Ik lees limited editon en dan is alles mogelijk.
Een Epi Customshop in China? Ja, dat klinkt bemoedigend.:seriousf:
Printable View
Ik lees limited editon en dan is alles mogelijk.
Een Epi Customshop in China? Ja, dat klinkt bemoedigend.:seriousf:
http://link.marktplaats.nl/226003378
4-punts bolt-on op een '77?
De 3 punts bevestigingen waren toch bij Strats, niet bij Tele's? Of ook?
niet bij standard tele's nee
alleen bij de bullit halzen
Was dat niet bij Teles...? Nooit geweten!
gewone standaard telecasters (net als jaguars, mustangs & jazzmasters) bleven de gehele tijd de 4-puntsbevestiging behouden. Alleen de "top-of-the-line" fenders (strat, tele deluxe, custom & thinline, jazz-bass) hadden de 3-punts microtilt vanaf 1972-1974 (afhankelijk van het model)
omdat in de jaren '70 de 3-punts microtilt een deluxe-nieuwe halsbevestiging was. Het idee was goed, de uitwerking helaas heel wat minder :)
http://link.marktplaats.nl/226485487
Wat is dit voor iets?
Wil hij een JEM verkopen(voor 400)?? Wat wil hij?
Hij heeft een hele serie JEM's ingeslagen en denkt door 'ibanez' niet te noemen ze legaal in Nederland te mogen verkopen.
Ik heb marktplaats, speurders en de Ibanez importeur al gewaarschuwd. Martplaats en de Importeur hebben niets meer van zich laten horen en Speurders nam mijn klacht niet serieus...
Een Chinese kopie van een Ibanez JEM7V WH verkopen. Een nepperd dus. Voor veel te veel geld ook overigens. Duiken geregeld op op Marktplaats. Hij zegt niet dat het een origineel is, maar ook zeker niet duidelijk dat het een kopie is.
Pointers:
Bodyvorm en slagplaat kloppen niet. zwarte schroefjes, knoppen en hardware kunnen inderdaad 'vervangen' zijn, maar slaat in feite nergens op. Speclijstje klopt ook niet: JEM7V's hebben een alder body, maar dat kan een vergissing zijn.
Uiteraard weet hij dat, anders verkoop je 'm ook niet voor 400 euro :D Hij zegt ook niet dat hij echt is, maar ook niet dat hij nep is. Nou, nep is hij sowieso en dus mag hij niet verkocht worden via marktplaats. Staat letterlijk in hun regeltjes: Voorbeelden van aanbiedingen die niet zijn toegestaan op Marktplaats.nl: Namaakartikelen en replica's (bijvoorbeeld namaak merkkleding). Namaakartikelen en replica's (bijvoorbeeld namaak merkkleding).
Ik snap ook niet waarom die dingen soms gewoon blijven staan als je ze rapporteert.
We kunnen er helaas ook niet vanuit gaan dat ze er verstand van hebben...
Citaat:
Geachte mevrouw, meneer,
Het Speurders.nl Team heeft de advertentie 45850266 gecontroleerd en is tot de conclusie gekomen dat uw klacht ongegrond is. De advertentie bevat naar onze mening geen inhoud (foto, beschrijving, artikel of dienst) die volgens onze regels als ontoelaatbaar of ongewenst wordt beschouwd. Hieronder volgt een kopie van uw klacht:
"Dit betreft een illegale kopie van een merkgitaar (Ibanez) en is dus bij wet verboden om te importeren en/of te verhandelen!
Graag advertentie verwijderen en de aanbieder verbannen!
Alvast bedankt!
Harold"
De klacht betrof de volgende advertentie:
Advertentienummer: 45850266
Rubriek: Muziekinstrumenten
Subrubriek: Elektrische gitaren
Advertentietitel: GEEN STEVE VAI, IBANEZ OF JEM ELEKTRISCHE GITAAR!
Prijs: 299,-
Nee, nu heb ik net nog gekeken, en in Speurders' algemene voorwaarden staat ook niet expliciet dat het verboden is namaakartikelen te verkopen zoals dat bij Marktplaats wel staat. Hoe het precies zit met de Nederlandse wet weet ik niet. Volgens mij staat er zoiets als dat het verboden is 'beroepsmatig' in replica producten te handelen/in te voeren. Dat zo'n (relatief gezien) sprokkelaar bij de wet dan niet aangepakt kan worden snap ik wel, maar het siert Speurders niet dat zij er ook niks aan doen.
Burgerlijk Wetboek Boek 6 Artikel 194a sectie 2D
Dus je mag 'm wel als 'gitaar' verkopen, maar niet als 'gitaar gelijkend op een gitaar van een of ander merk wat het niet is'.Citaat:
er niet toe leidt dat op de markt de adverteerder wordt verward met concurrent, of merken, handelsnamen, andere onderscheidende kenmerken, goederen of diensten van adverteerder met die van concurrent;
De foto's en beschijving doen vermoeden dat het een Ibanez is, dus verwarring, dus mag niet!
Dit is het wetsartikel over vergelijkende reclame onder de afdeling misleidende en vergelijkende reclame, niet over het schenden van auteursrecht/piraterij en het verkopen van producten die daar onder vallen. Volgens mij vallen speurdersadvertentie niet onder 'reclame' of de wetgeving daarover.
Toch vermoed ik dat het speurders team ongelofelijk uit hun nek zit te zwatelen. Op de kop staat nl. duidelijk het logo van Ibanez. Daar gaat de verkoper al de fout mee in. Net zo min als je op een Zeeman hemdje een duur merk mag naaien (ook al komt het hemdje uit dezelfde fabriek).
De gitaar an sich, beetje triest, maar ok. Maar *met* merkje, nee dus.
Volgens mij heeft een barber direct drive geen 12ax7 buis: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=103121
Ik heb de verkoper van deze nep-jem http://link.marktplaats.nl/225159721
Gemaild met de vraag waarom de gitaarbouwer die zich zo graag wil onderscheiden gebruik maakt van een Ibanez logo, en dit kreeg ik als antwoord:
Goede vraag en goed opgemerkt! Ik zal proberen de vraag effectief te beantwoorden.
Laten we als voorbeeld Bavaria nemen. Bavaria is eigendom van de 3 gebroeders Swinkels, die ook 3S frisdrank maken en tientallen andere biersoorten.
Die andere biersoorten zijn gebrouwen volgens een bepaalt recept (= specificatie) en daar komt geen Bavaria op te staan, maar de naam, of het logo van de opdrachtgever. Toch is Bavaria er heel trots op dat zij bier kunnen brouwen, die voldoet aan de gewenste kwaliteit. Het liefst zou Bavaria 24 uur lang Bavaria bier willen maken, maar de markt vraag is er niet naar. Dus voor de tijd die er over is brouwen ze ander bier om hun boterham te kunnen verdienen.
Het is niet zo zeer aan de bouwer, maar aan de opdrachtgever en de opdrachtgevers zijn wij. Wij vinden dat iedereen een Steve Vai gitaar moet kunnen kopen en de trotse bezitters, die (wel) duizenden euro's (kunnen) uitgeven zijn daar niet zo blij mee en (de opdrachtgever) Ibanez ook niet.
Wij hebben de gitaarbouwer (of beter een gitaar fabriek) opdracht gegeven om replica's te maken met de bijbehorende specificaties. Daar zijn ze blij mee, want daar verdienen zij dan weer hun boterham mee. Wij willen niet ons logo (of dat van de bouwer) erop hebben maar Ibanez omdat ' de markt' erom vraagt, het wil. (De bouwer geeft trouwens de gitaren af zonder logo, die worden er ergens anders opgezet, maar daar gaat het niet om).
Toch is de gitaarbouwer er trots op dat hij volgens de opgegeven specificaties een goede gitaar in elkaar zet, ondanks dat zijn (merk)naam er niet opstaat.
Ibanez, Fender noem maar op laten de gitaren maken in gitaarfabrieken volgens bepaalde specificaties. Zo heb je de gitaar fabriek in Japan Matsumako, die maakt Aria en Fernandes gitaren, maar maakt bijvoorbeeld ook Fender Japan gitaren.
Het antwoord: Omdat wij de opdrachtgeves zijn, de geldschieters, zijn boterham en de bouwer ons werk heeft aangenomen onder bepaalde specificaties. Wij laten de gitaren ook keuren volgens de specificaties. Voldoet een gitaar niet aan de specificaties, nemen wij de gitaar niet af.
Ik hoop dat ik een duidelijk antwoord heb gegeven.
Groetjes,
Alexander
Je reinste flauwekul, gewoon een oplichter dus..
Rare gast inderdaad. Doet zich nu misschien voor als idealist, maar is ondertussen natuurlijk wel bezig met iets dat niet mag. Zo natuurgetrouw zijn die JEMs trouwens toch niet, op speurders zag ik ook het plaatje van wat bij deze gitaren moet doorgaan voor een all access neck joint:
http://images.speurders.nl/images/45...45887330_3.jpg
(en zo hoort dat er natuurlijk uit te zien).
Ik hoop voor een eventuele koper dat de kwaliteit iets meer natuurgetrouw is..
Ik twijfel over m'n eigen advertentie! Dit is geen spam hoor, Ik weet dat er hier toch niemand het geld voor wil neertellen, maar is 2000 te veel voor mijn soloist?
Wat zouden jullie adviseren te vragen?
Nou ja, dit zal net zoveel Edge Pro/Lo Pro Edge zijn als Floyd Rose :D Maar afgezien van dat vermoed ik dat er wel meer niet 'klopt' wat betreft hardware en electronica. Misschien eens tijd voor een overduidelijke waarschuwing van gitaarnet wat betreft dit soort oplichtpraktijken (hoewel dat misschien al eens gedaan is, ik kom niet zo vaak op de 'voorpagina' :D)
http://link.marktplaats.nl/227140002
Harstikke nep!
en een lelijk kleurtje!
Lijkt wel weer een gevalletje uit de musoland fabriek.
Die beeldjes op het tafeltje naast de gitaar op de 1e foto zeggen voldoende over het pauper gehalte van de aanbieder... (die - mits deze aanwezig is op dit forum en de gitaar toch echt blijkt te zijn - me op terugwerkende kracht maar even niet serieus moet nemen, want ik heb er geen verstand van). :D
Ik heb het serienummer gecheckt, en het daar komt uit dat het een Chinese Epiphone is uit april 2008.
Maar ook serienummers kunnen worden nagemaakt natuurlijk.
En wat denken jullie hiervan: http://www.speurders.nl/overzicht/sq...ml?q=squier+jv
Een JV van '83, met een silver series L nummer ('91/'92) op de kop.
Vermoedelijk gewoon een L-silver serie, met een "home made" halsplaatje, het kan natuurlijk zo zijn dat de verkoper daar géén weet van heeft, en de gitaar zelf ook zo gekocht heeft.
Lettertype op de neckplate klopt TOTAAL! niet.
Origineel:
http://farm1.static.flickr.com/46/11...bb379ae40d.jpg
Zijn:
http://images3.speurders.nl/images/4...45510373_2.jpg
Natuurlijk is het geen JV. Die hebben een compleet ander logo.
De verkoper zegt zelf dat hij de hals heeft vervangen en er een decal op geplakt heeft. De body zou dan nog van die 90-91 Strat kunnen zijn, of zijn er aanwijzingen dat dit ook niet het geval is? Het is in ieder geval niet zo dat hij er de hoofdprijs voor vraagt. Dat 'ZGAN' in de titel slaat natuurlijk wel nergens op als hij de hals vervangen heeft.