Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 24 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 231
    Senior Member

Standaard

Ik werd een paar minuten geleden gebeld door een maatje ....
    Hij heeft gisteren een London City 100W gekocht voor 20 euro !
    Het ding stond ergens op een zolder en "was al zo lang geleden stuk gegaan , en etc ...."
    De prijs werd afgemaakt op 20 euries omdat ie "kapot" is ..

dat zijn leuke vondsten !

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    Hij had dit toen opgelost door twee aparte cabinetten te maken van 2 x 12" .
    Ik heb 2 Marshall 1936's gehad. Qua liters gelijk aan een 1960, maar qua geluid niet.

Senior Member

Standaard

Het 2x12 cabinet van LC valt mij 100% mee , netjes gebouwd van 18 mm multiplex , inmiddels heb ik een duo G12H's gekocht , die zijn onderweg.
    Ik overweeg ook nog om de cab helemaal gesloten te maken , als hij met de nieuwe speakers nog niet voldoed.
    Een 4x12 zou erg onpractisch zijn op dit moment.

Standaard

......dat zijn leuke vondsten !
    Leuk, een DEA130? Heb een FBT basversterker uit Italie, voor 25 euro op marktplaats gekocht, onder audio buizenversterkers. Moet nog steeds de impedantie van de eindtrafo bepalen, zat 2xEL503 in.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb 2 Marshall 1936's gehad. Qua liters gelijk aan een 1960, maar qua geluid niet.
    Wat voor constructie heeft die "1936" box ?
    ( ik krijg hier versterkers ter reparatie ,....maar simpele boxen zeer zelden )
    Ik bedoel hiermee : Is deze box gesloten ,....wat voor materiaal ? ,...en wat voor speakertjes ?

Senior Member

Standaard

Wat voor constructie heeft die "1936" box ?
    ( ik krijg hier versterkers ter reparatie ,....maar simpele boxen zeer zelden )
    Ik bedoel hiermee : Is deze box gesloten ,....wat voor materiaal ? ,...en wat voor speakertjes ?
    Zelfde bouw als de 1960: dicht, 18mm berkenmultiplex (baffle ook?), spaanplaat achterschot, even diep maar hoger dan 1/2 1960. Overigens zijn de latere 1936's van MDF, die van mij (800 serie) niet.

Speakers waren vroege 80's G12-65's

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Zelfde bouw als de 1960: dicht, 18mm berkenmultiplex (baffle ook?), spaanplaat achterschot, even diep maar hoger dan 1/2 1960. Overigens zijn de latere 1936's van MDF, die van mij (800 serie) niet.

Speakers waren vroege 80's G12-65's
    Als het geluid ( geldt alléén voor gitaar-gebruik ! ,....dus NIET voor basgitaar ! ) je niet aanstaat , kun je eerst eens proberen om het achterpaneel open te schroeven , en deze eens een stukkie open te zetten ,
    .....en kijken wat dat oplevert.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Leuk, een DEA130? Heb een FBT basversterker uit Italie, voor 25 euro op marktplaats gekocht, onder audio buizenversterkers. Moet nog steeds de impedantie van de eindtrafo bepalen, zat 2xEL503 in.
    nou ,.....da's toch niet zo moeilijk ? Voor hoeveel Watt RMS gaven ze die versterker ooit op ?
    ...en wat meet je aan gelijkgerichte hoogspanning ? ( die zal een stuk lager zijn dan versterkers die uitgerust zijn met el34 of 6l6 )
    Laatst gewijzigd door 7ender; 29 november 2012 om 12:25

Senior Member

Standaard

Als het geluid ( geldt alléén voor gitaar-gebruik ! ,....dus NIET voor basgitaar ! ) je niet aanstaat , kun je eerst eens proberen om het achterpaneel open te schroeven , en deze eens een stukkie open te zetten ,
    .....en kijken wat dat oplevert.
    Bah. Ik heb een open 4104. Geen druk, belachelijk veel spreiding.

Standaard

nou ,.....da's toch niet zo moeilijk ? Voor hoeveel Watt RMS gaven ze die versterker ooit op ?
    ...en wat meet je aan gelijkgerichte hoogspanning ? ( die zal een stuk lager zijn dan versterkers die uitgerust zijn met el34 of 6l6 )
    Mmm, weet niet waarmee jij in je kop zit maar vroeg me af of het een DEA of een ander type is

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten