Dat klopt maar deze kostte heeeeeeel weinig:) goeie tip van die sensoren. Er schijnt ook ergens een verbouw projectje te zijn voor betere regeling
Printable View
van die sockets geplaatst, oude bf256 op beide manieren gebruikt, in combi met de sustainpot een stevig oscillerend geluid die je met die pot ook weg kan draaien maar verder geen effect zoals je dat mag verwachten, nieuwe bf256 geprobeert, zelfde verhaal.
nu zitten er best wel lange draden aan die pot (omdat ik er nog niet uit ben waarin ik het effect wil gebruiken qua behuizing) misschien die eens stevig inkorten?
Heb je die 1uF elco (meest rechtse op het boardje) vervangen of alleen omgedraaid?
Op de foto zit deze namelijk (nog?) verkeerd om, het is ook het moment waarop je
melding maakt dat de schakeling oscilleert...
Maak anders eens een paar (gedetaileerde) pics van hoe de pots nu gemonteerd zitten,
(veels) te lange signaaldraden kunnen zeker voor problemen zorgen, hoewel ik dat
in dit geval niet direct als oorzaak zou verwachten.
nu lees ik hier,
http://freestompboxes.org/viewtopic....47095&#p247095
waar ik ook de vraag heb neergelegd het volgende:
nu staat die C13 wel in het schema maar niet in de layout. waar zou die dan horen?Citaat:
Check that C13 a 100uF/25V cap is present and bypassing the B-tree- if not the circuit will feed back on itself.
ik begrijp hieruit dat als je de draden beweegt dit invloed op het oscilleert zou hebben, maar volgens mij gebeurt dit niet bij mij.Citaat:
Oscillations can also occour via wiring and if so you should be able to move wires to stop oscillation and it's mostly about keeping all in phase connections seperate.
C13, en het stukje schema rechts naast de tekst 'to LED' is niet in de lay-out van
'tagboardeffects' opgenomen, dus die zit ook niet op jouw boardje...
Het betreft trouwens de voeding voor het meeschakelen van een ledje, en verder
o.a. de ompool beveiliging voor de schakeling zelf. Maar goed, je bent niet de eerste
die deze lay-out gebruikt dus ook zonder zou het gewoon moeten werken.
ik ga nu denk ik iets heel vreemds zeggen, maar sinds ik die 'verkeerd' gepoolde elco heb omgedraaid heb ik geen gitaar geluid meer ( hoe flubberig ook) maar dat oscilleren.
jij noemt nu ook beveiliging tegen ompolen.
kan het zijn dat juist die combi nodig is met de 100u om het te laten werken, maar gebruik je die 100u niet dat hij dan toch andersom moet?
(ps, ben niet van plan batterijen te gaan gebruiken)