Oorspronkelijk geplaatst door
FruscianteFan
Vergezocht omdat je het in eerste instantie had over de slagjes en vervolgens in het youtube filmpje Fallout, Dani (inderdaad hetzelfde slagje), Carvel (lijkt er een beetje op), Unreachable (zie mijn eerste reactie op jouw post) en Dark/Light tegenover elkaar zet. Dark/Light heeft daar verder niets mee te maken, hoewel je gelijk hebt dat het behoorlijk lijkt op She Looks To Me.
Verder vond ik het vergezocht, precies om de reden die Mitch aangeeft.
Ik vind het arrogant dat je zegt het vreemd te vinden dat John het niet van zichzelf doorheeft dat-ie wel vaker hetzelfde gebruikt. Hoe kom je erbij dat hij het zelf niet doorheeft? Sterker nog, hij heeft wel vaker gezegd dingen te gebruiken die klinken zoals hij klinkt. Dingen zoals twee noten die meer dan een octaaf uit elkaar liggen zoals in untitled #2, Scar Tissue en Murderers.
Maar goed, mijn youtube commentaar was misschien wat overdreven.
John, Dan, Thom, Jonny, Jonsi, Josh... het is zo saai om je helden bij voor- en achternaam te noemen.
Hoe dan ook, M.Com heeft wel gelijk dat Frusciante zichzelf weleens herhaalt. Ik vind het niet storend. Sterker nog, als je een bepaald idee goed kunt gebruiken voor meerdere liedjes, die er allemaal mooier van worden, waarom zou je zo'n patroon dan maar één keer gebruiken?
edit: 'storend' kan negatiever overkomen dan je het zelf waarschijnlijk bedoelt. Als je maar weet dat ik niet probeer om je over te laten komen als een JF-basher.