ontzettend prikkelend naar amandelen, zeker als je het schuurt. Na een tijdje wordt je er helemaal gek van.
Met secondelijm en hout- of parelmoerpoeder kun je wel weer heel mooie kleine spleetjes in inlegwerk opvullen.
Recentelijk was ik bezig met de binnenste hoorn van een solidbody, daar zat kops Pine. Hoe ik ook vijlde en schuurde, de vezels kwamen er niet helemaal egaal uit. Toen heb ik de boel ingedruppeld met secondelijm (oppervlak +- 3 cm^2) en gewacht tot het droogde. Hierna waren de vezels gefixeerd en schuurde ik gemakkelijk een egaal oppervlak.
Waarom niet? Ik denk dat het wel haalbaar is, met een iets kleinere bodyomtrekmal en een dun volgfreesje...