Is inderdaad vaag en kan doorgaans van alles betekenen (soms wordt met een clean platform bijvoorbeeld een JTM45 bedoeld die niet al te hard staat, en soms juist niet)
Printable View
Nou wat hebben we jaren op deze openbaringen gewacht! 😬
Mijn SLO wenst verder niet meer in topics vernoemd te worden als een evolutie van een Marshall dank u 😜
"Michael Soldano started making amps, after spending time modifying those brought to him and his head technician, Bill Sundt. He built his first, a clone of a Fender Bassman, by following books that had been discarded by a library. After the Bassman clone came a modified Mesa/Boogie Mark II, and that formed the basis for the first SLO amp."
Daar zit toch niet veel Marshall tussen, een SLO heeft trouwens 5881 ipv EL34 lampen (al hadden sommige oude Marshall modellen ook 5881)...
Heb jij eigenlijk al wel eens een Soldano (SLO) gehoord? Hoe Amerikaans kan een amp/ merk klinken? Een Marshall klinkt Algemeen genomen Brits, toch wel helemaal anders.
MS
Niettegenstaande ik een JTM 45 ook wel kan smaken hoor.
MS
Mods zijn op vakantie?
Lijkt mij een nette prijs voor een mooie hotrodded marshall sound.
Splawn Pro-mod 50/100w KT88 (marshall/friedman/plexi)
€ 1.200,00
http://link.marktplaats.nl/m11800850...=socialbuttons
Het was bij wijze van he. Om aan te geven dat een hifi versterker ook niet scooped is maar in termen van gitaristen mega super scooped.
JTM 45 kloon in de verkoop.
Niet van mij dus jullie kunnen er serieus op reageren, ik ken het spul verder niet. :D
https://www.musiker-board.de/threads...und-25.347399/
Made in China, finetuned in Germany.
https://link.marktplaats.nl/m1138464279
Het is dat ik al een captain heb staan, werkelijk geen geld voor zo'n amp.
Gave amp. Valt me sowieso op dat de prijzen voor 2e hands 100 watt tops behoorlijk laag liggen op het moment. Iedereen wil van die dikke bakken af.
Het is dat ik in m'n band totaal niet weg kom met zoveel volume anders had ik hem gehaald. Gave amps die Hooks.
Zo te zien zijn er toch niet veel serieus geïnteresseerden. Hij staat al te koop sinds februari..
Klopt, maar denk dat het vooral ligt aan het enorme gewicht en wattage. Dat ding komt alleen echt goed tot z'n recht in grotere zalen.
Die staat ook op mp te koop:
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...Page=lr&pos=12
Leuk topje.
Ik heb hem zelf aan een attenuator hangen wat echt enorm scheelt. Denk dat het gebrek aan naamsbekendheid ook niet meehelpt, tweedehands waarde is maar een fractie van de nieuw prijs.
Black Rose K&E voor een mille? Ook geen gek bedrag..
Ik vind zon Hook Captain er qua looks fantastisch uitzien.
Ik heb hem echter ooit eens getest op volume. De sound was niet echt mijn ding. Waarom? Gewoon, helemaal niet mijn smaak, uitleggen is moeilijk. Het clean, de gain,.... Ik zou hem zelf absoluut niet willen. Zelfs niet voor 750.
Ik begrijp dat anderen die bakken voor hun muziek wel de max vinden... Ik heb dat "vervelend gevoel" ook met Egnater amps en met bv ook een Brunetti 059.
MS
Ik heb weleens over een V2 captain el34 gespeeld, vond het juist een heel gave amp. Voor 750 wil ik die wel. Een brunetti 059 zou ik niet willen, een Mercury dan weer wel.
Let er ff op dat die hook van 750 niet de el34 versie is maar de 6l6, die ik minder vind klinken dan de el34 versie.
Daar zeg je wat. Ik vond die v2 EL34 echt te gek, maar die oudere 6L6, versie 1, die vond ik niet zo (op het gehoor, nooit zelf op gespeeld).
Ik denk dat het niet alleen het verschil in eindbuizen is, er zal in die V2 ook wel wat in de preamp anders zijn, want meestal ben ik niet vies van 6L6.
Was inderdaad de versie met 6L6 die ik testte. Het overall geluid was "hard", geen mooie zachte clean vond ik. Vergelijk het een beetje met een clean dat ik uit een 5150 probeerde te halen, wat blikkerig. Gain kanalen klonken ook droog en strak maar qua gain vond ik hem dan weer niet ver genoeg gaan om hem over the top te laten gaan. Je kan hem gain bijgeven maar het wordt er niet mooier op...
ik heb zelf een Kemper Profiler rack, Diezel Einstein 100, Bogner Uberschall green rev, Mesa Roadking 2 en een Soldano SLO 100 full option.
Nogmaals, degustibus,... Voor 750 scoor je nu makkelijk een H&K Triamp 1, dat vind ik voor dat geld veelzijdiger en beter klinken.
MS
Misschien wel een mooie amp om als clean platform voor pedalen te gebruiken die 6l6 versie van de captain? Maar ja, da's zonde van die andere 2 kanalen dan.
Voor nog minder koop je een powertone 2 van koch, die klinkt wat ronder, ook hard dus die moet echt goed openstaan om mooi te klinken.
Ja, da's nog even een dingetje... Daar wil ik eigenlijk geen afstand van doen...:( Hij staat op Marktplaats, maar ik zit er sterk aan te denken om m'n Ceriatone JCM 800 2203 er op te zetten en de Marshall er weer af te halen. Daar vang ik wel veel minder op, daarom twijfel ik nog. Maar de 2210 weg doen, da's wel met pijn in het hart...
Maar moet je mij ff uitleggen waarom je die marshall weg wilt doen en er eigenlijk een zelfde soort gevoicde amp als de splawn ervoor terug koopt?
Wil je die ooit weer verkopen vang je er veel minder op dan die marshall, die veel waardevaster is.
Ik niet begrijpen 😉
Gewoon allemaal houden joh! ;-)
Nee als er een weg zou moeten zou ik inderdaad ceriatone 'ruilen' voor de splawn. Dat zijn beestjes van dezelfde aard denk ik.
Neejjjjj.... Ik wil eigenlijk helemaal niet de Marshall weg doen. Dat zou me echt pijn doen. Die Splawn is natuurlijk gewoon een opgefokte Marshall, maar kan wel meer dan de 2210. Extra boost voor solo's, schakelbaar tussen hotrod plexi en hotrod JCM 800, erg goed clean kanaal, betere fx loop en strakker, waardoor d'n tubescreamer misschien niet meer nodig is. Sowieso heeft de Splawn meer gain, dus beter regelbaar qua sweetspot. De 2210 staat echt op z'n max en dan nog 's een extra gainboost d.m.v. de OD808. Simpelweg meer mogelijkheden. Maar... Wat die 2210 doet, doet ie dan wel fucking goed en daarom wil ik 'm niet kwijt. Sowieso voor leads is die Marshall echt onverslaanbaar. Dus waarschijnlijk gaat de Ceriatone wijken, tezamen met wat pedaaltjes wat ik nog heb liggen, zodat ik niet al te veel hoef bij te leggen. Ik ben nou eenmaal een sucker voor hotrod Marshalls en dan doet die Splawn dat wel erg goed, denk ik.
Ah, oke, fair enough.
Dus eigenlijk is die splawn gewoon heel veelzijdig en kan die alles goed, daar waar die marshall van je een min of meer one trick pony is en 1 ding zeer goed kan. Lastig om hem dan weg te doen.
Als je veel verschillende muziekstijlen speelt is de splawn sowieso idealer.
Nou, eigenlijk spelen we best wel voornamelijk van dik hout zaagt men planken muziek.:D
Ik snap wat je bedoeld, ik heb hem toen jaren geleden ook links laten liggen voordat Arjen mijn c-type had gebouwd. Was niet de amp waar ik toen naar op zoek was. De HOOK heeft een bepaald sausje dat over elke gitaar gesmeerd wordt. Maakt niet uit wat je er in prikt en je kan de HOOK er in terug herkennen. Je moet er van houden want die smaak gaat niet weg hoe hard je ook probeert.
Moest iemand een goede deal voor een Rivera Kh, KH Seven of K-Tre weten of zien staan hebben... Daarvoor wil ik mijn knip nog wel eens opentrekken, enige amps die nog op mijn lijstje voor erbij staan!
MS
Ja tuurlijk, maar da's maar half the fun.:D Maar zonder gein, ik vind het fijn om in ieder geval twee goeie versterkers te hebben, mocht er eentje mee uitscheiden vlak voor een optreden en dat is me al 's overkomen. In de studio vond ik het ook tof om met meerdere versterkers te mogen werken. Ik ga dan op zeker de Splawn voor het slagwerk gebruiken en de Marshall voor de leads.