Dood en verderf! Moet er nog high gain zijn? :blast:
http://users.telenet.be/bartmetde6sn...r/DSC02920.JPG
MS
Printable View
Dood en verderf! Moet er nog high gain zijn? :blast:
http://users.telenet.be/bartmetde6sn...r/DSC02920.JPG
MS
dikke set!
Soms vraag ik mezelf af of hier mensen bankovervaller als beroep hebben :P
Als ik een nieuwe amp wil MOET ik me oude verkopen anders heb ik nooit genoeg geld voor een andere haha. Was het maar zo dat ik er een bij kon nemen. dan was het niet zo moeilijk om te kiezen.
Mooie set MS!
Zo moeilijk is dat toch niet. Ik ben een Belgische leerkracht die alleen woont (heb wel vriendin) zonder kids, een klein appartementje afbetaalt en een grote wagen (zelf) onderhoudt.
Als je niet je geld aan dingen als uitgaan, roken en andere dure gadgets vergooit geraak je al een heel eind hoor (ik zeg niet dat jij dat doet he haha)...
MS
haha nee ok het zal al heel wat helpen een full time baan te hebben :P
Ik ben nog maar een arm studentje wat moet rondkomen van studiefinanciering en daarbij ook nog auto rijd waar dus bijna me hele stufie al aan op gaat haha.
Ja daar zeg je me ook wat, ik had als student ook een wagen en nooit centen :)
MS
Best knap dat je met 90 euri StuFi in de maand een auto kunt onderhouden en nog geld over hebben ook, alleen mij verzekering kost al 90 (edit: 70) in de maand en ik wil toch ook wel een auto houden als ik weer ga studeren:chicken:
Dan heb je flinke auto of een dure verzekering. Ik rijd peugeot 405 en betaal 530 euro verzekering per jaar. das dus 44 euro per maand. 28 euro wegenbelasting en dan hebben we nog benzine. Verder werk ik elke zaterdag dus heb nog wel een extra centje.
maar dus niet genoeg om nog versterker bij te komen van 1000 tot 2000 euries haha
miserievent wat speel jij?
http://i257.photobucket.com/albums/h...6/DSC08956.jpg
Ik speel voornamelijk country en bluegrass:dontgeti:
:seriousf:
Is dat een heuse IKEA 15" kast?
Neeeee, ik zeg toch....gammaaaa:noob:
mooi dingetje mac! ben er ook erg in geinterresseerd het eens uit te proberen als ik hem zie bij muziekzaak.
Zit er een beetje lekkere rauwe sound in? ik heb zelf de engl blackmore en mis af en toe wat rauwheid. Zitten tonnen met gain in maar soms klinkt hij wat te lief. te schoon. Ik hou van rauwe rocksound als jcm, orange, soldano, enz.
wat voor speakers zou jij adviseren? ik heb V30's onder mijn blackmore. misschien heeft deze met andere speakers ook al rauwer geluid?
Ik zelf heb er greenbacks (1970) in mn cab maar de cab zelf is eigenlijk bagger. Geeft totaal geen respons. Maar ik zoek meer een geluid zoals die van slash of gary more. Maar dit is ook weer afhankelijk van je gitaar en pick up keuze (pearly gate en custom custom met alnic 2)
Ik vond hem met een paar GT 75 van celestion al rauwer klinken. Zeker met een dimarzio mega drive (bijna niet te vinden).
Het was niet makkelijk en het heeft mij een hoop geld gekost maar uiteindelijk kan ik er uit halen wat ik wil.
Voor de greenbacks laat ik nog een kast bouwen of ik doe het zelf maar dan niet van multi plex maar van 2 cm massief hout. Dit voegt meer toe aan het geluid wat ik zoek dat wordt dan een XXL 4x12 kast zoals bijvoorbeeld die van kool en elfring.
ok tof. maar de versterker zelf heb je niks aan laten modden?
ik ga hem zeker een keer uitproberen zodra ik hem tegen kom.
haha toch wel knap eigenlijk he. Hoeveel mensen niet gaan vragen of een andere versterker als een marshall klinkt. Ik heb mezelf er ook al een paar keer op betrapt.
maar probeerde laatst een orange en dat is ook totaal geen marshall maar wel lekker rauwe rocksound.
Man! Dan ben jij nog veel handiger dan ik al dacht!;):seriousf:
Wel toffe Gibs BTW
bah bah bah, wat een rotcombinatie! Engl met een les paul! BAH!
doet me hieraan denken:
http://i9.photobucket.com/albums/a61...o/82de8031.jpg
of
http://i9.photobucket.com/albums/a61...o/e05288d1.jpg
die kast was niet slecht, he? XXL Kool&Elfring, waar KEN Ik dat toch ook alweer van!!!!
Dat cabinet vond ik erg gaaf en daar gaat mijn zelfbouw cabinet dan ook van afgeleid zijn. Misschien wordt het zelfs een 3x2 dus drie hoog en twee breed. En dan lekker diep zodat je veel geluid door het hout krijgt. In iedergeval ben ik iets aan het bedenken wat je niet zoveel zult tegen komen. De kast komt in iedergeval geen tolex op maar krijgt de MacW BBQ behandeling met daarna een faded finish.
Ideen genoeg iig.
Les paul: van mij.
SE: van mij
Kool Elfring: van mij
rest: had van mij kunnen zijn, maar vond't niet goed genoeg ;)
Ik haal alles wat ik me wensen kan uit de Engl SE. Voor mij echt een heerlijke amp, heb gewoon niks anders nodig. Ik heb geloof ik alle high gain amps getest die er in dit land te testen viel, en de SE was echt mijn beest. De xtc viel af, de Triamp van H&K viel af, etc etc. de SE was je van het :P ik heb 'm vorig jaar meegenomen naar de meeting, en men was het er unaniem over eens: tis je ding, of tis niet je ding :P is 't je ding, vind je 'm te gek, is 't niet je ding, vind je 'm verschrikkelijk.
@mac: heb jij dat ook gemerkt dat je engl beter klinkt op medium laag volume ipv full power? mijn SE klinkt iets beter, vind ik, als ik 'm zeg maar iets harder heb dan slaapkamer volume (nja, ok... optreden-volume, ook best, haha), maar volumes op 10, dat klinkt dan weer niet, alsof de eindbuizen dan ook gaan clippen, en de engl dan niet meer zo lekker strak klinkt als voorheen...
Ik vind de SE best een mooie versterker, samen met de Seve Morse mijn favo-ENGL's, maar 't is toch net niet "mijn ding".
Er zitten teveel opties op naar mijn idee. Dit kan in een studio en thuis een groot voordeel zijn, daar heb je de tijd om hem in te stellen, maar op een podium moet ie snel in te stellen zijn ben ik van mening.
De prijs van de SE (en SM) is ook best hoog, dus dat zet je wel even aan het denken/twijfelen.
Dat klopt, maar op dergelijke volumes kun je de gain knop van beyond infinity terug naar pre insanity / post oblivian draaien. Dat should do the trick ook bij die SE van jou. Het gevolg is dat hij meer gaat opleven, een beetje als een heel goed gemodde marshall(ish). Minder klinisch zeg maar maar genoeg defenity voor zover je gehoor dat aankan.
@H.Huisjes: je hebt helemaal gelijk. t zijn heel veel mogelijkheden, maar men gaat ervan uit dat je het opslaat onder een midi ding, en dat heb ik ook gedaan. Ik heb 12x10 knoppen, dus voor een set van 12 liedjes, klik ik constant eentje verder. ik begin met clean dan op 1, en dan klik ik door per keer dat ik door moet klikken zeg maar.
of ik heb gewoon onder de 10 knoppen in het eerste hoofdstuk zeg maar, gewoon alles al zitten wat ik die avond nodig heb, en dan met een sticker of duct tape opschrijven wat 't is. bv:
clean/presence1/master1
clean/presence1/master1/reverb (en dan afhankelijk van mijn smaak die dag met of zonder de bright switch)
crunch/presence1/master1
crunch/gainboost/presence1/master1
crunch/gainboost/presence2/master1
lead1/gainboost/presence1/master1
lead1/presence1/master2
lead2/presence1/master2
lead2/presence1/master1/tight/midboost/megalow punch
ik noem effe wat. afhankelijk van wat ik speel, druk ik dit zo in, ongeveer. tis dus echt niet zo dat ik dan eerst van supersqueecky clean naar pompende death metal ga, en dan alles moet omzetten, dat heb ik gewoon opgeslagen. en dan hoef ik ook niet te tapdansen, gewoon een druk, en gaan met die banaan. Lekker simpel. Juist omdat alles midi aan te sturen is.
Maar als ik bijvoorbeeld een avondje iron maiden ga spelen/coveren, is 't belachelijk om de setting die ik de 'fender twin' setting of de 'vox ac30' setting noem, te programmeren; die gebruik je bij maiden gewoon niet, toch? :P :soinnocent:
het is eigenlijk een 6 kanaals bak, met dubbele masters, dubbele presence, reverb per 2 kanalen in te stellen (bij clean wil ik vaak wat meer reverb dan bij mijn hoge crunch of high gain kanalen; mijn lead1 kanaal kan zonder de gainboost lekker jcm800-achtig klinken, niet ALS de 800, maar zelfde orde van (gain)grootte, en dan is reverb wellekker, maar minder dan bij clean, dus vandaar, 2 reverbs).
Bij m'n clean kanalen vind ik bv een greenback weer lekkerder, dus.... 2 speaker uitgangen, kiesbaar. Ik klik dan in midi aan dat m'n clean kanaal de greenback kant krijgt, en de leadkanalen de v30.
ik heb ingebouwd ook 2 powersoak-systemen. ik kan gaan van 100w naar 50 (2 buizen uitzetten), of van 100w naar 60w (modern/vintage) en dan bij die 2, 50 en 60 watt, half power indrukt, krijg je 25 a 30 watt. Scheelt je vrij weinig in headroom of output, maar wel in voicing. wat stugger in 't mid(laag) , wat rubberiger zeg maar, om Reinhold Bogner te citeren.
Ik hoor heel veel klachten zo van 'ja maar hij heeft half gedeelde eq per 2 kanalen'. ja..maar... Engl heeft perse hiervoor gekozen, en de namen zijn eigenlijk misleidend. Je hebt per kanaal 1 eigen treble knop, en dan per 2 kanalen mid en bas. De treble knop had eigenlijk 'tone' moeten heten, en bass en mid dezelfde naam, maar de naam is misleidend. je draait niet meer mid of meer bas in, je voic't de mid en bas eigenlijk. Of juist strakker in 't laag, en losser in 't mid, of wat meer 'schreeuw' in t mid, en laag wat flubberiger. mid opendraaien zoals je bij bv een marshall doet, heeft bij de SE veel en veel minder effect, omdat je niet je mids ermee boost en de rest wegscoopt, je voict 't m alleen. het 'door de mix prik' effect dat je wilt, moet je halen uit het feit dat de SE sowieso al gruwelijk zwaar 'prikt', en je kast en afstellingen. Staat ook in de handleiding overigens, ghehe. Engl wilde je de moeite al wegnemen van het zo instellen dat ie prikt, maar dat je wellicht 'jou' sound kwijt bent. prikken doet ie toch wel, je hoeft alleen maar je eigen tone in te draaien.
De Steve Morse vond ik ook te gek, vooral omdat je je hoge mids en lage mids 2x kunt instellen. Voor mij was ie te beperkt, omdat ik niet zozeer mijn mids, maar mijn hoog en laag wil instellen (om te zwijgen over relatief minieme prijsverschil, wat de SE extra levert, ik noem 2 kanalen, 2 presence, 2 reverb, etc etc).
eenv an de redenen dat ik koos voor de SE was ook dat om al die tones te halen die de SE trekt, ik diverse heads had moeten nemen... De powerball en de Hook Captain. Ik weet dan niet of ik net zo vaak had gespeeld als nu, en dat ik dat headwisselen wel zo tof had gevonden. Dit is alles compact in 1 head, en het klinkt (voor mij) ook nog eens te gek.
Hij gaat dan klinken, inderdaad, als zeg maar een ouwe marshall die zwaar over z'n nek gaat, maar soms is dat iets dat je niet wilt, omdat je dan je strakke sound mist.
Ik vind 'm overigens totaaaal niet klinisch. dat hoor ik ook over Bill Lawrence elementen, idem over qtuners, maar ik vind ze enorm dynamisch en precies, en leveren precies de tones die ik zoek.
Ik vind de steve morse nog wel erg interessant en de invader 100 wil ik nog een keer proberen. De engl SE vind ik weer erg hoog in de prijs en net wat te veel functies hebben. Ik ben zelf ook meer van de simpele maar voor mij juiste versterker. Liefst een die alleen die dingen heeft die ik wil en nodig heb maar dat wilt natuurlijk iedereen.
Ik ben nog lang niet klaar in mijn zoektocht naar goede versterker. Binnenkort de guitarking hoop ik dat meer duidelijkheid geeft. Er is gewoon TE veel eigenlijk om het allemaal bij te houden...