Ah, je wil het geheim houden? ;)
Printable View
:)
Net als Google 'crawl' ik de sites en sla de advertenties op. In tegenstelling tot Google doe ik dit elk uur zodat ik de verste advertenties heb.
Met gitaarmarkt was het ietsjes lastiger want ik wil alles netjes in de database hebben. Daar moet ik de de html pagina helemaal uitkleden zodat ik alleen de noodzakelijke gegevens krijg.
Ik moet zeggen dat dit een leuk stukje code is geworden :)
Ik zal binnenkort ook de prijzen (indien aanwezig) gaan tonen bij de advertenties.
Dat was volgens mij ook een veel gevraagd verzoek.
Advertenties komen er ook aan. Bands, instrumenten bouwers etc. kunnen dan zichzelf promoten in de zoekresultaten.
Uiteraard gericht dus wanneer je op een trompet zoekt krijg je geen advertentie te zien van de nieuwste cd van een death metal band.
Die krijg je wel te zien als je zoekt op een elektrische gitaar.
Daarna ga ik mij richten op de persoonlijke instellingen zodat je van bepaalde sites geen resultaten meer krijgt als je dat wilt (of juist wel...).
Genoeg te doen :)
Ik zat ook ff te kijken naar de RSS/opensearch van Marktplaats, maar daar kan ik helemaal geen 'expiry date' vinden. Waar haal je die in hemelsnaam vandaan?
Niet dat ik zelf een crawler wil maken, maar ben gewoon benieuwd hoe je dat aan een advertentie kunt zien...
Dat kan je helaas niet zien. Wat ik aan hou is 2 weken. Dit is ook de maximale tijd (zonder verlenging dmv betaling) bij Marktplaats voor een advertentie. Dus na 2 weken tik ik een marktplaats advertentie uit de database.
Het is een afweging die ik gemaakt heb.
Er staan nu tienduizenden advertenties in de database en om nu elke advertentie te gaan checken of een advertentie verwijderd is, is te veel belasting (voor zowel voor mijn site als voor de advertentie site).
De kans is er dus nu dat een advertentie verwijderd is maar dat weegt weer niet op het aantal positieve hits.