Mex met een US decal setje. Hij legt het er ook een beetje te dik op in zijn wervende tekst.
Printable View
Mex met een US decal setje. Hij legt het er ook een beetje te dik op in zijn wervende tekst.
Lijkt me ook niet dat een gitaar met zorg gemaakt een string tree door het Fenderlogo plaatst! Decall lijkt nep...
+1 en dat Fender logo zit veel te hoog op de toets gekwakt.
Totally nep en zo’n gast moet je permanent z’n marktplaats account afnemen en nooit meer überhaupt toe laten op marktplaats als dat mogelijk zou zijn.
Wat een droeftoeter 🙈😬
Als een melding bij MP geen zin heeft, gewoon een achterlijk hoog bod er op zetten, dan snappen de meeste bezoekers wel wat er loos is, en hoef je ook geen zinloze discussie te voeren met zo’n oplichter.
Bijhorende koffer met zelf gesprayed Fender logo.
…. en hij is verkocht. Weer een beginnende gitarist opgelicht op de valreep van 2021 ☹️
What about this one?? Ik kan mis zijn, maar…
https://link.marktplaats.nl/m1795200...ontent=app_ios
Chinese fake. Decal klopt al geen reet van. Geen string retainer bar op de headstock. Zwarte outline van de inlays is te dik.
Ik zit net ff te kijken, en inderdaad..
Verbaas mezelf er een beetje over dat de boel inmiddels al zo gespecificeerd is.
https://www.youtube.com/watch?v=a3vuzgIKFJk
Ja, bogus, waar is de signature?
Er zijn meerdere versies maar het wordt er niet beter op.
Vast wel. Slash kopie.
Geen signature
Dikke zwarte lijn rond de sterretjes
Groot gat rond de humbucker
Geen string retainer
Zwart plastic rond het gat voor de truss rod, welke ook niet op z’n plaats zit
Mottige decal
Gekke floyd
Wazige foto’s
… en toch zal er iemand in trappen waarschijnlijk….jammer genoeg.
Alhoewel, ze is al van de site verdwenen! 👍🏻
Deze is an sich niet eens dubieus, anders dan de wat forse vraagprijs, maar goed, vragen staat vrij… wat ik vermakelijk vind is dat deze LP hinder heeft van een gekende Les Paul kwaal, namelijk een gebroken (en dus gerepareerde) hals. Hmm… is dat een Les Paul kwaal? Of is dat een domme Les Paul gebruikers kwaal? 🤣🤣
https://link.marktplaats.nl/m1795072...ontent=app_ios
Vanwege de domme keus van mahonie uit één stuk gecombineerd met een flinke halshoek èn een fors gat op de zwakste plek voor de halspen…… kun je dit wel een Les Paul probleem noemen.
Maar ik heb dit hier al eens eerder zo gesteld en daar werden een aantal nogal emotioneel van. Gevolgd door een behoorlijk aantal die wel eens een nek van een LP hadden gebroken :seriousf:
Wat dat betreft zijn Fenders veel slimmer geconstrueerd.
Slimmer zou kunnen, maar materiaalkeuze speelt natuurlijk ook mee. Maple is onverwoestbaar, maar Gibson kiest voor mahonie. Dat kun je niet slim noemen, je zou ook kunnen zeggen dat klank een grotere prioriteit heeft.
Mahonie splintert veel sneller, is lang niet zo taai. Een Gibson is meer als een meubel gebouwd, meer op uiterlijk dan op functionaliteit. Ik denk niet dat de klank een onderdeel van het ontwerp was.
Uiterlijk kan idd ook een keuze zijn. Maar goed, dan nog is het een kwestie van prioriteiten. Constructief dom wellicht, maar qua uiterlijk echt een verschil.
Desondanks heeft Gibson ook wel een tijdje maple voor LP Studios necks gebruikt.
Mahonie heeft niet meer sustain dan maple. Integendeel zou ik uit bouwervaring durfen te beweren. Wat wel waar is is dat het minder sterk is dan maple.
Mahonie heeft niets, maar dan ook niets met esdoorn te maken.
Ok laten we het er over eens zijn dat instrumenten in de regel niet gemaakt zijn om te laten neer donderen. het punt dat ik probeerde te maken was dat de verkoper het feit dat er mensen zijn die niet met een meer of minder kwetsbaar instrument kunnen omgaan, probeert af te schuiven op de fabrikant. Verder tot de orde vd dag 😜
Gibson gebruikte in de jaren 70 een tijdje maple necks voor hun LPs.
Niet alleen Maple maar ook nog een volute (die de houtdikte op het zwakste punt verdubbelde) en een minder grote hoek voor de kop, voor de 70's Gibson's is een kopbreuk dan ook zeer uitzonderlijk.
Maar ja, veranderingen aan een geliefd ontwerp, de liefhebbers reageerden als door een nest wespen gestoken en Gibson is onder de druk bezweken en in de 80'er jaren maar weer teruggegaan naar het oude ontwerp, Gibson liefhebbers willen, nee eisen, overduidelijk graag kopbreuken.
Mooi zo
Dat is ook weer duidelijk
Lol
Tuurlijk niet, jij weet wel beter.
Ik heb wel eens een Les paul laten vallen die niet gebroken is.
Ik weet het nog goed, zoiets vergeet je niet.
Ik meen mij The Paul ook eens te hebben laten vallen. Maar gelamineerde hals en geen mahonie dus niets aan de hand. Laats bijna eentje gescoord, goeie prijs en vlak in de buurt, maar in quarantaine helaas.
Ik... + tien
Beterschap!!!!!
Die hoek van de headstock omlaag plus de hoek opzij waarin de snaren naar de tuners gaan is ook niet echt bevorderlijk voor de stemming. Tel daar matige bereikbaarheid van de hogere halspositie en het gewicht bij op en je kan spreken van aan aardige ontwerpfout.
Maarja, je bent purist of niet dus we houden het zo!
Tuurlijk. Voor een goeie gitaar kun je altijd nog bij Fender terecht.