Allebei gereageerd. Dat lijkt ook weer opgelost, wat een heerlijk forum toch:cheerup:
Printable View
Allebei gereageerd. Dat lijkt ook weer opgelost, wat een heerlijk forum toch:cheerup:
Hoe moeilijk is het om een setje EMG 81/85 in een Epiphone LP STD te plaatsen. Alles is nog origineel en dus zullen ook de potmeters vervangen moeten worden.
is dit te doen voor iemand met 0,1 ervaring met solderen?
Voor EMG's hoef je niks te solderen. Bij de pickups krijg je standaard een volume en tone potmeters en alle benodigde bekabeling (en een paar schema's). Ik heb laatst een basgitaar voorzien van een EMG P setje met een EXB toonregelaar. Het was in een paar minuten gebeurd en ik heb ook totaal geen soldeerervaring ;)
misschien een stomme vraag maar hoe sluit ik dan de kabeltjes aan?
Niet bij alle EMG's hé... Alleen bij de nieuwere, die hebben zo'n quick connect systeem. Maar de oudere moet je gewoon solderen.
Edit: op de emg site staan wel schema's volgens mij
Edit2: bekijk dit eens: http://www.emginc.com/content/wiring...0230-0039C.pdf
Als ik bij de music store een setje Zakk wylde EMG 81 85 koop dan zou ik dus dat quick connect systeem moeten hebben?
oke, hartstikke bedankt voor jullie reacties.
ik neem aan dat ik de oude elektronica wel los moet solderen?
oh dus als ik ze afknip kan ik ze net zo goed weer gebruike mocht ik weer de oude PU's erin wille om wat voor reden ook?
okay, ik heb de knoop doorgehakt. Ik heb een HOOP pickups in de verkoop, en ik heb een paar pickupsets kunnen kopen door wat mazzeltjes. vooral ook, omdat ik nu echt de tone 'af' wil hebben.
wat ik nu heb gekocht:
een setje classic hotrod pickups: dean mountain of tone voor in de brug, en de dimetime in de hals.
een set schenker pickups. heb GEEN idee wat daarvan te verwachten, maar dat komt wel goed.
En ik heb een dean baker act, voor in de brug (soort-van JB meets duncan custom) en een hands without shadows voor in de hals (soort-van JB meets PAF meets fullshred).
ik heb gewoon teveel gitaren :P
koop ik weer een nieuwe gitaar :) ik heb maar een paar instrumenten waar de tone echt van AF is.
mijn fireburst; die kreeg vanaf dag 1 een set JB en een brugmodel jazz, en die is nu 2.5 jaar echt AF. en klinkt SUPERB.
mijn purperhart LP. die gitaar kreeg een set customwound pickups, en die is ook af. volledig.
mijn 2e koa les paul en de walnut les paul... dat was effe zoeken, maar ik heb nu wel de juiste set, net als voor mijn eerste LP. die eerste heeft 5 sets versleten, maar nu is 't wel AF.
mijn eerste warmoth heeft ook 4 sets versleten, maar wat er nu in komt, zou het definitieve moeten zijn.
de blauwe flametop: idem dito. een duncan distortion en een jazz, en die gitaar is waanzinnig goed.
de groene; tja, de prails zijn echt mijn ding niet en de seth lover maakt 'm te dun. dus: hotrod pickups! en ik weet zeker dat dat gaat knallen!
de tobaccoburst LP moest altijd al paf-achtig zijn, en nu heb ik eindelijk de juiste set te pakken. juiste balans tussen warmte en output en crunch en harmonics.
en als ik me ga 'vervelen', dan ga ik NOG meer spelen (en ik speel al zo weinig, NOT, ghehe) en nieuwe gitaren maken.
En als het al niks meer aan word. Of je hebt alles al, dan zeg je het maar hoor. Dan geef je al die gitaren maar aan mij, ik sla met een hamer op je kop zodat je alles weer vergeten bent, en dan kun je weer opnieuw beginnen :) Doe ik gewoon gratis hoor :soinnocent:
Weet iemand welke Bare Knuckle pick up geschikt is voor Deftones achtige gitaar maar ook fatsoenlijk clean kunnen?
Guys... (and girls, of course!)
Zoekende naar een setje singlecoils voor m'n 1985 MiJ strat, kom ik op MP de volgende twee tegen:
Fender Custom Shop Texas Special Strat en Seymour Duncan ANSTH Antiquity Strat Texas Hot.
De versterker is een oud Fender buizenbakkie en ik wil een lekkere vette blues-scheur.
Welke set zal me het beste bevallen? Ik heb met geen van beide nog ervaring...
Ik denk dat de SD's een stukje beter zijn, die Fender PUP's zijn gewoon de standaard modellen.
Qua Strat-PU's (en blues) vind ik de Fender Custom Shop '54s echt te gek. Texas Specials ook gehad (op 'n andere Strat) maar die vond ik wat scherp/hard, SD AIIs zeer ok maar aan de warme kant, SSL1s zeer ok maar verkocht.
Ik heb die '54s op 'n Strat zitten met 'n elzen body (met dunne nitro primer, verder geen lak) en 'n hals van bijna 2,5 cm dik bij de 1e fret; de gitaar zelf (unplugged) klinkt al zeer dik, vet, bluesy en Strat. De output is vrij laag maar de tone is gewoon top imo.
Hey guys ik heb een vraagje. Ik ben nogal fan van DiMarzio pickups en wil tzt een setje in mijn Schecter Omen Extreme 7 stoppen, want die pickups zijn het niet helemaal.
Ik vind de stock pickups van de PRS SE Custom (22) eigenlijk wel erg nice klinken. Maar wat voor soort pups zijn dat? En met welke DiMarzio pickups zijn die te vergelijken?
Maar da's een strat humbucker (dus single coil space). Dat gaat nooit passen. Wat is een mooi equivalent in normaal humbucker formaat? Iets als een super distortion? Ik vraag me af of ik wel zoveel bas wil. Ik zoek grommende pickups die niet te schel maar ook niet te bassig zijn. De bas kan ik wel uit m'n amp halen. Daarom dacht ik eerder aan een D Activator setje (niet de X-versie).
wat voor sound zoek je precies? die pups uit de prs SE zijn niet zo bijzonder hoor. rond de 8k, en een of ander vaag alnico magneetje, rawcast.
kortom: wat wil je qua tones, pas dan kan ik echt informatie geven voor je sound en pickupkeuze.
de activator brug is superagressief, en behoorlijk brullend, de halsversie is heel transparant... beetje een souped up version van de duncan jazz.
Ik speel op een Groove Tubes Trio en ENGL E530 met een ENGL 930/60 poweramp. Van de Trio gebruik ik Clean voor clean en Scream voor solo's. De E530 wordt op het hoogste kanaal inclusief contour gebruikt voor m'n overdrive. Het zijn nogal veelzijdige sounds want ik zoek een dynamisch en warm clean (beetje zoals dat van John Petrucci) en een strakke rauwe overdrive (bijvoorbeeld Nevermore of Lamb of God).
De pickups in de Omen zijn een beetje te plat. Die van de PRS klinken een stuk dynamischer en de gitaar heeft ook meer rauwigheid (maar dat komt ook veel door het vele mahonie).
Ik weet niet of t vlakke van de scheckter in de pickups zit, of in de gitaar zelf.welke pups zitten er nu in?
Maar als je perse nieuwe dimarzios wilt,zeg ik de crunchbox en de liquifire.
Vanavond eindelijk eens tijd gehad om m'n Gibson P100 in m'n SG Jr te schroeven.
De beschrijvingen op de Internets klonken mij in ieder geval goed: direct zoals een P90, vol als een humbucker maar qua sound geen van beiden. Qua output zou hij ook iets meer hebben dan een standaard P90 en hij heeft geen last van enorme brom zoals de P90 wel heeft.
Net een half uurtje op laag volume gespeeld en qua sound lijkt het inderdaad op bovenstaande omschrijving, alleen is hij veel te zwak! Ik zit continue te controleren of de volume pot wel helemaal open staat...
Zou er iets mis kunnen zijn met mijn P100 of zijn ze allemaal beneden medium qua output?
Meet 'm eens door. Kabel in de gitaar en met de schakelaar in de juiste stand de weerstand tussen tip en sleeve meten. Liever nog de inductie als je daarvoor een meter hebt, maar de weerstand zou een indicatie moeten geven van het aantal wikkelingen. Heb je een multimeter?
6.26K. Het was me al opgevallen dat dat laag was, maar DC weerstand is maar 1 van de factoren die de output bepaalt. Ook weet ik niet of gestapelde humbuckers een andere weerstand hebben dan 'standaard' hummies. Mijn elcheapo DMM kan ongetwijfeld geen inductie meten.
Humbucken doet hij wel goed, dus beide spoelen zijn iig aangesloten.
6.26K is inderdaad niet zo heel heet. Zelfs mijn oude gibson-paf komt aan 7,5 en ik heb een fender-element met dezelfde waarde.
Als die P-100 een gestapelde humbucker is, zou je voor de weerstand per spoel de helft kunnen nemen; en dan is het waarschijnlijk vooral de bovenste spoel die het signaal geeft. Niet echt bruut als het is zoals ik denk dat het is.
Als je de P100 vergelijkt met een P90 lijkt het inderdaad alsof je de volume op acht hebt staan wanneer je open staat.
De pickup staat wired in parallel, als je hem in series zet klinkt ie als felle P90, bekende mod. Een goed idee is om dat te kunnen switchen, met een tonepot bijvoorbeeld.
Ik vergelijk 'm met iedere andere gitaar en/of pickup die ik heb en hij is gewoon te zacht en heb dus veel te weinig gain met mijn setup itt mijn andere gitaren/andere pickups.
Ik ben niet op zoek naar een stille P90, want die zijn er toch niet. P90's klinken wel erg gaaf maar zijn 100% onbruikbaar dankzij de enorme bak herrie die ze produceren. Vandaar mijn zoektocht naar humbucking P90-sized elementen en ik hoopte in de P100 een leuk elementje te vinden.
Toch maar eens de Virtual P90 gaan bestellen, daar lees ik ook goede dingen over.
Inderdaad. In mijn verdediging: ik ben direct na de studiotijd op vakantie gegaan en m'n RD is niet meer in de studio gebruikt. Zondag gaan we zelf nog wat extra tracks opnemen en dan komt de RD met jouw hybrid in de brug zeer waarschijnlijk eindelijk aan de beurt!
Ik heb er nu ~15 minuten op volume mee gespeeld en daar was ik in ieder geval wel van onder de indruk! Veel laag, maar niet zompig, genoeg hoog maar niet fel. Wel teveel output, maar dat is al voor een groot gedeelte opgelost door 'm lager te zetten.
De andere hybrid heb ik in mijn SD Std gezet, maar die heeft bijna helemaal geen output, dus of je hebt andere kleuren gebruikt voor die pickup, of er is iets los gegaan, of ik heb 'm niet goed ingebouwd. Het laatste heb ik gedubblechecked, dus dat is het waarschijnlijk niet ;)
Kwestie van draadjes nalopen, ook intern. Kijken over welke draadjes welker weerstand zit, en dan eind en begin aan kaar, en dan een van de 2 op hot, de ander op aarde.
Ik heb eindelijk de Michael schenker set ingebouwd...wow. eindelijk klinkt t hoe ik t bijna 4 jaar geleden voor ogen had. Breed, dynamisch, flink wat laag, maar het zit me niks in de weg, eenorm veel mid, crunchy strak middel, en bijna n gillend hoog, maar gillend als n colloratuursopraan, niet als n baby:p gewoonweg grandioos. Enige spijt is dat ik t veel eerder had moeten doen! De halspup is heel mild en 'lief', veel meer voor jazz of blues, echt veelzijdig als set, maar tis geen pup die je aanzet voor je solo, die pak je ook op de brug, maar das ook n hemels geluid.
Ik wacht nu op 2 warmoth gitaren voor de anderedean picku, maar dit is n vliegende. Start, man man man, die rond is om van te kwijlen. Ik kreeg bij t eerste akkoord gelijk n debiele smile. Wat een tone.
Is alweer een tijdje dat ik mijn JPM heb met een dimarzio air norton en steve's special. Ik vind de steve's special erg prettig, maar soms mis ik net dat extra beetje power dat de crunchlab in mijn strat wel heeft. Het is wel een erg lekkere crunchy humbucker, maar wel een donkere. Ik merk wel dat hij lang niet zo gearticuleerd met grote akkoorden icm met veel gain zoals de crunchlab. Zit nog te twijfelen of ik niet eens de crunchlab uit mijn strat moet halen om hem in de JPm te zetten. Misschien eerst eens rustig afwachten wat de setev's special doet in de oefenhokken.
Is E 75,00 voor een setje toneriders (telecaster) een beetje ok?
Zo'n anderhalf jaar terug heb ik 80 betaald voor een nieuw setje.
Ben er nog steeds erg blij mee.
Heeft iemand ervaringen met Boston pickups? Kan dit op de brug een warme toon overbrengen en op de neck een crunchy tone?
Ik kijk namelijk naar boston omwille van zijn prijs. De prijzen zijn vrij laag, wat me toch enige argwaan doet opwekken, maar laat me het vragen aan de kenners.