Nee nog niet gedaan. Straks misschien. Die 75 watters verzuipen in het geluid van de greenbacks. Dat is een mix van nix.
Printable View
O ja...
Grolsch is PUNK BIER!
en nu herrie maken :satisfie::satisfie:
Dat komt wel goed zo. Net m'n eigen naai kamertje. :seriousf:
Ziet er vet uit! Die pulp fiction poster hangt er ook mooi
je plektrum vloekt op de foto :):)
Ik zag 'm eerst niet :). "Zoek het plectrum" als alternatief op "Waar is Wally" :p
Misschien dat het niet mixt met 2 speakerkasten, maar ik heb een jaar of 2 een mix van 75's en (nieuwere) GB's in m'n A-kast gehad, en was er best wel tevreden over.
Ook met de HOOK was het geen verkeerde combi.
De B-kast met 65's klinkt nog wel een stuk beter.
Tip: zet de kasten 's naast elkaar i.p.v. op elkaar.
Mesa :lovelove: Grolsch. :rockon: ;)
Ik heb ook nog een Marshall en een HOOK :sssh:
En de Mesa is eigenlijk ook een soort van Marshall
Hehe, nu nog een Mesa van Marshall? ;)
Nette stack mac! Ben toch nog wel erg benieuwd naar die Engl steve morse. Lijkt me ook een geweldige engl. Tot zover hou ik toch ook wel van de blackmore omdat hij zo lekker basic is.
En idd ook nette hertog jan stack ;)
Ghehehe, whahaha... Sukkels.
Evengoed bedankt voor de laatste paar posts. Ik zal nog kijken of ik zinnige antwoorden kan vinden. De medeforummer heeft de epi custom net gekocht van mij, die stond hier helemaal niks te doen en aangezien dat EHG (of EGH) nog een jong gastje is maar niet te veel gevraagd. En even lekker laten testen op m'n stack. Niet op m'n H-J stack welteverstaan. :D
enniewee.
Was leuk vanavond enbest veel gekletst.
Nee, de JVM is geen Mesa, gewoon een best wel goede Marshall, de enige die geen tubescreamer nodig heeft, of het moet de Kerry King sig zijn, die dat ook niet nodig heeft, dat weet ik niet.
De hoeveelheid knopjes is misschien overweldigend op de JVM, maar ze hebben wel allemaal hun nut, erg veelzijdige amp.
Als ik vrede met het crunch kanaal kon vinden, had ik hem ook zeker gehouden, maar het was het net niet voor mij.
@EGH (of EHG): gefeliciteerd met je "Epi Mazzeltje". :lp:
Tring de bring hee.
Zo'n stack van 2x Marshall kast + Engl top ziet er uit als een puist herrie die ik niet zou overleven.
Ik schrik al van mezelf als ik de 8W buizen van de VibroChamp boven de 5 zet.
Heb ik de neiging om samen met de katten naar de zolder te rennen, met de staart tussen de benen.
Ik word oud. :sssh:
:makeup:
Mwa, het klinkt wel wat harder dan een enkele 4x12, maar het is vooral de druk die het 'm doet, en waar je de kick van krijgt.
Zo'n full stack kan daar behoorlijk wat van produceren, het ziet er natuurlijk ook lekker nostalgisch (70's/80's metal/hardrock) uit, maar ik vind het eigenlijk veel beter klinken als je beide kasten een eindje van elkaar afzet in een hoek van +/_ 120 graden ten opzichte van elkaar.
Dan krijg je echt een goede spreiding en is de ruimte overal goed gevuld met je gitaargeluid. :)
Mijn Marshall mazzeltje: vanochtend een Marshall MOSFET 100 3210 (mini)stack met 1965A + 1965B (4x10 G12L35) opgehaald!
Sommige pots kraken iets (smeren of vervangen), de dual footswitch ontbreekt. Maar het tolex ziet er perfect uit, de 1965B kast is nagenoeg nieuw, bijna nooit gebruikt, er zat zelfs de originele doos nog bij. Dat alles voor een heel leuk prijsje. Ik zal vanavond foto's plaatsen in het stack topic.
heb nu de speakerts aangesloten en staan naast elkaar
nu zitten de gb's boven, 4 in een lijn onder zitten de éminence speakers in het midden en de andere celestions op de hoeken.
Gefeliciteerd met je marshall mazzeltje. :) ;)
Hoe bevalt de sound zo mac?
Hijstaat nu erg zacht en ik piel wat op een epi met zwaar mis matchte elementen. Maar het klinkt op dit volume al goed en ik vermoed op hoger volume gaat het alleen maar beter klinken.
Ik moet echt met de zooi een oefenruimte in binnenkort en opengooien die hap. Zo even de mxr nog proberen en dan ist denk ik wel af voor nu.
Haha, nee gewoon twee naast elkaar.
Dus niet:
oo
oo
oo
oo
maar:
OOOO
OOOO
de bovenste rij van vier: greenbacks
onderste is de eerste de celestion 50w de tweede en derde de EMI gl en de vierde weer een celestion 50w.
Henri,
weet jij of ze die tv kasten van marshall ook als recht model hebben gehad?
Ah, OK, gesnopen.
Ik dacht dat je 4 Eminence speakers had.
Volgens mij is de TV kast altijd slanted, maar zeker weten doe ik het niet.
De 1960BX is wel een "normale" rechte Greenbacks kast, maar kom je weinig tegen.
Op de meeting in Almere hadden ze wel een 1960 Classic kast staan met Greenbacks, deze was ook recht.
AceXXX was daar op aan het testen met z'n 6100, klonk goed.
Is dat nog een beetje te doen die 1960classic qua prijs?
Of is het een nieuwe?
Dat was een nieuwe.
Ik zat even te zoeken op de site van NL Muziek, en kwam deze tegen:
www.nederlandmuziek.com/detail.asp?id=2055
Die heb ik inderdaad ook wel zien staan, maar heb hem maar snel uit m'n hoofd gezet blijkbaar, hangt een behoorlijk prijskaartje aan.
Die Classic kast kost €700,-: www.nederlandmuziek.com/detail.asp?id=680
Marshall mazzeltje. Het vervolg;
De speakers naast elkaar geeft het mooiste geluid. Maar het verschil tussen beide cabinets is te groot. Er moet dus nog een 1960B cabinet bij. Inmiddels ook al gevonden. Eind van de maand pas tijd om hem op te halen. Maar hij is al van mij want heb al handgeld gegeven.
Stereo:cheerup:
Lekkkkker!
Heeeeeeel nice!
PS: Als jullie het even over Knowledge base hebben, heb ik LULKOEK
lulkoek bingo
Weet je, die mac heeft echt een grote knowledge base als het gaat om marshall cabinetten, das niet te gleufen!
PWFFRRL wah? Whattafuck is een niet te gleufen huppeldepup base??
Ennnehhh did i say what already?
Sorry voor dat mislukte grapje,
weer on topic:
Hoe ga je dat dan doen met die 2de 1960B?
Ik wil graag een soort van stereo set up maken. Door het verschil in sound van de cabs wil ik een betere verdeling van geluid krijgen.
Dus de slanted gaat waarschijnlijk weg en het straight cab is al in aantocht.
Of ik bouw twee full stacks.