Dat is idd handig als extra mastervolume, gebruik het op mijn hook ook zo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
Maar moet je hem dan niet ook doorpatchen?
Printable View
Dat is idd handig als extra mastervolume, gebruik het op mijn hook ook zo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
Maar moet je hem dan niet ook doorpatchen?
extra volume schakelmogelijkheid, dat is tof!!
Kun je naast je solo-boost ook nog kiezen voor een solo-dip...voor de solo's die je nog niet zo goed kent....
nee dat hoeft niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
volume dip voor als je de solo niet zo goed kent inderdaad! :seriousf:
gewoon je marshall stack omver trappen als rock and roll act... let niemand meer op de solo die je vlak daarvoor verkloot hebt !
Toch goed om te horen dat meer mensen last hebben van verklootte solo's ;)
solo verkloot? gewoon je volumepot dichtdraaien, 2 seconden verwoed doorspelen, verbaasd naar je versterker kijken en dan heel gestressed ernaartoe rennen en aan de knoppen gaan draaien alsof er iets is, werkt altijd :)
Hee Hallo,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Ik snap iets nog niet aan je verhaal.
Ik heb nog niet al te lange tijd de JVM in huis, dus het is nog wennen.
Maar je schrijft dat jij hem waarschijlijk zo had geprogrameerd........
Vervolgens noem je dan 2 keer de crunch sound.
Maar het is toch niet mogelijk om 2x een crunch naast elkaar te programmeren? Of ben ik nou gek.
Dit is toch alleen te doen door op de desbetreffende switch te stampen?
Dat kan ook niet. Crunch zit alleen onder button 2 en je kan met die button alleen de verschillende 'modes' schakelen
Met een midipedaal gaat het wel naast elkaar
oh ja, dan zal ie dat bedoelenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helter Skelter
thnx mate
Hmmm, volgens mij is het wel degelijk mogelijk om 2 verschillende Crunch patches onder 2 verschillende knoppen van de JVM-footswitch te programmeren.Citaat:
Je kunt b.v. onder knop 2 Crunch mode orange gebruiken en onder knop 3 crunch mode red.
Ook kun je b.v onder knop 2 crunch red met master 1 zetten en onder knop 3 crunch red met master 2.
Een combi van die 2 is ook mogelijk. Je kunt ook knop 1, 4, 5 en/of 6 gebruiken volgens mij. Zes verschillende crunch sounds onder 6 knoppen dus. Beetje overdreven, dat wel ...
P.S. ik verkloot NOOIT een solo :roll:
aha.. ok! dat wist ik niet. Mijn footswitch zit trouwens nog in de verpakking, ik gebruik een midipedaal om de JVM aan te sturen.
dus jongens...het kan wel! :satisfie:
Ik wil ook een JVM!
Tsja, dat wilde ik even zeggen.
Ik gebruik beide ...Citaat:
Bestel nooit grote versterkers bij deze zaak. Ik probeerde idd mijn Marshall JVM 410H hier te kopen, en ze hebben me gewoon 3 maanden (terwijl ik al had betaald) laten wachten, zonder respons te geven op mails die ik stuurde, en uiteindelijk kwamen ze dan met dat ze hem gewoon nog niet hadden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Bedankt Playback Europe dus! :stop:
Voor die prijs wil ik toch VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL liever een 5150 III. Wat een zalige bakken zijn dat!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix_appendix
Ben ik het wel mee eens (heb ze naast elkaar getest).
Maar ja, heb toch m'n Powerball gehouden (wel het EVH cab gekocht), want die was toch ook wel erg goed in vergelijking met de andere twee tops...
hey lamzak ?? heb je ook een jvm ??Citaat:
en waarom weet ik dat niet ?
en waarom heb je me niet gebeld ?
en waarom kom je nooit meer langs ?
en waarom....
KOM JE GEEN AUDITIE DOEN !!???
Heb je om de JVM midi aan te sturen alleen (bijvoorbeeld) zo een goedkoop behringer pedaal nodig? Of moet het wel icm 19" effecten e.d.? Heb totaal geen verstand van midi en zeker niet hoe 't zou werken op de JVM.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes
Ik wil er eigenlijk pop/funky bluesy dingen op een strat mee kunnen spelen, crunchy dingen met hums en er evt. een vette metal/HC scheur uit halen. Is de peavey daar echt geschikter voor?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LP_CL
Als je alleen de JVM wilt aansturen heb je in principe genoeg aan het standaard JVM pedaal.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartL
Als je de JVM + een (19") effect aan wilt sturen kun je zo'n Behringer pedaal gebruiken. Maar elke andere midi controller zou ook kunnen.
Midi is niet zo ingewikkeld als je denkt. Je moet je er wel even (een beetje) in verdiepen.
Ik bedoel meer of je ook ALLEEN een midipedaal zou kunnen gebruiken. Dan heb je in principe hetzelfde als wat het normale pedaal doet, maar dan met meer presets...of nie?
alleen midi pedaal kan!
Ik vroeg me af wat eigelijk 'het beste' is voor mij.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
Ik zal waarschijnlijk nooit in een band spelen dus een 50 Watt is meer dan voldoende voor mij.
Dus is een JVM 210 beter of is zo'n JVM 410 echt wel duidelijk beter?
zo denk ik erover:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107359
edit:
Waarbij ik wel moet zeggen dat alle JVM's toch echt wel "live beesten" zijn hoor. Ik denk niet dat ik voor een JVM zou kiezen als ik zeker wist dat ik nooit in een band zou spelen.
Ik denk dat - wanneer ik niet in een band zou spelen - het echt zonde zou vinden om zo een amp (en ook nog een cabinet erbij) aan te schaffen...of ik zou een paar duizend eurootjes per maand moeten verdienen natuurlijk :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wildchild
Sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo'n podium beesten :D.Citaat:
Wel een heeel e vette amp !! Gefeliciteerd mbakker75
Niet overdrijven eh. Het gaat hier niet om een versterker van 3000+ euro! ;)Citaat:
je moet het ook echt helemaal zelf weten.... ;)
heb hem al weer een tijdje hoor. Toch bedankt :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door x.a.d
Nee, maar met een goed (en nieuw) cab erbij wel 2000+ en dat zou ik er zelf niet aan uitgeven als ik er niet mee zou kunnen repeteren/optreden. Maargoed, ieder heeft zijn eigen budget he :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wildchild
Maar ik zal dan wel waarschijnlijk de combo kopen en 2de hands ;)Citaat:
Dus +/- 1500 euro voor zo'n goede versterker vind ik kunnen :)
Koop zo'n Marshall gewoon in Engeland, dan bespaar je massa's.
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JVM-410H~ID~5714.asp
Komt op €940 voor de head, reken dan nog ongeveer €35 verzending. Best een goeie deal, lijkt me.
Welnee, dan kan op beide versterkers heel goed.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix_appendix
Het ligt er aan welke voicing je het mooiste vindt. De EVH klinkt namelijk anders dan de Marshall.
Mij stond de sound van de EVH wat meer aan. De EVH is ook stiller (minder bijgeluiden) met high gain en heeft wat meer bass, zodat je een wat zwaardere sound kan krijgen.
Marshall is erg mooi voor crunch (vond ik de mooiste sound op de Marshall), maar doet de EVH ook goed (misschien iets minder dan de Marshall).
Clean van de EVH vond ik iets beter.
Op high gain gebied was de EVH wat duidelijker in het voordeel.
De Marshall heeft wel meer opties dan de EVH, maar de geluiden die de EVH heeft, vond ik gewoon allemaal erg goed (als ik de poen zou hebben kocht ik hem voor naast mijn Powerball)
Heb de beide amps wel met humbucker gitaren getest, dus funky strat dingetjes kan ik niet over oordelen.
Ga eens bij Nederland Muziek langs en je kan ze beide uitgebreid aan de tand voelen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Slash
Is idd goedkoop daar, een Kerry King JCM 800 komt daar op € 736 (ex verzenden) bij Thomann kost hij € 1500, - een DSL50 top komt zelfs op €575,-
Die site ziet er sowieso wel leuk uit! Boss DD-6 voor 115 euro, BD-2 voor 67...
Tweedehands zijn ze hier maar iets goedkoper.
Zeeeeeer interessant! Heb je zelf ervaring met deze site?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Slash
Met welke cab klinkt de JVM het beste?
Wat cab(s) gebruiken jullie zoal?
Hey iedereen,
Ik ben van plan om ook een JVM te kopen, maar toch heb ik nog een vraag.
Is er namelijk een groot verschil tussen een JVM410c (zonder cab) en de H met een cab (1960 4x12 cab) eronder qua geluidskwaliteit?
Ik speel nog niet zolang electrisch dus ik weet nog niet zoveel van amp's (ik speel momenteel met een cube 60).
Ik speel graag Metallica, ACDC maar ook rustigere nummers zoals REM (als het wat zou uitmaken) .
Groeten.
De combo klinkt anders dan de head, afhankelijk van de speakers die in je cab zitten.
Probeer het anders gewoon uit in de winkel....
Verschil in kwaliteit, mits het cabinet van dezelfde kwaliteit als de combo (bijv het bijbehorende Marshall cab), is er niet. Het klinkt wel (iets) anders en dat is een kwestie van smaak. Ook niet onbelangrijk: combo's zijn compact van formaat, maar loeizwaar. Top en cab nemen meer plek in en je moet 2 losse delen sjouwen, maar zijn individueel wat beter te tillen.