"De body is van plywood oid, maar professioneel afgewerkt en daardoor ook lekker licht."
Hahahahaha
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Printable View
"De body is van plywood oid, maar professioneel afgewerkt en daardoor ook lekker licht."
Hahahahaha
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
"De nog helemaal vintage elektronica is recent herzien door Hans van EIG Muziekwinkel, iemand die in Nijmegen eo bekend staat als iemand die zijn vak goed verstaat. "
WHAHAHAHA
En:
"Het enige nadeel: de 5 way switch heeft nog een lichte plof/kraak; een vervangingsonderdeel stond op een lange levertijd en een relatief hoge kost, dus is door Hans gereviseerd."
Gereviseerd met contactspray dus.
https://link.marktplaats.nl/m1698671599
Ik kan me vaag herinner dat ik Popa Chubby ooit op zo'n Strat heb zien spelen. Anderzijds: die Hells Angels stickers :makeup:
Een van de laatste foto's uit de advertentie, zie rechts onder;
https://i.ebayimg.com/00/s/NTc2WDEwM...gioDo/$_86.JPG
Wat mij opvalt is dat hier momenteel veel zelfbouw / Frankenstein wordt verkocht. Een greep uit de recente advertenties:
Krachtige rockmachine... grote rijke sound... toe maar.
Zelfbouw kruising tussen Firebird en Telecaster. Iets minder poeha en realistischer geprijsd.
En van dezelfde aanbieder / bouwer.
Telecaster zelfbouw linkshandig.
Zijn dat nou allemaal Corona-projectjes van mensen die ineens tijd zat hebben.?Stuk voor stuk geweldige gitaren natuurlijk met ronkende specs... maar ze willen er wel vanaf.
Geen gitaar maar een amp. Stond een kleine 2 maanden geleden nog te koop in Limburg voor pakweg 1/3e van de huidige vraagprijs:
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr
Schaamteloos hè dat kapitalisme!
Je hebt het hier wel over Pareltjes der GitaarBouwKunst die door echte, originele, onbespoten en zeer gervaren LUTHIERS* gemaakt zijn, ja!
*= mannen van middelbare leeftijd met een middelbaar buikje die Jos heten en tot aan het begin van de pandemie werkzaam waren op de afdeling Planologie van een middelgrote gemeente in het zuiden des lands
Is natuurlijk ook een vage scheiding, wanneer je prefab Warmoth en Allparts gebruikt, wordt je meestal wel als een bouwer beschouwd.
Paar weken postte RR op FB een gitaar die op Reverb als RR verkocht werd inc COA en riep FAKE COPYCAT ! waarop iemand anders postte dat het ironisch was dat de ene copycat de andere copycat van plagiarism beschuldigde waar RR dan weer boos op werd maar ik moest er om lachen.
Je bent niet zomaar een rebel.
Hij zegt toch ook origineel?
Origineel in de zin van inventief.
Ik heb ooit een samengestelde Strat gekocht van een meneer uut Grunn die dat leuk vond om te doen. Hij heeft zijn eigen logo op de kop gezet met een dikke laag transparante lak eroverheen. Zelfs een nep serienr. :speed:
Wel een goede Strat met Allparts neck, Wilkinson tremolo, Gotoh mechanieken. Zijn geld dik waard en gaat niet weg.
Daar heb ik er ook een stel van. Niet van die meneer uut Grunn hoor ;)
Ik pas even.
Zijn wel Turkse foto’s die verder nergens te vinden zijn.
Deze niet:
https://turkrock.com/konu/95635/
Daar verbaasde ik me ook over.
Zo'n MOSFET doet standaard 175-200 euro tegenwoordig, maar je zou eerder waardeDALING verwachten bij zo'n bijzondere mod, of je moet maar nét die ene treffen, die dat zoekt.
Ik heb m'n MOSFET ook nog steeds, staat al heel lang te verstoffen sinds m'n Engl Savage 60 terug op 't nest is na 10 jaar afwezigheid, maar ik kan me er maar niet toe zetten hem weg te doen.
Was dat die Sambora? Stond bij dat het een Chinees was...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En dat het een Fender Custom Shop Richie Sambora is.
Ik las een Chinese copie van de "RS Fender CS" en als de prijs al geen indicator was dan zeker de pickguard wel.
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...2018-3tsb.html
Headstock klopt niet. En 2 snaargeleiders i.p.v. 1....
Blijkbaar heeft hij zijn advertentie aangepast. Wel vraag ik me af waarom hij deze kop heeft laten verkleinen. Dan weet je toch dat hij niet meer een originele Fender Performer is. Ook het logo is veranderd, dat stuk tekst met with synchronized tremolo hoort er niet op thuis. Dat had alleen de oude strats. Maar ja, als hij een oude strat wil nabootsen dan horen die 2 nieuwere snaargeleiders er ook niet op thuis. Mijn mening is dat deze strat stinkt!
Als hij alle aanpassingen netjes in de advertentie vermeld, is er niks mis mee, maar dan krijgt hij een fractie van z’n vraagprijs lijkt mij.
Wel een beetje raar dat je de kop bijschaaft om hem op een 60s strat te laten lijken.
Had hij beter een custom Made strat kunnen laten bouwen ipv een Fender te vernachelen.
Ook z’n toon in z’n advertentie vind ik vrij agressief zoals: Ook de domme opmerkingen over de gewijzigde headstock ken ik nu wel, gaat u aub iemand anders lastigvallen!!
Hiermee ga je je gitaar zooi niet mee verkopen. Ik zou gelijk afhaken.
Toen ik wat vroeg over die headstock (wat toen nog niet in de advertentie stond) kreeg ik de groots mogelijke bagger over mij heen; hij zou mij wel even mijn rotkop van mijn verrotte romp afslaan. Toen ik zei dat ik de uitnodiging graag aannam heb ik niets meer van hem gehoord hahaha!
Advertentie inmiddels verlopen....
Er zijn ook hele nette mensen die heel betrouwbaar lijken op marktplaats actief waaraan je vraagt of een gitaar origineel is en hij dat gegarandeerd en dan kom je er achteraf achter dat er toch enorm mee gerotzooid is kan ik uit ervaring zeggen.
Dus bijdehante praatjes of een aardige doch erg overtuigende verkoper? Toch altijd checken onder de motorkap als je iets kostbaars koopt.