Niemand van jullie de metalzone ooit in de fx loop van een fatsoenlijke versterker geprobeerd neem ik aan?
Printable View
Niemand van jullie de metalzone ooit in de fx loop van een fatsoenlijke versterker geprobeerd neem ik aan?
Haha ja, maar dat waren de '00s :D
Toen was ik weer waar ik hoorde. Pro Music Store zat er nog niet in de 80s maar ik weet van een kennis die hier zijn hele leven heeft gewoond dat er inderdaad een andere winkel zat, op de Hoogstraat als ik het wel heb.
Echt iets van vroeger hè, een winkel op de Hoogstraat. Bijna overal is dat vergane glorie. Over sentimental gesproken.
Ik bedoelde daarmee met name iets anders dan bv een 5W mini oefenversterker, zonder daar op enige wijze negatief over te willen doen; het was gewoon een vraag....
Dus het is een kutding omdat jij je geen situatie kunt voorstellen waarin je dat ding kunt gebruiken?
Dat maakt het toch ten hoogste voor jou een kutding?
En dat kan en mág he, ik vraag alleen hoe men 'm gebruikt heeft.
In jouw geval: als je tele/gretsch -->metalzone -->AC30 doet dan begrijp ik ook wel dat 'm dat niet gaat worden voor je.
Tuurlijk, niks zo persoonlijk als gitaarsound. Maar het geluid als uit het filmpje vind ik ook ronduit verschrikkelijk. Er is vast iemand die er een liedje mee kan opnemen, maar ik vind het vreselijk.
Ik kan me voorstellen dat als je een metalzone in de fx loop van een buizenamp zou aansluiten je hem als volume booster kan gebruiken.
Lijkt me in dat geval een zeer bruikbaar pedaal.
Ja, op zich wel, maar dan klinkt het nog steeds als een openstaande wah.
Hij gebruikt 'm in het filmpje als preamp; gitaar->Metal Zone->poweramp
Hij haalt uit dat pedaal vrijwel exact hetzelfde geluid als wat hij uit alle gear haalt, tenminste wat ik aan filmpjes heb gezien van 'm.
Brian Wampler legt het nog even uit
Memories.. De MT-2. Ik heb 'm verkocht ooit via marktplaats aan een belg, dus niet van toepassing op dit topic maar ik was fervent gebruiker van dit pedaal begin jaren 90. Via een crate transistor versterker.
http://www.youtube.com/watch?v=m2Pg2950YWU