Uitermate goed. Ik vind het een fenomenaal veelzijdig en bovendien vet klinkend pedaal.
Zelfs met een reeks beschrijvingen van wat ie kon, werd het me nog steeds niet duidelijk voor mijn voorstellingsvermogen qua geluidsbeeld. Je kunt je signaal volledig veranderen, een complete manipulatie van je signaal van wat je erin stopt. Harmonisch/blokgolf/zaagtand/omgekeerde zaagtand bvb. Hier ken je een snelheid aan toe van die geluidsgolf en een toonhoogte. Dat is in wezen een soort essentie. Dat levert subtiele tremelo-sounds op, heftige Jeff Beck-achtige modulatorschreeuwerigheid, fuzz-achtige randjes, maar ook R2D2 geluidjes van StarWars: pak hiervoor de blokgolf, niet al te snel en gooi de toonhoogte in je bovenrange. Een klein beetje delay en het is feest. Bruikbaar? Ja hoor.. in een bridge, rustig introotje, etc.
De harmonische pitch-shift geeft een orgelachtig effect, is bovendien polyfoon en reageert op al je snaren met onhoorbare vertraging. Ook in de lage regionen: speel je drop D en wil je dreunen met een octaaf eronder? No problem. Ik combineer een riff met de Q tron en de octaver van de Ring Thing. Je kunt het werkelijk zo gek niet bedenken of je haalt er wel nut uit. Na maanden klooien (met vanaf het eerste uur gave en bruikbare geluiden) ontdek je nog steeds nieuwe dingen. Ik heb het pedaal 2 jaar en alle negen presets staan vol en veranderen nog regelmatig.
Bovendien is het pedaal stereo, en kan je er nog een expressiepedaal op aansluiten (swell in van hoge /lage freqs bvb). Wat ik icm stereo-setup een tijdje heb geprobeerd, maar daar moet je de band voor hebben. Stel je dan voor dat je modulatie zaagtand plots vanaf rechts komt, door je ep, terwijl je standaard signaal van links komt. Kick-ass.
Score 10 uit 10. Alleen al omdat ie je out-of-the-box-denkwerk laat pushen. Zowel in de diepte als de breedte.
(een aantal toepassingen staan hier online: www.bandmix.com/bouwe > pitch shift van Police sound, modulator bij met wah Henry V op het einde)