om toch wat duidelijker te maken (hoop ik)
ff het signaalpad volgen van het magnetische pickupsignaal...
les paul (zwarte lijn) > breakoutbox > (lichtblauw) dubbele A/B switch > NS2 input > NS2 send > cry baby > LS2 input > LS2 send A/B > JVM /AFD input > JVM/AFD FX-send (donkerblauw) > LS2 return A/B > LS2 output > NS2 return > NS2 output (grijsblauw)> JVM FX-return
heb hier dus een preamp gekozen: AFD of JVM en gebruik gemaakt van de noise gate met inbegrip van het wah pedaal... verder met:
JVM preamp out (oranje) > palmer PDI09 input > PDI09 XLR out > mackie ch2 in
het signaal wordt hier door een speakeremulator bewerkt... later wordt duidelijk waarom... het signaal gaat hier de mixer in... hier wordt alleen de aux send gebruikt... akoestisch signaal afkomstig van de fishman komt binnen op kanaal 1 en ook deze wordt naar de aux send geleid... hier kan dus akoestisch en electrisch signaal gemixt worden naar wens... de dubbele A/B schakelaar laat me kiezen of ik electrisch of akoestisch of allebei doorlaat... kan er ook voor kiezen om gitaarmodelling van de GR55 binnen te laten (de missende connectie)
vanaf de mixer gaan we weer verder:
mackie aux send (orange) > breakbox return > breakbox output 13 pin (zwart) > GR55 13 pin input
voor wat de GR55 allemaal kan... tja das een topic op zich waard... duidelijk moet zijn, dat hier een bewerkt signaal naar binnen gaat... bewerkt wil zeggen, dat het door een voorversterker en speakeremulator is geweest... vanaf daar zal alles in fullrange doorgegeven moeten worden, omdat anders de akoestische en synth geluiden teveel gekleurd worden... dit is ook de reden dat ik de emulator heb gebruikt
en weer verder:
GR55 output L/R (lichtgroen) > mackie tape in
hierbij vermelden dat de rechteruigang uitmond in een boss DD3 waar een loze plug in de direct out is gestoken... door de uitgang van de DD3 komt alleen een delay signal... deze is afgesteld op een maximaal level, minimale feeback (1 enkele herhaling) en een timing varierend van 12 tot 30 milliseconden... maw het rechtersignaal uit de GR55 wordt enkele milliseconden vertraagd... dit geeft een waanzinnig breed geluid
de 2 signalen worden in de mackie tape in gestoken (met jack/RCA) adapters, deze komt enkel en alleen uit in de control room L/R uitgang:
mackie CR out L/R (lichtgroen) > AFD FX return / JVM poweramp input > JVM/AFD output (paars) > speakercabs
de bovenste 2x12 cab zal voorzien worden van 12" fullrangers... deze heb ik nu nog niet en ben nog ah ori๋nteren... momenteel denk ik aan de beyma 12GA50 (gevoeligheid 103dB, response 70Hz/18kHz) heb aan santiago gevraagd, of de marshall eindtrappen ook fullrange aankunnen en dit is geen probleem... moest alleen geen steriele hifi verwachten, maar dat vind ik niet erg en lijkt me meer een voordeel
vanuit de uitgangen van de marshalls gaan we echter nog verder:
JVM/AFD output (donkergroen) > passieve DI boxen > mackie aux return mackie XLR main output L/R (rood) > FOH
hiermee is eigenlijk het circeltje rond en gaat het elec-acoustic-synth-signaal richting FOH... maar een monitor is ook nooit weg, dus gaan we nog een stapje verder:
mackie jack main output (rood) > mackie ch5/6 in?!?!?!?????????
ik moet gestoord zijn... een uitgang terug in een ingang steken????
jawel, maar deze ingang staat op mute en het signaal wordt dus gedirigeerd naar de ALT 3/4 uitgangen... wel opletten dat ik die knop vasttape, anders krijg je een oscillatie waar je eng van word natuurlijk :seriousf:
verder kan ik dus evt nog wat zangpartijen of een monitorsignaal bijvoegen en deze ook dirigeren naar de ALT 3/4 uitgangen en dus wordt het slotakkoord uiteindelijk:
mackie ALT 3/4 output (bordeauxrood) > voice system contact CX speakers
en klaar :) :) :)