Als die gitaar fatsoenlijk gerepareerd wordt is hij vele malen beter dan de huidige productiegitaren...
Printable View
Hup Geert,hup Geert! Als je de spullen hebt leggen dan kan dit zomaar een heel leuk projectje zijn:ok:
Lijkt mij een top mounted trem. Ik heb de verkoper hier gisteren al ene mailtje over gestuurd maar nog geen reactie.
Weet wel waar je aan begint. Het lijkt alsof de hals scheef staat. Misschien is het niet te fixen.
Nee zeker niet het wordt nooit meer een exemplaar met enige "vintage" waarde.
Ik begrijp je punt.
Ik heb het geluk dat ik de onderdelen (ook duur gekocht trouwens) heb liggen en ik ben gek op de neckjes die op deze SG zitten.
Maar ik ben inmiddels afgehaakt, prijzen van meer dan E 500,00 voor deze gitaar wordt mij ook te gek.
Die rare ijzeren plaat op de achterkant lijkt me al een oude oplossing the zijn op met probleem te fixen. Hoe lang zou die barst er al in zitten? Hoe langer hoe lastiger te fixen ?
Ik denk dat die er al een hele tijd zit en al die boorgaten moeten ook goed gevuld worden, zodat het weer een goed solide geheel is, zeker bij een SG, omdat die hiel al erg weinig voorsteld.
Nogmaals, het is een projectje die je of moet laten uitvoeren door een hersteller, of dat je zelf donders goed weet, waar je mee bezig bent.
Dit is niet een gitaartje voor onervaren dromers, die denken dat ze met een klodder lijm en een lijmtangetje klaar zijn, er komt heel wat meer bij kijken.
Daarbij is de staat van de frets ook nog afwachten geblazen, zoals je op één van de foto's kunt zien zijn de achterste frets al behoorlijk gevlakt....
Heb wel eens een Morris SG gezien op de rommelmarkt met zo'n scheur in de hals/body verbinding. Dat zat ook vast met schroeven enzo. Ben ik op afgehaakt.
Ik kan het fout hebben maar zit er een Washburn Wonderbar op die Gibson SG? Dat is een topmount tremolo, hoef je geen hout voor weg te frezen.