Oorspronkelijk geplaatst door
cluseau
Klopt, als je de twee primaire wikkelingen in tegefase aansluit heb je geen output. In dat geval een van de wikkelingen omdraaien. Maar....je hebt nu een mooi schema, ik zou het helemaal aansluiten zoals in dat schema. Wat ik wel vreemd vind is dat ik de genoemde kleuren niet op de foto terugvind. Hmmmm, ik snap het al, ik ben kleurenblind.
1. 1e wikkeling zwart met 2e wikkeling bruin solderen is correct.
2. 1e wikkeling wit en 2e wikkeling blauw is 240, polarisatie maakt niets uit.
3. Idd ongebruikte primaire draden maar ook de ongebruikte secondaire zo lang mogelijk afknippen en isoleren met krimpkous. Vouw hierbij het uiteinde 10mm dubbel en doe dan de krimpkous erop waarbij aan beide zijden van de ontstane lus krimpkous moet zitten. Hiermee voorkom je dat de kousjes kunnen schuiven. Misschien lijkt dat geneuzel maar in mijn ogen is dat een veiligheids aspect.
4. 2e wikkeling rood/rood (2x300V) naar de diodes (anode) en geel/rood naar massapunt.
5. Groen/groen (2x3.15V) pin 2 en 7 op de EL34. Geel/groen naar het massapunt. Geen weerstanden nodig. Bluegate bedoelde als je geen centertap hebt.
6. Overige drie draden niet aan massa leggen maar isoleren met krimpkous en lus.
De 6.3V bestaat eigenlijk uit twee wikkelingen van 3.15V De 6.3 Vct betekend dat hij halverwege een tap heeft. zie verder punt 5
Als je de grijze draad uit het schema ook hebt (ongetwijfeld heb je die) is het verstandig deze tesamen met de aarde aansluiting van de netkabel aan dezelfde aardlip te solderen. Dit heeft ook met de veiligheidsvoorschriften te maken.
Frans.