Met die DP100?
Ze zijn niet makkelijk te krijgen overigens. Ik heb al wat zitten googelen.
Printable View
Met die DP100?
Ze zijn niet makkelijk te krijgen overigens. Ik heb al wat zitten googelen.
Ik heb heel veel pickups geprobeerd, maar uiteindelijk kom ik altijd op de DP100 terug. Die heeft voor mij precies de juiste hoeveelheid output/push, helder zonder fel te worden, dik zonder zompig.
Ik zou denken dat de JB het dichtste in de buurt komt.
https://www.youtube.com/watch?v=7vqec03Nlk8
Die DP100 is toch nieuw te koop?
Ja, maar nauwelijks met gouden cover.
Zou kunnen. Maar ik ben een beetje een sucker voor zwarte gitaar-gouden hardware.
Ik heb een tijdje een SH6 setje in mijn SG gehad. Daarna overgestapt naar de bekende SH4/SH2 combi. Ik vond het zelf wel lekker die SH4 erin. Momenteel heb ik een SG met Gibson '57, welke ik ook erg fijn vind. Iets minder hoog dan de SH4 destijds, maar goede combi met een SG.
Als je bang bent voor SH4 scherp, zou je een SH5 kunnen proberen, die is een stuk voller. Hierdoor is (of lijkt) hij in mijn oren wat minder treble te hebben.
Oké maar klopt het dat die reissues ineens zo duur zijn....??
Zal ook even uitleggen.... ik moet m'n inboedel hoger verzekeren en dan is het wel fijn als ik wat prijzen weet.
Degene die de taxatie (na brand of schade) doet zal vast niet Reverb raadplegen.
Then again; prijzen die de experts op Catawiki aanhouden zijn evenredig absurd.
Ik snap het gewoonweg niet. Een paar jaar terug paste de Reverb prijs behoorlijk in mijn aanschafprijs (1.100 EUR) maar nu ineens niet meer. Wat is er dan gebeurd.... Bitcoin...??
Een vriend van mij (die ook in de gitaar verkoop wereld zit) schat de reissue uit jaren 80 op 1500 a 1750 euro.
Maar zoals met al het 2e hands spul, het blijft wat de gek er voor geeft. Je kan er 4000 voor vragen, en als er iemand nog zo gek is het te betalen, heb je geluk.
Het ligt er heel erg aan hoeveel gain je gebruikt vind ik. Ik merk als ik mijn gain hoger ga zetten met de '57 dat ze definitie kwijtraken en wat dichtsmeren. Maar in crunch/mid gain regionen komen ze open en vind ik ze erg goed klinken.
Maar ik het zelf ook nooit een superdistortion in een SG gehoord. Een vriend van mij had hem altijd in zijn ibanez zitten en dat klonk inderdaad wel lekker. Niet voor niets natuurlijk ook de bekendste dimarzio pickup.
https://i.imgur.com/NsnLQsN.jpeg
Waarschijnlijk de dikst klinkende SG in dit topic. 1999 Epiphone/Orville EB-3, met vroege jaren '60 Gibson mudbucker.
Bedankt voor het aanbod Harold. Ik heb om MP een setje TB4/SH2 gescoord voor een mooie prijs. Ik ga eerst soundwise eens kijken wat dat doet. Als het werkt ga ik wel eens naar het esthetische kijken.
Blijkbaar is de marktwaarde nog veel hoger? :???:
http://img.sait.nl/pasted_0d69.png
(is weliswaar een RD, maar uit dezelfde serie)
https://www.ebay.nl/itm/393859747849
Voorlopig voldoet het.
Ik heb op MP mooie Gibson tuners gescoord. Goeie upgrade. Nu alleen nog de witte slagplaat vervangen door een zwarte. Als die er op zitten wijd ik er een postje aan.
haha Ieder zijn waarde, maar voor dat geld koop ik liever 4 andere gitaren... Je hebt natuurlijk altijd de mensen die denken dat ze goud hebben zodra een serie limited is of niet meer gemaakt wordt. De 3999,- is dan ook een vraagprijs, daar is hij nog niet voor verkocht.
Nou Thiez, RD’s liggen niet echt voor het oprapen dus de gemiddelde vraagprijs is sowieso hoger..
Ik heb destijds 895 gulden voor een nieuwe RD Standard betaald. De gitaar kon mij niet bekoren en was al snel weer weg.
Hij stond overal voor 1.895 soms wat afgeprijsd te koop. Ik heb ‘m bij Bekkers de winkeldochter winkel van BMI Den Haag gekocht. De neck viel tegen en de pups piepten. Ingeruild tegen een The Paul.
Ze mogen van mij vragen wat ze willen hoor, i dont blame anyone. Ik zeg alleen dat ik never nooit 4000 euro ga betalen voor ongeacht welke gitaar en dat sommige verkopers belachelijke prijzen kunnen vragen. Het blijft een stuk hout met wat hardware en elementen.
Tuurlijk collectors value mag iets toevoegen, maar voor mij houd het bij 1500,- voor een sg silverburst toch echt wel op. Alles daarboven vind ik het niet meer waard.
RD's vind ik gaaf als model voor een bass, en weer net eens wat anders dan de thunderbird die je regelmatig bij bands voorbij ziet komen. Maar goed, terug naar SG.... gezien de topic titel.