Mooi man.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Printable View
Mooi man.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Echt mooi man!
Mooi hoor! Goed gedaan ook.
Het is trouwens een joekel van een versterker, zo op die foto met cab en gitaar.
Wat weegt zoiets? Zal ook stevig sjouwen zijn?
Mooi grijs is ook niet lelijk en ikke effe trots dat hier een heuse 4x12 onder de DEA70 staat..
http://img24.imageshack.us/img24/564...1112145933.jpg
Maar ik kwam de ouwe merkplaat van de box tegen
en tot mijn verbazing - en in tegenstelling tot mijn herinnering-
staat daar dus geen London City op, maar Power City..
hmm... maakt verder niet uit,want ze passen precies bij mekaar
hetzelfde vinyl, en zelfs dezelfde witte sierrandjes
voetjes van de amp passen precies tussen de (on)hand(ig)vaten van de box
en natuurlijk dat knallende kwartet ouwe celestions ;)
Werd Power City niet in dezelfde werkplaats gemaakt?
Dit zou wat kunnen zijn:
http://www.ebay.com/itm/NEW-Tolex-am...item256fd6aee6
volledig verkeerde kleur.....
klopt. Het is ook meer een soort katoen lijkt mij.
Het voelt inderdaad heel anders aan , waarschijnlijk hadden ze bij LC in de 70's een partijtje opgekocht , ze hebben het ook maar een paar jaar gebruikt.
Ik heb een jaar of 35 geleden zo'n kast gehad met Greenbacks , tja , met de kennis van nu ,...........
Mooi , helaas nu even boven budget .
Zo een heb ik dus ook gehad, dat was die met de kutspeakers. Ik weet niet of er een relatie is tussen type bekleding en soort speaker maar de twee goeie LC kasten die ik had hadden de diagonale ruitjes in het speakerdoek. Heb de laatste (met drie G12H's en een G12-65) voor 300 GULDEN verkocht in 1994.. :dontgeti:
Ik heb een groene kast gehad met de g12h's. Dus dat kan ook. Geen idee wat er origineel in deze power city kast zat, want ik kreeg m ooit leeg en heb er zelf een kwartetje ouwe greenbacks in gemonteerd...
Moraal: als je een ouwe kast koopt, kijk dan even wat er in zit...
Ik ga het eerst anders aanpakken. Ik heb een 1x12 (gesloten) staan die beter klinkt dan de LC 2x12 (half open) , wel hebben beide dezelfde speakers (G12T-75) . Ik ga de LC nu upgraden , ik heb net de de losse speakers en het 1x12 cabinet verkocht en van de opbrengst ga ik een tweetal Greenbacks kopen.
Het 2x12 gabinet ga ik verder wat verstevigen en een closed back van maken en hopelijk ben ik dan zonder verdere investeringen klaar.
Een 4x12 zou op dit moment ook niet practisch zijn , die past niet eens in mijn 2 deurs peogeot 107 :) .
Als er wat meer budget is ga ik opzoek naar een mooi passende 4x12 .
Een gitarist van een bandje waar ik vroeger in heb gespeeld zat ook te tobben met vervoer van een 4 X 12" LC cabinet.
Hij had dit toen opgelost door twee aparte cabinetten te maken van 2 x 12" .
Voor de repetitie nam hij 1 zo'n cabinet mee, en voor optredens stapelde hij 2 cabinetten op elkaar.
Geen wereld-wonder qua nieuwigheid/uitvinding , ....maar misschien een idee'tje om 't toch nog enigszins vervoerbaar te houden in een auto'tje
:) Ik werd een paar minuten geleden gebeld door een maatje ....
Hij heeft gisteren een London City 100W gekocht voor 20 euro !
Het ding stond ergens op een zolder en "was al zo lang geleden stuk gegaan , en etc ...."
De prijs werd afgemaakt op 20 euries omdat ie "kapot" is ..
dat zijn leuke vondsten ! ;)
Het 2x12 cabinet van LC valt mij 100% mee , netjes gebouwd van 18 mm multiplex , inmiddels heb ik een duo G12H's gekocht , die zijn onderweg.
Ik overweeg ook nog om de cab helemaal gesloten te maken , als hij met de nieuwe speakers nog niet voldoed.
Een 4x12 zou erg onpractisch zijn op dit moment.
Dat zou okee zijn... Die FBT heeft een mooie, zware OT, ergens uit de jaren '60, weet niet hoe die klinkt. Hij heeft gelukkig 4,8 en 16 ohm uitgangen.
Zal denk ik goed voor ongeveer 50W zijn . ( klopt dit ? )
Spanning = 350V.
Dan kom ik op 2400 Ohm , ...maar ik denk dat 'r dan gewoon een normale trafo op zit met een Raa van 2000 Ohm
kun je ombouwen naar 2 X EL36 met gewone octal voeten .
( kijk uit voor de top-aansluitingen van de anodes ,....ergens hoedjes vandaan toveren uit ouwe TV's oid )
http://eric.gueneau.free.fr/matos/FBT_Bassorgan.jpg zoiets ? ? ? :???:
Dat schema komt zeker in de buurt, met name het basskanaal, heeft idd een 'depth' switch op de eq.
Ik meen me te herinneren dat 2xEL503 80W zou zijn. De spanning klopt wel, is relatief laag. De OT is echt loodzwaar, zegt natuurlijk niets over de stroom die erdoor kan, maar ik had het plan om hem te gebruiken met 4xEL34.
2 X "een bepaalde buis" is niet zomaar een bepaald wattage.
Het gaat altijd om de hoogte van de spanning en de Raa , die bepaalt hoe dapper dat ding kan zijn ( als 'r dan tenminste ook genoeg stroom geleverd kan worden )
Je moet eerst 'ns effe uitzoeken voor hoeveel Watt RMS ze die FTB amp van jou opgaven .
Het is een FBT 500BR-2, kan er geen documentatie over vinden.
Ik wil eerst de transformatie verhouding uitzoeken (heb er een 6V halogeenlamp trafo voor), aansluiten op de secundaire wikkeling en dan meten hoe hoog de spanning aan de primaire kant wordt. Verder weet ik het niet meer precies hoe je dan ook alweer de impedantie bepaalt, zal eens spitten. Hopelijk pakt de primaire impedantie goed uit voor 2xEL34 met een kast van 8 ohm, eventueel zou ik er 16 ohm op aan kunnen sluiten.
Op een één of andere manier zit ik met 4xEL34 met kathode-bias in mijn hoofd, vrij lage spanning.
Stamt de DEA70 overigens uit de DEA100 periode of de DEA130 periode?