Ohwja natuurlijk,Kerstdrukte.was dat even vergeten.Ja ik word altijd zo ongeduldig als ik nieuw spullen heb besteld.
Printable View
Ohwja natuurlijk,Kerstdrukte.was dat even vergeten.Ja ik word altijd zo ongeduldig als ik nieuw spullen heb besteld.
Dat is erg vreemd... Laatst iets besteld bij Thomann en toen ik het kreeg dacht ik dat er iets niet in orde was. Thomann gemailed en twee dagen later werd het pakket opgehaald op hun kosten en kreeg ik per omgaande een ander apparaat. Zonder kosten van mijn kant. En het ergste was dat ik me nog vergist had ook, want het apparaat bleek wel in orde. Schaamde me, maar wel een erg goede service van Thomann..!!!
In jouw geval ligt de fout blijkbaar ook nog bij Thomann.
Gr. C.
Ik heb ook wat bij thomann besteld..maar ik weet totaal niet hoe ik naar het buitenland moet overschrijven:???:
dit is wat ik in mijn mail heb gekregen:
Please transfer 219.00 EUR with the following note:-
'pre-payment 200906.15384, cust.no. 2880415' to our bank
account:
Bank Name: Deutsche Bank
Swift Code: DEUT DE DB 762
IBAN: DE 19 7607 0024 0811 5008 00
Address: Lange Str. 37
D-96047 Bamberg
Germany
Recipient: Musikhaus Thomann
Ik weet niet waar ik het heen moet sturen? naar de deutsche bank? :???: tis voor mij iig een raadsel....ik heb gewoon de postbank (Mijnpostbank).
wie o wie wil mij eventjes helpen?
Zie:
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/p...180488,00.html
Easy peasy, succes
Je hebt het IBAN-nummer nodig..
(deze dus: IBAN: DE 19 7607 0024 0811 5008 00)
Dit is hun rekeningnummer.. en dan doe je gewoon een overschrijving naar het buitenland.. dit zou een optie moeten zijn als je internet-banking doet.
Dan vul je ook nog de rest van hun gegevens in..
Hallo Shagbal.
Je vult gewoon "Thomann" + adres etc in.
Denk er ook even aan dat je bij de kosten "Shared" invult. Dan betaal je verder niets extra. Verder dus gewoon op de Postbank-site de bovenstaande gegevens invullen bij "overschrijvingen naar buitenland". Wijst zichzelf...
Ik ga er nu wel vanuit dat je e.e.a. via Internet doet....
Sucses, C.
Kutzooi, ik ben helaas vergeten Thomann in te vullen.. ik heb alleen dde Iban en de Swftcode ingevult + mijn customer nr en mijn bestellingsnummer..
Zal dit voldoende zijn? ik hoop namelijk niet dat mijn geld weg is :dontgeti:
Dan is je geld weg ja. Dat wordt dan ingepikt door de postbank/ING.
Serieus,
Ik ben er al verbaasd over dat je mijnpostbank een betaling zonder naam accepteert.
en verder,
Dan bel je ze toch gewoon even?
Hebben ze daar NE/ENG werknemers dan?
ja het geld is nu al verzonden...staat bij de transfer: Deutsche Bank :???: ik heb ook geen bevestigingsmail gehad dat ze het geld hebben ontvangen. ik begrijp er echt geen fuck van om eerlijk te wezen...
De ontvangstbevestiging van het geld duurt een paar dagen, omdat het naar een buitenlandse rekening gaat.
Je moet even inloggen op jouw "customer page" op de Thomann-site en daar kun je de status van je bestelling zien. Ik neem aan dat je wel een account hebt aangemaakt met een inlognaam en een wachtwoord.
Zo niet, bellen of mailen en de situatie uitleggen. Geen paniek, je bent niet de eerste en zeker niet de laatste.....
Sucses, C.
Nee hopelijk niet nee :)
Zo heb ik het geld verstuurt:
pre-payment xxxxxx.xxxxx, cust.no. xxxxxxx
Naam: Deutsche Bank
Iban : blablabla
BIC: blabla
Straat: Lange Str. 37
D-96047 Bamberg
Germany
Ik heb dus de naam en adres volgens mij verkeerd ingevoerd...ik heb niks over thomann erin gezet :mad: hadden ze wel duidelijker moeten vermelden :mad:
Ik ben ook zo'n held met internetbankieren....sjongejonge
Volgens mij klopt dat adres wel, alleen bij naam begunstigde moet dus Thomann staan en bij plaats begunstigde Bamberg. En altijd bij kostenverrekening "Kosten delen (shared)" invullen. Maar nogmaals, neem even contact met ze op, dat kan een hoop schelen en geeft jou waarschijnlijk wat rust... ! Geen Nederlands sprekenden, overigens, maar met evt. Engels kom je een eind.
Gr. C.
En voor wat het waard is: ik heb ook behoorlijk zitten klooien, de eerste keer.... :)
Als het IBAN en BIC juist is, komt het bij de juiste terecht.
Naam wordt (vaak) niet eens gechecked bij IBAN betalingen
Ik heb het nu echt gehad met Thomann :mad:
Ik kreeg een mailtje terug dat het goed zal komen met mijn geld..ik blij.
mijn geld is dus nu gestort maar nog niet ontvangen door thomann. maar zoals jullie al zeiden: het duurt fftjes voordat het aankomt.
Nu mijn 2de probleem: op de site stond dat het product binnen 2 a 5 dagen zal arriveren. Nu is dat ineens verandert in 'On Request'. ze weten dus niet wanneer de dealer hem levert. ik vind dit ontzettend kut omdat mijn geld dus allang weg is.:mad::mad:
Ik wil mijn geld terug ( ze hebben het nog niet ontvangen, god mag weten waar het is).
Kortom: tiefes-thomann. ik bestel er nooit meer wat.
Je kan ook eerst eens rustig contact met ze opnemen en kijken wat er aan de hand is. Zo is
a) geld altijd onderweg van de ene naar de andere bank, die moeten ook over onze ruggetjes geld verdienen
b) het is heel goed mogelijk dat degene die jij hebt besteld de laatste was die ze in huis hebben, die staat nu voor je klaar en voor de volgende klant moeten ze 'm bestellen
c) Je zit hier voor iedereen een bedrijf al zwart te maken voordat je goed en wel weet wat er aan de hand is!
Gewoon morgen eens mailen/bellen/rooksignalen en dan kan je daarna altijd nog gaan zeiken
Chill!!
Zit toch niet zo te vloeken en te tieren!
Blijf gewoon rustig en onderneem actie of wacht gewoon af tot ze het spul leveren.
Je kunt het altijd weer terugsturen en je geld krijg je ook wel weer terug evt.
Sit back & Relax ;)
en het is trouwens tyfUs ;)
Waarschijnlijk hebben ze bij Thomann dus een aanlever probleem met dat on request. Nou dat heb jij gedaan en dan gan ze dus gewoon uitleveren op moment dat het bij thomann binnen is. Ja dat kan ook bij de regliere gitaar boer gebeuren dat ze iets niet op voorraad hebben en moeten bestellen. Ik ken Thomann als een zeer correct bedrijf, komt echt goed, geduld...
Sorry jongens voor het gevloek en gescheld :) ik heb het namelijk niet zo op online dingen bestellen...het is de eerste keer voor mij :).
Ik zal ze anders morgen maar eventjes bellen ja.
Ja, dat klinkt beter. :)
Hee Shagbal.
Helemaal met Budje eens...!!! En vergeet niet, jouw frustratie begon met het feit dat je zelf een fout hebt gemaakt, iets wat je toch moeilijk Thomann kwalijk kunt nemen. En m.n. punt 2 is zeer realistisch, het is mij ook al eens overkomen. Ik heb louter goede ervaringen met Thomann (maar je leest ook zeker minder goede ervaringen...) en raad je ook aan om even af te wachten. Of zo als Budje terecht zegt: chill !!! :listen:
Groeten, C.
Edit: las nu pas de posts van na Budjes reaktie. Wat een wijsheid op deze site... !!! Complimenten. (-;
Het geld is nu goed aangekomen.
de status nu: Backorder - Order cannot be shipped, because some items are out of stock.
Blijkbaar een maandje wachten dus....aangezien de danelectro DC Black dan op 27 februari binnen komt..
Hallo Shagbal.
Mooi dat alles uiteindelijk goed komt. Kan me wel voorstellen dat je je, ondanks de gerustellende woorden van diverse forumleden, toch wel wat ongerust maakte.... Hoop dat e.e.a. snel geleverd wordt.
Hoe dan ook, veel plezier ermee.
Gr. C.
Ja Thomann, wat een goede site!! Heb nu sinds oktober 2007 acht bestellingen gedaan. Ik kan beamen wat ik las een aantal pagina's terug met nog wat toevoegingen:
- overzichtelijke site (die site is echt koning!!)
- persoonlijke afhandeling (telefoonnummer + foto medewerker)
- SMSje als de boel verzonden is
- goed verpakt
- laagste prijs
Mijn toevoegingen:
- Had eens kabels die niet werkten, teruggestuurd, geld terug, geen gezeik!
- Heb regelmatig dat ik nog iets bij mijn bestelling wil toevoegen, nooit geen probleem en alles wordt strak geregeld :)
- Moest eens lang wachten op 2 producten omdat ze niet in stock waren. De items kwamen een dag na elkaar binnen en werden beide apart en asap verzonden...
Vol lof over Thomann! Misschien 1 klink puntje waar het misschien beter zou kunnen, hoewel ik dat niet per definitie een probleem van Thomann vind: Een soort van internationale ideal misschien?
Kan me hier alleen maar bij aansluiten..! Een bankrekening in Nederland zou voor ons als nederlandse klanten wel handig zijn. Ik bestel heel veel bij Music Store en dankzij de snelle financiële afhandeling via hun nederlandse rekening heb ik de spullen soms binnen drie dagen thuis.
En Thomann zou misschien ook de verzendkosten boven een bepaald bedrag kunnen laten vallen, net als Music Store en Musik Produktiv....
Maar verder, zoals ik in dit topic al heb aangegeven, ben ik zeer tevreden over de service van Thomann. Ik heb eigenlijk met alle drie bedrijven alleen maar goede ervaringen, ook als er misschien iets even niet 100% klopte: de afhandeling was steeds perfect geregeld zonder extra kosten of veel moeite.
Gr. C.
ik heb een klein vraagje over het bestellen bij thomann.
ik zag zo op die site plectrums van tenacious D pick of destiny.. nu wil ik die bestellen. maar las ik nou goed dat je minimaal voor 25 euro moet kopen, willen ze het verzenden?
ofterwijl. ik moet 25 euro betalen minimal voordat ze wat verzenden? of bedoelen ze daat wat anders mee?
Groetjes Tom:hippie:
oke allebei bedankt :punk:
ben ik er ook weer wat wijzer van geworden.:seriousf:
Groetjes Tom
Ik weet niet wat er aan de hand is met mijn order maar het is niet veel soeps..
Ik had vorige maand de danelectro DC 59 Burgundy besteld...nu tegen het eind van de maand stond er bij de verwachting: available in 2-5 days..
Kijk ik net bij mijn order...is dat weggehaald! nu staat er weer: on request!
ik word er zo langzamerhand schijtziek van... wacht nu al een maand op mijn pakketje!
Dat kan ik me goed voorstellen...! Hier zou Thomann wel iets op moeten vinden... Bijv. het geld retourneren en je dan via de mail laten weten dat het door jou gewenste (en reeds bestelde) binnen is en jou de eerste keus te geven: alsnog kopen of maar zo laten. Ze krijgen zo ook wel lekker rente over jouw geld... Ik zou toch even telefonisch contact opnemen. En zoals in deze posts op zich wel blijkt heb ik tot nu toe goede ervaringen met Thomann, maar dit is niet goed !!!
Gr. C.
Kijk ik dus gisteravond nog even bij de order...staat er weer: available in 2-5 days :???:
kijk ik vandaag weer....staat er weer: On request :???::???::???::???::???:
Ik ga even een telefoontje plegen... dit is echt van de zotte.
Vrijdagmiddag heb ik bij Thomann.de een Jamman besteld, maandag ochtend kreeg ik een sms-je dat de bestelling de deur uit was en dinsdag had ik hem in huis, kan niet anders zeggen dat zoals mijn eerdere bestellingen bij Thomann dit weer perfect geregeld was.
Vorige week dinsdag een speakerkast en een speakerkabel besteld, geld meteen overgemaakt kwam donderdag binnen.
Vrijdag was de kabel er en maandag de speakerkast :)
Tja, kheb thomann gebelt....blijkt dus dat de gitaar niet (27 feb) aankomt. hij komt pas 8 april....dit is echt balen...
weten jullie hoe je geld moet terugboeken via het internet? en hoe dat in zijn werk gaat via thomann?
T.I.A