Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 82

Discussie: Indeling forum

  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    ideetje Indeling forum

    N.a.v. ideeën die ontsproten uit het Chat topic: zijn er nog ideeën voor een andere indeling van het forum?
    Er zijn momenteel een paar dingen die sowieso gaan gebeuren:
    -volledige samenvoeging Bands/Artiesten, Gitaristen en Muzikanten-Diversen
    -volledige samenvoeging overige snaarinstrumenten tot één subforum
    -nieuw subforum Live muziek voor alles wat met optreden te maken heeft (hoe reageert die of die amp on stage, hoe zit het met monitoring, in-ear, licht, ervaring met podia etc.)

    Een voorstel dat opkwam was om Moderne en Vintage versterkers samen te voegen. Andere ideeën? We beloven niks maar willen best inventariseren

    Zet hem op, Mitch!
    Laatst gewijzigd door bert k; 7 september 2008 om 21:26
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #2

    Standaard

    Geen suggestie voor een nieuw forum, maar een andere naam:

    De Werkbank is voor amps en effecten, Zelfbouw voor gitaren. Vaak komen onderwerpen toch aan bod bij het verkeerde subforum.
    Een werkbank kan je immers ook gebruiken voor je gitaren, en je zelfgekluste effect is toch wel degelijk ook zelfbouw.
    Nu heb ik op het moment geen namen klaar liggen (want dat is wel handig als je iets wil veranderen), ik zal hier nog even over nadenken. Maar volgens mij is dat iets wat op een simpele manier tóch duidelijker gemaakt kan worden.

    Wellicht een "Zelfbouw" (of andere naam) subforum, met daarin twee disciplines? "Amps & FX" en "Gitaren"?


    edit:

    Misschien kan 'gestolen' verplaatst worden? Het staat nu onder gitaren, alsof je versterker niet gestolen kan worden. Misschien naar het algemene gedeelte verplaatsen?
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 3 september 2008 om 12:21

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    De werkbank is ook voor niet-soldeerwerkjes, zoals cabs, cases en pedalboards. Misschien moet je daar ook wel weer onderscheid in maken, als in "elektronica" en "houtbouw" of zo...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    De werkbank is ook voor niet-soldeerwerkjes, zoals cabs, cases en pedalboards. Misschien moet je daar ook wel weer onderscheid in maken, als in "elektronica" en "houtbouw" of zo...
    Mwoah, dan ben ik juist weer bang dat je teveel 'verdeling' krijgt, denk je niet?
    Bovendien moet je in een cab altijd weer de bedrading vastsolderen, waar valt dat dan onder? Als je het bij de grote noemers houdt (Amps, FX, Gitaren) denk ik dat je een behoorlijk duidelijke indeling krijgt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    En een flightcase, of pedalboard? Waar valt dat dan onder? Daar wordt niks op gesoldeerd.

    Ik ben het wel met je eens dat je niet teveel moet versnipperen, misschien moeten de benamingen anders. Gewoon een algemeen board "Zelfbouw", met "gitaren" en "amps, FX en overig", is dat misschien wat?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Bands/artiesten, gitaristen en muzikanten zou misschien gewoon 'Muzikanten' kunnen gaan heten?

    Verder denk ik dat overige snaarinstrumenten misschien gewoon de naam 'Overige instrumenten' moet krijgen. Heel af en toe komt er ook eens een niet snaarinstrument aanbod en dat moet daar ook kunnen volgens mij. (ja, uiteraard geef ik een suggestie voor mijn eigen subforum )
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    En een flightcase, of pedalboard? Waar valt dat dan onder? Daar wordt niks op gesoldeerd.

    Ik ben het wel met je eens dat je niet teveel moet versnipperen, misschien moeten de benamingen anders. Gewoon een algemeen board "Zelfbouw", met "gitaren" en "amps, FX en overig", is dat misschien wat?
    Ff denken:

    flightcase -> amps
    pedalboard -> FX

    Als je "zelfbouw" "gitaren" en "amps etc" aanhoudt, dan krijg je in "zelfbouw" weer zo'n verzameling die beter onder de andere noemers zou kunnen. Ik snap wel wat je bedoelt, maar zal de gemiddelde forummer het ook snappen? De bedoeling van een eventuele herindeling is het overzichtelijker maken voor de gebruiker, en als het even kan de mod minder werk bezorgen. Dan denk ik dat mijn suggestie nog net een tikkie duidelijker is, aangezien er geen ruimte is voor twijfel.

    Als je dan toch een flightcase aan het bouwen bent, dan bedenk je zelf wel "hey, waar is m'n flightcase voor? Oh! voor m'n amp!" Nou, dan zet je hem onder amps..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Nee, niet "zelfbouw" als apart subforum, maar als groepsnaam, waar gitaren, amps en effecten onder vallen.

    En het moet ook duidelijk zijn voor de gebruiker, zo kijk ik er ook naar. Jij gaat er nu vanuit dat de gebruiker nadenkt waar hij zijn case voor maakt, en hem dan onder amps plaatst. Maar ik weet niet of de gemiddelde gebruiker zo denkt. Ik denk dat het onduidelijkheid gaat scheppen, of misschien bij de gebruiker het gevoel geven dat er voor een bouwverslag van een cab of case geen ruimte is.
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 3 september 2008 om 12:43
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Nee, niet "zelfbouw" als apart subforum, maar als groepsnaam, waar gitaren, amps en effecten onder vallen.
    Ja..maar dat was toch mijn suggestie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Wellicht een "Zelfbouw" (of andere naam) subforum, met daarin twee disciplines? "Amps & FX" en "Gitaren"?
    Maar dan dus drie disciplines: Gitaren, Amps, FX


    Daar komt dus het definitie probleem: wat is een subforum?
    Mijn denkwijze:
    Dit is het gitaarnetforum. een subforum is iets als: "Gitaren" of "Versterkers en randapparatuur"

    een discipline daarin kan dus "moderne versterkers" of "vintage versterkers" zijn. Ik bedoelde het niet zoals in "overige muziekinstrumenten" waar je nog weer eens een onderverdeling hebt.
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 3 september 2008 om 12:45

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    In Zelfbouw is het trouwens zo dat het sub-subforum "Volg het Bouwproces" gehandhaafd blijft. Die manier van indelen is over het algmeen onhandig, maar functioneert in dit subforum heel goed.
    De andere benaming van Zelfbouw/Werkbank is wel een idee hoor, trouwens.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top