Gewoon een PM/reactie van hem afwachten, en anders niet meetellen?
Printable View
Gewoon een PM/reactie van hem afwachten, en anders niet meetellen?
Of gewoon allemaal 1 punt geven.
Nja, ze zouden sowieso allemaal minstens 1 punt krijgen. Dat weet je, anders stonden ze niet in de top 10. Dus vandaar mijn post. Maar het maakt mij verder niet uit hoor ;)
Ik luister veel te weinig naar Jazz en gyspy jazz om er goed in te worden. Ik luister momenteel eigenlijk enkel naar Django Reinhardt... Daar kan je veel van leren, maar het zou toch interessant zijn voor mij om ook eens wat anderen te gaan luisteren, maar mijn probleem is dat ik veel te graag naar goeie rock luister ook en een streep metal af en toe... en blues en bluegrass... en de (gypsy) jazz komt altijd wat op de 2de plaats... :D
We zijn er bijna... Al iemand een pronostiekje? ;)
Dat durf ik in twijfel trekken... In dat geval weet ik perfect hoeveel punten ik moet geven. Diegenen die dat zegt wil dan enkel 10 punten geven aan één iemand. En daar stopt het dan mee. Als hij of zij vindt dat de rest geen punten waardig zijn, dan kan ik me daar wel ergens in vinden. Die persoon kan moeilijk punten gaan geven aan gitaren die hij niet mooi genoeg vindt.
In de beginpost vond ik een top-5 ook wel kunnen. In principe is dat hetzelfde: die andere punten op de 6de tot 10de plek delen ze dan ook niet uit.
In het geval van Jorikjet echter weet ik totaal niet hoeveel punten ik moet geven.
Ja, maar 1 punt hebben alle gitaren in de top 10 sowieso verdiend. Dus vandaar mijn opmerking.
Valt toch best te combineren? Ik luister naar met liefde naar Venetian Snares en met evenveel liefde naar Sufjan Stevens, en van Godspeed You! Black Emperor tot Tegan & Sara, en alles wat daar tussen zit (of daarbuiten valt). Veel goede rock luisteren sluit niet uit dat je tijd over kunt houden voor jazz.
Gebruik je fantasie toch eens, Mac...
http://ifmomsaysok.files.wordpress.c...rubberband.jpg
De nieuwste bondage-tool. :D
Nou ja, daar word ik niet opgewonden van. En waar ik wel opgewonden van word mag ik hier niet posten.
En alles...
een prononstiek is : hoe zie jij de uiteindelijke top 10 , schrijf dat op en je hebt een pronostiek
een prognose dus.
Uiteraard, maar ik luister nu eenmaal minder graag jazz, ik vind het lastig om lang naar te luisteren, ik speel het wel graag... Jazz is geen echte obsessie ofzo voor mij, ik wil het echter wel graag kunnen spelen, en da's een paradox natuurlijk, als ik het echt goed wil kunnen, zal ik veel moeten luisteren (is met alles zo, maar met jazz toch vooral)
Als je van Django houd.. Ken je Slim Gaillard (Slim&Slam )? Erg grappige teksten ook.
Zo, ook maar even de gitaren bekeken.
Nog best lastig, een top tien samenstellen. Maar het is gelukt:
- DeiDRagonas (10 ptn.)
- Martijn w
- Mac Williams
- poisonousgame
- Jiboom
- H.Huisjes
- Bolder
- Angel
- Kim Wilson
- LordOfLager (1 punt)
Aan mijn top 5:
Het was erg close, ik denk dat als ik morgen zou stemmen, dat de top 5 er heel anders uit zou hebben gezien. :satisfie:
Bedankt Roel!
Op de valreep nog 5 puntjes erbij. :)
Ik vrees dat mijn geliefde stratocaster bij de laatste 10 zal gaan eindigen. Is er gewoon niemand die haar mooi vindt, of speelt de uiterst gebrekkige kwaliteit van de bewuste foto haar parten?
Want ook al had ik er vooraf al rekening mee gehouden, merk ik dat ik het ergens diep in mijn hart, toch een prettig idee had gevonden, als er in ieder geval IEMAND de moeite had genomen me eventjes te laten weten dat mijn stratje niet enkel en alleen bij mij warme gevoelens opwekt.
Sterker nog, voor mijn part LIEG JE DAT JE BARST, maar geef haar aub wat meer zelfvertrouwen. Ze durft nauwelijks meer uit de koffer te komen!
:D
Nou Vulva, omdat je d'r zo om "zeurt" :D:
'k Vind het wel een aardig ding, maar niet iets heel aparts ofzo.
Maar als jij d'r happy mee bent, dan is het toch gewoon goed, oniedan?
Hij zal vast fantastisch spelen en klinken, de mijne heeft misschien iets meer stemmen, maar ook niet echt veel, ik weet wel dat het mijn main gitaar is. :ok:
Voor alle duidelijkheid; het is een ZIJ (maar dat terzijde).
En ze speelt HELEMAAL NIET FIJN!!!
ja, IK vind haar geweldig lekker spelen, maar de meeste gitaristen kunnen er maar weinig mee, vanwege de dikke snaren, de hoge actie en de loodzware tremolo, die alleen met veel geweld een stukje naar omlaag wilt.
En al is ze in de basis slechts één van de vele strats, vrijwel ALLES is er op gewijzigd, vervangen en aangepast, geheel naar mijn smaak.
Kom op jongens, één lief woord is voldoende om haar gekrenkte ziel weer te doen kloppen!
:makeup:
Sorry voor de late reactie mensen, ik ben de afgelopen tijd nogal geleefd.
De afgelopen zoveel tijd is er niets uitgegaan en niets bijgekomen (andere prioriteiten). De collectie is dus nog vrijwel helemaal intact, al heb ik twee jaar terug wel een PRS verkocht die ik gewoon had moeten houden. Jammer, maar niet meer dan dat. Voor het beeld zal ik in het betreffende topic nog een foto'tje plaatsen.
Leuk om te horen, bedankt! Zoals Bram hieronder aangeeft, is het een Paul Gilbert signature. Heerlijk decadent.
Bedankt :) Achteraf was het een gemiste kans om niet mee te doen, maar aan de andere kant is deze gitaar al meer dan vijf jaar mijn pronkstuk. Voor mij is en blijft het een droomgitaar, dat zal zeker niet voor iedereen gelden (gezien ook de reactie van Tupelo). En zo hoort het.
@Vulv:
Het is inderdaad voor de 'normale' gitarist een gewone strat, niks bijzonders aan. En ja, de kwaliteit van de foto zal ook niet veel stemmen opleveren.
Maar ze is jouw gitaar, en dat weet ze. Ze laat zich alleen fijn spelen in jouw handen. Zodra iemand anders haar vasthoud heeft ze dat door, en werkt ze nou niet bepaald mee. ;)
En dat is wat jouw gitaar zo bijzonder maakt, ze is van jouw en van jouw alleen. :satisfie:
Hier mijn lijstje:
1. Easy G - Supermooie ES, jammer van die slechte foto ;)
2. Angel - Zo vet met die bigsby en die kleur!
3. Instromiac - Mooiste Rickenbacker die er is
4. Dweezman - Mede door de supercoole foto!
5. Bolder - Ook mooi zonder bigsby
6. Barno - Echt iets voor die dude van Triggerfinger :)
7. Silenus - Een eastwood moet in mijn top 10, supercoole repro van die oude Airline
8. J3RO3N - Omdat het zo'n aardig menneke is, en een coole dano natuurlijk ;)
9. Wiplash - Gotta love mosrite
10. Telecastermaster - Is ie nou mooi of lelijk? Ik vind het eerste
Easy G -10 punten en dan 1 punt voor Telecastermaster, in die volgorde.
Ennuh, mijn mooie Gretsch Firebird Jet dan, die is toch MOOI???
hehehe, 11 of 12 doesn't cut it!
Dammit, had ik die SG Junior maar eerder gehad!
So true. Ik heb al bij veel mensen 'opgeschept' met jouw nieuwe aanwinst ;)
Dat is goed om te horen!
Misschien geinig om te weten (misschien ook niet, maar ik heb nu toch niets beters te doen en dus vertel ik het toch wel):
ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik zeer te spreken ben over de kwaliteit van de strats en teles van London City. Bij toeval zag ik gisteren voor de tweede keer al een LC strat hangen (€249,-) die ze exact hetzelfde uiterlijk hebben gegeven als mijn eigen Frankenstratje.
Naturel van kleur, dus voorzien van een transparante laklaag, een maple neck met rosewood toets, tortoise slagplaat, zwarte elementkapjes, zwarte volume- en toneregelaars, zwarte tip op de schakelaar en verchroomde hardware.
Jouw commentaar op mijn strat in acht genomen, moet het je plezieren dat de LC, in tegenstelling tot mijn eigen plank, is voorzien van een vintage tremolosysteem.
Ik heb het ding overwogen om dienst te doen als back-up voor mijn eigen strat. Echter, de meerkosten voor een humbuckertje in de brugpositie, plus enkele aanpassingen om de tremolo geschikt te maken voor wild gebruik, zonder daardoor te ontstemmen, hebben mij doen besluiten ervan af te zien.
Interessant?
Onwaarschijnlijk, maar ik heb met dit verhaal toch maar even wat tijd weten te doden in deze (wederom) slapeloze nacht.
:D
Ik wou net zeggen Vulva, ligt het aan mij of ben jij wel vaker aan het nachtbraken? *doet vrolijk mee :P
Misschien helpt het als je de PC uit doet, en onder de dekens kruipt? :noob:
:soinnocent:
Omdat t gewoon een supermooie SG is:rockon:
Ja, de foto doet haar geen recht. Toch stond ze bij mij hoog in het lijstje, ik vond het de mooiste Strat van allemaal. Die heerlijke eenvoudige functionaliteit, en toch goed in balans. Volgend jaar een echt knappe foto van maken, en dan is ze gewoon een topper! :ok: