dat is juist het ideale aan die m9, werkt gewoon als losse pedaaltjes :) niet van die amp simulaties enzo die je toch niet gebruikt als je goede amp erachter hebt hangen
Printable View
Ik ging eigenlijk zonder vooroordelen die "test" in, wilde gaan kijken of het mijn versterker kon vervangen, thuis over de Edirol boxen en live over PA of monitors. Er zit veel op, maar of ik het ga gebruiken? Nee.. En de gebruiksinterface (wat sommigen heel erg goed vinden) vond ik slecht..
Een nadeel van de M9 is dat ie nu zo ontzettend duur is geworden tegenover een half jaar terug, verder is het een super apparaat:)
Pff, dit wordt nog een heeeeele lange zoektocht.
Ga nu maar eerst eens alle suggesties die hier gegeven zijn proberen. M9/M13 of HD300/400/500 zal je ook moeten programmeren voor je eigen geluid, maar daar ben je zo te horen nog lang niet aan toe. Probeer nu maar eerst eens van alles uit met je versterker, leren tweaken is ook een hele kunst. Het ligt in ieder geval niet zo zeer aan je spullen als wel je geduld om je apparatuur te leren kennen.
Ik snap onderhand je hele probleem eigenlijk niet meer, als ik het topic zo doorlees wil je iedere dag wel wat anders.
Je wilt met een minimale set-up optreden, en je hebt problemen met door de mix te komen waardoor je naar een andere amp gaat kijken. Beetje dubbel vind je niet? Ik zou dan zoals al is gezegd gaan kijken naar een EQ/booster of een amp die qua voicing beter door de mix komt.
Het makkelijkste is natuurlijk gewoon je volume verder opendraaien, maar als dit niet afdoende is kun je natuurlijk gewoon verder zoeken naar een oplossing.
ff naar dat fillumpje gekeken
maar nav daarvan kan ik weinig zeggen over jouw geluid
gewoon omdat de kwaliteit slecht is
hoes het opgenomen ?
btw tegen vals zingende zangeresjes kan geen enkel gitaargeluid op tenzij dat de bedoeling is
Waar hebben we het over... hij heeft dat ding nog nooit goed op z'n staart getrapt. Alsof hij met een 20watt volledige buizenamp niet te horen is. Bij ons speelt af en toe een gastje met een cube 20 mee en die is zelfs goed te horen en afgaande op de filmpjes staat het geluid nou echt niet super hard bij roelgezicht zn bandje.
Dat sowieso, en roel, speelt die gitariste indat filmpje nu constant half clean?
Want dan prik je ook nergens doorheen, dan hoor je nagenoeg alleen dat clean met wat fuzz van jou erdoor.
Ik zou een boost/eq/volumehoger (!) en sowieso BEIDEN versterkers afstellen want wie weet drukken jullie elkaar weg.
Ik snap dat je een andere amp wil en daar is echt niks mis mee (heel dat gezeik over spullen waarderen altijd) maar ik weet zeker dat ik in no time dwars door die mix beuk, en dat is niet om mezelf op te hemelen maar om aan te tonen dat het met een beetje wil wel lukt.
Misschien kan je eens een simpel equalizertje ervoor zetten. BV een boss GE-7 om maar iets te noemen. Dan kan je wat meer regelen.
Ongemodde Boss GE-7's vind ik helemaal nergens naar klinken. Je kan beter een MXR 6 of 10 band proberen dan. Die zijn tenminste stil.
Die zijn gelijk een stuk duurder.
Ik heb zelf voor de gein een keer een tweedehands GE-7 gekocht, snipermod dr op geknalt en dan werkt dat gewoon perfect hoor.
Ik heb toendertijd ook eerst 2 weken met een GE-7 gewerkt en heb geen zin om die dan nog te moeten modden. Ik heb gewoon de meerprijs betaald voor een product die gewoon goed is, de 10-band dus. De 6-band kost overigens niet zo heel veel meer dan de GE-7 dacht ik.
Edit: Bij Thomann is de 6-band voor 77 euro te halen. De Ge-7 is overigens ook 77 euro en de KFK 10 band is 144.
Ik heb ook een MXR 6band, als nieuw voor 40 euro dus daar hoef je het niet voor te laten. Bevalt wel goed moet ik zeggen, gebruik hem nu als solo boost.
Ik had effe de link naar filmpjes gemist, toch nog maar even gekeken. Ik weet niet of het grotendeels hierop gebaseerd is, maar als de podiummix net zo ruk was als de zaalmix kan ik me er iets bij voorstellen dat je denkt niet door de mix te komen :seriousf: Dat ligt echter niet aan de versterker... als je hoort hoe hard die snare er doorheen knalt, pfff! Dan sta je gewoon te zacht met je drive. Punt.
Trouwens, dat leuke meisje met die Epi LP hoor je ook bijna nergens, klaagde die er ook over?
Da's een Vintage LP:D
Zij klaagde ook nogal.. Zij speelt normaal helemaal clean.
Ik ken de HT-20 niet maar afgaande op je filmpjes denk ik dat het ook wel wat aan je speelstijl ligt. Je speelt echt heel voorzichtig, bijna strelend. Ik denk dat je drive er met een fellere attack al veel meer moet uitkomen.
Gewoon wat harder rammen dus op die gitaar.
Dit geldt overigens ook voor de rest van de band. Het mag voor mij allemaal wat meer beuken.
Epi, VIntage, afijn, zo'n budgetding. Ik weet niet wat zij voor versterker had maar die hoorde ik 90% van de tijd nauwelijks. Maar wat jonesd al zegt, speelstijl helpt ook niet echt. Twee keer voorzichtig aanslaan, dan al nerveus achterom kijken... pas je gedrag aan. Serieus. Ik zie wel vaker mensen steeds vaker naar hun versterker kijken (en zich dus helemaal omdraaien) als ze zichzelf niet goed horen. Doe dat niet. In de eerste plaats ziet het er niet uit voor het publiek. In de tweede plaats word je er alleen maar onzekerder van. In de derde plaats: doe er dan wat aan. Draai aan die knoppen, maar ga niet alleen kijken. En als je jezelf dan nog slecht hoort: jammer dan, doorgaan met de show en blijven lachen.
Stuk moeilijker dan een andere versterker scoren maar wel n uttiger ;)
Zaterdag weer een kans.. Andere versterker is geen optie, dit was dan ook alleen als uiterste..
Die filmpjes.. Dat waren helaas de enige voorbeelden die ik had, dit was een soort van oefenoptreden voordat we naar Italië gingen, voor ouders, broers, zussen, andere familieleden en aanhang.. Nu staat het als een huis, dus dit is volgens mij geen probleem. Filmpjes van het optreden in Rovigo moeten nog online komen te staan, ooit, gezien het tempo van school.. Dat was in ieder geval super.
Ik heb de laatste dagen flink wat aan mijn EQ zitten draaien, inclusief gain, kijken hoe dat zaterdag gaat.
Zouden er Limburgers bereid zijn om zaterdag een kijkje te komen nemen.. We spelen (met Ben Berendsen na ons) vanaf half 10 's avonds bij café De Haas in Voerendaal, naast het station:)
Dat wordt gratis bier uitdelen Roel!
Gratis bier + taxi? :D
ik wou net zeggen! als je vervoer en drank regelt ben ik je man!
Hmpf, nu heb ik weer iets verkeerds gezegd:chicken:
Sja, je moet ook niet over gratis bier beginnen Roel!
GRAATIIISS BIIEEERRRR!!~!#$@!!! :rockon:
ik heb nu 2 gitaren 2versterkers (1 standaard blokker :P)
en ik heb een mt-2 metal zone en een ds-1 distortion.
het is heel fijn als je je spullen minimaal houdt en de spullen die j niet gebruikt ook wegbergt ofso.
dit houdt t erg overzichtelijk!:speed:
over z'n setup ;)
enne gratis bier? Waar?:crazyhappy:
Ja, ho, wacht. Wat voor merk bier wordt er geschonken?
Hoe kun je daar nou niet op letten! Ik kies de kroeg waar ik ga zitten gebaseerd op een handjevol factoren waarvan het belangrijkste hun BIERMERK! Schande!
Schande! Opknopen die handel!! :stop::stop:
maarrrr.... BIER of .. PILS?!
Hertog of Belgsche zooi?
Ik vermoed Alfa..
Google is je vriend. Hanger er overal bordjes van Gulpener. Niet echt bepaald mijn eerste keuze, maar ach, alles is beter dan Grolsch en Amstel.
En om dan toch back on topic te gaan: Helaas, behoorlijk uit de buurt om ff langs te gaan. Anders had je best mijn MXR 10 band EQ mogen lenen op het podium.
Vandaag weer egzien dat een goed afgestelde versterker het verschil betekend tussen door de mix prikken of weggeduwd worden. Zat ik vandaag nog met mijn mark III lekker te beuken op mijn kamer maar met dezelfde settings in de oefenruimte werkte het voor geen ene meter. Het is gewoon een kwestie van geduld hebben en ervaring op doen en niet meteen maar nieuwe spullen kopen om je gebrek aan ervaring te compenseren.