Wat voor modificaties heb je laten aanbrengen dan?:) Ik merk aan alles wel dat die DSL een prima amp is, ik moet er alleen nog mee leren omgaan en misschien moet er iets worden veranderd aan dat ding...;)
Printable View
Ik heb nu sinds een week ook een Fender Hotrod Deluxe III. Geweldige amp, zeker voor het geld! Deze amp wilde ik hebben voor een wat 'cleanere' sound en voor wat milde leads. Middels een ABY box schakel ik tussen de amps en dat levert leuke geluidjes op.
In de hotrod zit best een dikke overdrive, maar ik mis natuurlijk het randje van de Marshall. Voor de wat aggressievere leads, gebruik ik dan ook graag de DSL.
Hoe dan ook, de leads op mijn Marshall blijven aan de schelle kant, terwijl ze op de Fender best wollig zijn. Wat mij ook opviel, was dat de presence knop op de Fender veel effectiever werkt.
Dat zette mij aan het denken: is het mogelijk om iets met het presence circuit te laten doen, zodat je er meer hoog uit kunt halen? Of is dit een domme vraag/achterhaald/niet mogelijk... Ik ben geen techneut namelijk!;)
ff snel google..
maar dan lees ik ook:Citaat:
Their are ways to change the tone of the Marshalls,[or other amps] some are just by changing the value of caps and resistors,or value of a pot,I think their are a bunch of post that relate to this,removing or adding caps, or changing values to get certian sounds you like,The mid pot can be changed from [depending on what you have] say a 10k to a 25k or a 25k to a 50k for a big difference in the mid tone.You may like it, or may not.I think most on the page will call it tweeking.Its easier to have a resistor and cap box[substitution] to switch through them for trying different values to see how the tone changes.Just don't try to go overboard and make big changes,look at it like filling a glass of water,you can only fill it so much and then anything after that it just runs over.And the same for going the other way.Just thought I would give you some Ideas.
Citaat:
The new Marshalls are not very mod friendly. The pots, jacks, and everything are board mounted, and the boards are a bitch to remove.
Nee, klopt makkelijk is anders. Maar met secuur en rustig werken gaat het goed hoor.
Een andere trafo zou ik niet gauw aan beginnen; kost een hoop geld en je raakt zoals hier al gezegt met sommige merken/type trafo's die ruwe Marshall sound kwijt.
En dat scherpe geluid kan je echt wel op andere manieren weg krijgen!
Ik zou beginnen met een Tung Sol preampbuis op V1.
Geeft een veel warmere en minder scherpe sound.
Ik heb ze ook op V2 en V3 zitten, helemaal geweldig!
Ook met mijn Marshall heb ik de toonregeling vanaf 0 ingeregeld. Werkt met sommige Marshalls (vind ik zelf) inderdaad veel beter dan inregelen vanaf standje 5 of standje 10.
Overigens heb ik bij mij ook de mids en high reletief laag staan.
Beamblockers zouden inderdaad ook een verbetering kunnen geven maar ik zou eerder voor een paar oude G12-65 speakers kiezen of nog beter Celestion Alnico Gold speakers. Die zijn alleen helaas een beetje duur.
Nieuwe (Chinese) Greenbacks klinken naar mijn mening echt helemaal kut.
Heel krasserig!
En een ander brugelement kan ook een behoorlijke verbetering geven...
laat maar... een JMP 2203 dus :D
Gisteren weer gerepeteerd met de DSL en ik kan het niet met rust laten. Ben maar weer eens wat op gaan zoeken over DSL mods voor een dikker lead kanaal.
Wat ik vaak tegenkom, is de zogenaamde 'C12' mod. Als ik het goed begrijp, wordt de weerstand (als dat de correcte vertaling/benaming is voor cap) in de C12 positie op het bord verwijderd of vervangen door een cap met een hogere waarde. Hierdoor krijg je een warmer leadkanaal. Dit lijkt mij een vrij goedkope modificatie en het schijnt de oplossing te zijn voor het probleem dat ik heb beschreven. Weet iemand hier meer over? Heeft het verwijderen van deze cap nog consequenties (voor bijvoorbeeld de hoeveelheid gain)?
Ook wordt er aangeraden (net als hier werd verteld) om JJ buizen in de preamp te zetten i.p.v. de standaard tubes. Met name de buis in de V1 positie schijnt vaak vervangen te worden door een JJ.
Als ik er nieuwe buizen in laat zetten, dan laat ik direct alle buizen vervangen. Wat is aan te raden voor zowel voor- als eindversterking?