Eerste indruk is best goed! Zeker voor €44,-! Daar kan ik hem zelf niet voor maken.
De koffer moet zich nog wel bewijzen natuurlijk, maar hij ziet er redelijk goed afgewerkt en solide uit.
De Tele past er ook erg goed in.
Printable View
Eerste indruk is best goed! Zeker voor €44,-! Daar kan ik hem zelf niet voor maken.
De koffer moet zich nog wel bewijzen natuurlijk, maar hij ziet er redelijk goed afgewerkt en solide uit.
De Tele past er ook erg goed in.
Vandaag ben ik naar Vriese in Doetinchem geweest, omdat ik 's wilde kijken of een Amerikaanse Tele wat voor me zou zijn.
Niet omdat de Koreaan niet bevalt, integendeel, maar als een Koreaanse Tele al zo goed is, hoe goed zal een USA dan wel niet zijn, zoiets was mijn idee.
Mijn voorkeur lag bij een USA Standard, omdat die ook 22 frets heeft, en bovendien is die leverbaar in veel verschillende kleuren, waaronder natural, wat ik eigenlijk het mooist vind.
De prijs van een USA Standard (rond de €1100,-) is ook nog zeer vriendelijk vergeleken bij de '52 RI (dikke €1600,-), waar ik ook wel een zwak voor heb, en ook even getest heb.
Ik had m'n eigen Koreaantje meegenomen en heb veel geswitched om tot een goede vergelijking te komen.
De amp waarover ik getest heb was een Mesa Boogie Stiletto Deuce II.
Zelf heb ik een Deuce I.
Het cabinet was een 4x12 Mesa Rectifier. Geen slecht cabinet, maar de V30 speakers zijn niet mijn ding. Zelf gebruik ik G12-65's in zowel m'n 2x12 als m'n 4x12.
Hier mijn bevindingen:
- USA Standard
Toen Job (de behulpzame medewerker van Vriese) hem voor me stemde hoorde ik het eigenlijk direct al: veel te dunne sound, en ook toen ik er zelf op speelde, vond ik hem wat "dunnetjes" klinken, en ook erg veel hoog wat er uit, vooral het brug-element kwam. Ik heb hem echt een dik kwartier de kans gegeven, maar uiteindelijk maar terug gehangen.
Het is geen slechte gitaar, speelde best goed, maar dit gaat 'm niet worden!
- '52 RI
Deze gitaar heeft natuurlijk DE looks, en de afwerking is ook nog 's een beetje beter dan bij de Standard.
Qua sound vond ik hem ook best goed, kan wel tegen mijn Koreaan op, maar de hals vond ik op de één of ander manier erg stroef spelen, beetje plakkerige lak.
Wellicht dat dit makkelijk te verhelpen is, maar voor zo'n bedrag moet de gitaar gewoon direct goed zijn vind ik.
Bovendien zou ik echt dat 22e fretje gaan missen.
Overall een beter klinkende gitaar dan de USA Standard, maar niet beter dan mijn Koreaan vond ik.
- '63 Custom Shop Tele
Puur omdat het kon heb ik nog even een '63 Custom Shop met rosewood toets, en een mooie blonde (crême wit?) kleur getest.
Deze gitaar was echt wel een klasse apart, dat voelde je direct, erg mooi ding, licht van gewicht, en hij klonk ook het beste van allemaal vond ik.
Alleen de prijs (dik €2600,-) is gewoon te hoog, dat zag en hoorde ik er niet aan af, en voor zover ik met mijn beperkte Telecaster-kennis kon beoordelen, klonk en speelde de '63'er niet veel beter dan mijn zeer dierbare Koreaan die voorlopig lekker bij me blijft. :lovelove:
Uiteindelijk ben ik de winkel uitgelopen met een hele mooie Juan Salvador 7/8 klassieke gitaar voor m'n zoontje, maar zelf vind ik het ook wel leuk. :sssh:
haha dat einde toch maar zoon 7/8.
Mischien dat een American Ash iets voor jou is. Dit is een kruizing tussen een Standaard en een 52 RI , Ash bodie , 22 frets , 9.5 radius , medium frets.
Ze worden niet meer gemaakt ,maar zo nu en dan komt er op MP 1 voorbij.
Deze is van mij geweest:
[IMG]http://img59.imageshack.us/img59/8826/ashtele001.jpg[/IMG]
o.a. herkenbaar aan de 1 laags slagplaat ,maar dan wel met 8 schroeven en de brug van de Standaard.
Dat van die brug op de Standard is me niet opgevallen, dacht dat dat gewoon hetzelfde was als bij de '52 en '63.
Trouwens, op de Fender site staat de American Deluxe Tele Ash, en ziet er nagenoeg hetzelfde uit als de jouwe (ex).
http://www.fender.com/themes/product...9502750_xl.jpg
Helaas hadden ze die niet op voorraad bij Vriese....
Klopt, 9.5" radius hals:
Citaat:
Fingerboard Radius: 9.5"-14" Compound Radius (241mm-355.6mm)
Fret Size: Medium Jumbo
Herkenbaar dit verhaal.
Dit heb ik dus met mijn Vester 57 Strat (elzenbody, one piece maple hals, bigblock trem, etc.) welke een goede kopie is.
Deze strat heeft ervoor gezorgd dat ik geen USA Fender strat koop, waarom?
Hij klinkt gewoon als een Fender, maar speelt vooral erg lekker, sublieme hals.
Vrijdagavond was een stadsgenoot van jouw bij mij op bezoek en die heeft zelf meerdere strats (ook USA) en die was ook danig onder de indruk van de gitaar, zowel de afwerking, maar ook zeker de sound, hij vond die zeer goed en identiek aan de Fender Strat.
Geld ook voor mijn Tele's, mij Koreaanse Squier Pro-tone thin-line Tele, is zeker niet minder dan mijn USA HW1 tele.
Ik heb laatst nog even op een Squier CV thinline gespeeld en een MIM thin-line Tele en deze kwamen beide niet in de buurt van mijn Pro-Tone, zowel qua tone, geluid en afwerking niet, dus snel teruggehangen.
oh ja, mijn Pro-Tone Tele heeft een Ash body en is gebouwd door Cort Korea, dus eigenlijk een neefje van jouw tele;)
Ha!, toch prettig dat mijn bevindingen toch enigszins gegrond zijn. :)
Natuurlijk moet je altijd uitgaan van je eigen bevindingen en ervaring, maar als het bevestigd wordt door iemand, dan geeft je dat toch wat meer vertrouwen.
Over Koreanen gesproken, mijn broer had een Koreaanse Epi LP, prachtig ding, op de headstock na, maar dat hebben de meeste Epi LP's.
Jij met je Vester/Cort, en dan vandaag die Burny op Ebay.
Ik heb de indruk dat Koreaanse gitaren over het algemeen prima dingen zijn, misschien wel net zo goed als Mexicanen, Japanners, en in veel gevallen ook USA's.