en toch heeft er iemand al 600 geboden...:(
Printable View
en toch heeft er iemand al 600 geboden...:(
Die Fenix Telecasters waren behoorlijk goed. Ik heb ze veel verkocht, vooral nog met de originele kop, die later dus onder druk van Fender is veranderd.
Op de foto mijn eigen: gold hardware, prachtige top en gewoon een hele goede gitaar. Waarom heb ik 'm eigenlijk verkocht....??? :???:
Ik vond hem toen in ieder geval beter dan menig Fender. Maar 600 euro is wel veel geld voor die uit de advertentie.
Gr. C.
http://i681.photobucket.com/albums/v...Telecaster.jpg
ja die fenix gitaren uit de 80's zijn goed, heb ze zelf ook gehad, maar dit exemplaat heeft geen lawsuit headstock meer en ze zijn best wel een paar cent waard, maar ik denk zelf hooguit ronde de E 200,00 a E 225,00, meer ook niet
Ja, precies: jullie doen hier niet echt positief over de vergelijking met vdHaar en Fender (vind ik ook gewaagd) maar hij geeft de mogelijkheid het uit te proberen. Zo van: als je het niet gelooft, kom zelf maar spelen. Dus in dat opzicht is hij best betrouwbaar, als het idd een slechte gitaar blijkt te zijn koop je hem gewoon niet.
Die boute uitspraken neem ik altijd met een flinke korrel zout. Zoals ook de uitspraak dat oude Tokai exemplaren veel beter zouden zijn dan menig Fender. Ik heb een aantal keer een A/B vergelijk gedaan: qua bespeelbaarheid zijn oude Tokai strats echt prima (soms beter dan Fender) maar qua klank hoor je VAAK (dus niet altijd) echt wel een verschil. Oude Fenders klinken dan VAAK (dus niet altijd) beter.
Alleen zo'n verhaal over Tokai gaat dan een eigen leven leiden. Nog even en Tokai's zijn beter dan Fender CS. Bla bla bla....
Fenix gitaren zijn goede gitaren voor de prijs (EUR 200 EUR 250). Ze hebben een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Misschien wel de beste. Maar het blijven KOPIEEN van Fenders en ik ben nog geen Fenix exemplaar tegengekomen die beter KLONK dan een Fender. Ik ben wel Fenix gitaren tegengekomen die beter bespeelbaar waren, maar da's wat anders.
Hallo, ik volg al even jullie discussie.
En ben het met jullie eens dat je een fenix gitaar voor ongeveer 250 euro wel kan kopen. Maar ik heb de advertentie even goed bekeken. maar deze fenix is anders als de andere. Het is 1 van de eerste modellen die werden gemaakt. Dus echt een uniek exemplaar!! ik heb overig ook contact opgenomen via email om achter de serie nummer te komen. Maar deze verkoper die trouwens ook sonja heet:) heeft wel een gitaar waar de prijs zeker wel 600euro of zelfs wel hoger kan zijn.
vrg sonja
'Een van de eerste met een afwijkende headstock' dan, want als ik guitarkids verhaal goed begrijp, werden ze eerst met een originele fenderheadstock gemaakt. Daarbij is 'Een van de eerste' niet in alle gevallen een reden om bijna het dubbele van een reële prijs te vragen..
Daarbij lijkt de slagplaat er wel erg rommelig op te liggen, vooral op die middelste foto. Het lijkt net of de maat niet klopt.
Hallo Sonja.
Waarom denk je dat? Daar geloof ik n.l. eerlijk gezegd niets van.... De headstock is juist van de latere modellen, die op zich niet slecht zijn, maar de mijne (op de foto een paar posts hiervoor) is één van de eerste serie, met dus de "echte" Telecaster headstock.
De gitaar in de advertentie is zeker geen 600 euro waard !!!
@ The sure thing: mijn Fenix was/is echt beter dan menig Fender die toen voor meer geld in de winkel hing. Het was de tijd van de Photoflame Fenders etc. En die vond ik echt minder, anders had ik wel één gekocht i.p.v. de Fenix.
Ik heb er toen maar zo'n 400 gulden voor betaald......
Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over USA Reissues e.d.
Gr. C.
nice try,:makeup:
zoals eerder al door anderen vermeld, het aangeboden exemplaar is een latere 80's versie, de vroege exemplaren hadden een Fender headstock.
De Fenix telecasters zijn goede gitaren en benaderen de goedkopere tele exemplaren van Fender mbt kwaliteit en sound.
De aangeboden Fenix is niet speciaal in welk opzicht dan ook en zeker geen
E 600,00 euro's waard ergens tussen de E 175,00 a E 250,00 max, afhankelijk van de staat waar die in verkeert.
je post doet mij denken aan een oud Golden Earring nummer:
the song is over!:seriousf:
Hallo Sonja.
Reageer nou even op onze reakties...!
Gr. C.
Of aan de man natuurlijk. Want als iemand als ik zich "guitarkid" (ik ben 50) noemt, dan kan Sonja ook wel een vent van 200 kilo zijn..... :(
Maar....., mijn intenties zijn oprecht, ik ben wel benieuwd naar de (haar...?) reaktie.
En voor dat andere zijn er heel veel sites.... En ik denk niet dat Sonja nou zo blij met me is....
Gr. C.
nee inderdaad dit is een esp
http://link.marktplaats.nl/243579720
haha, een PRS headstock, bird inlays, staat zelfs op de headstock wat het is :P
en nog een esp noemen?:S
is het wel een echte prs?
is niet duur, 350.
Hehe ik heb ook altijd moeite met al die afkortingen. Wel een erg mooie PRS kopie, zeker het feit dat je de electronica door het F-gat kan zien.
ik vind het op foto 2 net lijken alsof de hals scheef op de body is gemaakt :D
Laat me raden: www.guitarofchina.com...
Links (of heel ver rechts :) ) laten liggen
Gr. C.
http://www.2dehands.be/splinternieuw...l?muz_instr=27
Ik weet niet wat ik ervan moet denken ik ken niet veel gibson maar op de site staat enkel een vergelijkbare gitaar van epiphone maar dan staat er gewoon epiphone op de headstock en heeft ze een TOM brug.
denk eens na, een gibson voor 255 euro?
en geen gibson op de headstock, deze is hoe dan ook nep.
Daar twijfel ik toch aan... Het is een Epoch by Gibson volgens de Interwebs. Dat zou betekenen dat de opdracht door Gibson aan een andere fabriek is gegeven en zodoende deze gitaar geen 'Gibson' naam mag dragen...
Edit:
http://www.ultimate-guitar.com/revie..._lp/index.htmlCitaat:
This is a Les Paul style guitar that Gibson made in cooperation with Baldwin for beginners.
Klopt Harold.
De gitaar wordt door Baldwin gemaakt en krijgt op sommige sites verrassend goede kritieken, m.n. als de afstelling wat wordt verbeterd. Je kunt je wel afvragen of het hier over "een echte Gibson" gaat, natuurlijk...
Ik kwam met wat googlen ook op de site "Epochstrings"' in Australië, maar die maken alleen violen, celli e.d. en ook electrische varianten daarvan. Kon echter geen link met Gibson en/of Baldwin ontdekken.
Gr. C.
http://link.marktplaats.nl/243654673
is dit wel echt?? want waar zitten die 2 extra elementen? ik zie er maar 2 :S
:seriousf:
Haha laten we vooral aan Stagg's gaan twijfelen...
En daar heeft ze 29 jaar op gespeeld, en maar denken dat ze vier elementen had.
hij was vooral voor de sier hé :P wel zonde dat je zon duur merk zomaar aan de muur hangt