Het gaat om het bouwen, hè? Niet om info te zoeken over een gitaar. En het staat helemaal niet door elkaar. Per klus is er een board. lijkt me overzichtelijk genoeg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Printable View
Het gaat om het bouwen, hè? Niet om info te zoeken over een gitaar. En het staat helemaal niet door elkaar. Per klus is er een board. lijkt me overzichtelijk genoeg.Citaat:
Dus je wil per subsectie [houtbewerking] / [electronica] ook nog weer eens een onderverdeling in [gitaren] [amps] [fx] ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Het gaat me niet om het bouwen, maar om het aantal posts. Ik bedoelde, gebeurt het bouwen niet, of wordt er weinig over gepost omdat het forum daarvoor de ruimte niet biedt? Snap je?Citaat:
Juist :)Citaat:
Ik denk dat er gewoon relatief weinig gebouwd wordt. Zo'n speakerskast in elkaar zetten is gewoon iets heel anders dan ff een BYOC boostertje in elkaar plakken. (vooral qua schaal)
Nee, dat hoeft niet. Het in elkaar solderen van een amp wijkt IMO niet zoveel af van dat van een effectpedaaltje.Citaat:
En gitaren staan verder los van alles in mijn opzet. Wel blijven opletten. :)
Dat jij er nou een topic aan hebt gewijd betekent niet dat daar een subforum voor moet komen Hans :seriousf:
Nee serieus, het zal niets te maken hebben met de ruimte die ervoor is. Het gebeurt gewoon niet zo heel veel en als het geeurt komt het toch wel netjes in Werkbank te staan. Hoe meer ik lees hoe meer ik begin te voelen voor een andere, iets duidelijker benaming en klaar d'r mee.
Amps maken en effecten maken zijn overigens twee totaal verschillende disciplines, maar dat boeit verder niet voor deze discussie. Je soldeert electronica in een behuizing maar daar houden de overeenkomsten wel op.
Ja nou, ik krijg gewoon de indruk dat de bouw van mijn case, net als die van mijn speakercab, verdrukt wordt tussen alle soldeertopics. :(Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Ik let wel degelijk op, alleen moet ik mijn concentratie bij m'n studie werk houden ;). Het was me gewoon niet helemaal duidelijk, daarom vraag ik het.Citaat:
@ Mitch: Ja andere benaming was ook gewoon m'n idee aanvankelijk.
Toen bedacht ik me dat het wellicht wel handig is om op zichzelf te zetten, aangezien in de afgelopen jaren er steeds meer mensen zijn gaan zelfbouwen/zelfbrouwen.
Duidelijkheid is belangrijk. Voor de gebruiker, zodat je weet waar je heen moet, en voor de mods, zodat een forum minder onderhoud nodig heeft.
en meteen maar een plekje voor "Te Koop" ??
:seriousf: