http://www2.gibson.com/Products/Elec...s-Tribute.aspx
studio goldtop;)
edit.. ook in andere kleuren;)
en fatsoenlijke prijzen..
Printable View
http://www2.gibson.com/Products/Elec...s-Tribute.aspx
studio goldtop;)
edit.. ook in andere kleuren;)
en fatsoenlijke prijzen..
Wat zou dit 2dehands gaan, mocht je er eentje tegenkomen?
2000 euro of minder?
http://www.maxguitarstore.com/store/...productID=2784
Ik zet het maar hier omdat hij nog maar 'onlangs' is geďntroduceerd.
http://www.gibson.com/en-us/Lifestyl...l-repair-0809/
.. limited edition:soinnocent::soinnocent::soinnocent:
http://www2.gibson.com/Products/Elec...r-Special.aspx
haha stiekem wel leuk..
en oja.. http://www2.gibson.com/Products/Elec...-Les-Paul.aspx
Leuk om de reacties te lezen op de site van Gibson, dat moet ze wel deugd doen daar in Nashville
Citaat:
I expect the Britney Spears signature soon...But yea the model is quite good looking...
Citaat:
just because you think of nickelback when your are holding the guitar, you fail at playing.
enz, enz....:ok:Citaat:
Seriously???? What next the Jonas Brothers Flying V and Justin Bieber Explorer?
Gibson USA
Les Paul Doublecut Classic Japan Exclusive
wtf
maarja: die 50's tribute's hebben een matte finish en dat vind ik dus een te GROOT nadeel.:soinnocent:
Wat ik trouwens gek vind, is dat gibson geen enkele reactie verwijdert.
Ze laten echt alles staan, ik zou denken dat zo'n bedrijf enkel de positieve reacties laat staan.
Die LP junior is wel erg lekker, jammer dat het een robot is.
En ik neem aan dat Chad niet meer op PRS speelt?
nou opzich vind ik dat "robot" niet erg.. maar dat (bijv. een lp studio) 2 keer zoveel moet gaan kosten.. maar die junior ziet er opzich ook wel leuk uit.. persoonlijk vind ik dat "robot" eigenlijk iets had moeten zijn voor "custom's" ik bedoel.. die zijn toch al reteduur:soinnocent:
desalnittemin: die Justin bieber explorer lijkt me wel wat ja
En ja hoor, er is weer een maand voorbij. Dus: tijd voor wederom een nieuwe signature-gitaar van Gibson! Ditmaal overigens van een gitarist die het wat mij betreft wél verdiend heeft (ik bedoel, Chad Kroeger? Serieus, Gibson?)
Feast your eyes on the Randy Rhoads Les Paul.
Overigens, in mijn hoofd associeer ik Randy voornamelijk met de Flying V, heeft hij ook veel met een LP gespeeld?
Jazeker hoor!: Crazy Train
Maar het is wel leuk enzo dat het een rhoads signature is. Maar daar betaal je dan wss ook voor en dan kun je net zo goed een normale custom kopen.. Dat is mijn mening. :makeup:
Nee joh... Je kunt er haast twee customs van kopen :p . De aged-versie staat voor een ruime $9000 MSRP op de site.
De V.O.S zal een winkel prijs van ongeveer € 3600.- hebben, en de Aged versie ongeveer € 5000.-
Ze hebben een advies prijs van iets boven de € 5100.- en iets boven de € 7200.-
voor dat geld kan je een originele custom in die kleur kopen uit 1972... damn, voor dat extra geld kan je zelfs nog met goed zoeken een backup custom kopen. idioten. en wat maakt 'm nu zo extra bijzonder tegenover de gewone custom?
anyway, wel beter dan die kroeger sig, hoewel ik vind dat kroeger 'm heus wel 'verdiend', alleen 'm 'de meest veelzijdige artiest' noemen gaat mij een mijl te ver.
als ik de prijzen en dergelijke even buiten beschouwing laat vind ik het wel een erg prachtige gitaar.
en om een gitaarnet grapje te maken:
Ik vind Randy Rhoads wel sigwaardig
Haha, true that.
Mooiste les paul die ik ooit zag en yup,Randy is zeker sigwaardig...
Gillend duur maar als ik het geld had...geen twijfel mogelijk;)
In 1972 werden er nog geen "witte" Les Pauls gemaakt door Gibson. die kwamen pas vanaf 1974. Wat 'm bijzonder maakt is dat ie Norlin specs meekrijgt, dat doen ze al zo'n 25 jaar niet meer bij Gibson.
Ben wel met je eens dat je voor (veel) minder geld een ouwe met dezelfde specs kunt kopen.
Onze ervaring is dat de Signature, of anniversary modellen, toch nog beter zijn dat de normale Custom v.o.s gitaren. We hebben bijvoorbeeld de Jimmy Page gehad...Zo'n les paul heb ik nog nooit in mn handen gehad...Echt niet normaal !! Waar je het vooral makkelijk in merkt is hoog op de hals, waar alle gitaren dun worden ging deze nog even door. zo tone vol en zo veel sustain.
Pas een 50th anniversary in de winkel gehad welke niet eens duurder was dan een normale 59' vos, maar deze was ook zo bijzonder goed... nog mooier dan de gewone 59' !! ( en dit maakt een gewone 59'vos niet minder goed voor het geld !!!!!!! )
Nu heb ik vandaag de Don Felder 59' les paul binnen gekregen....precies het zelfde verhaal.... Hier kan een gewone v.o.s niet aan tippen. maarja, dat merk je ook aan de prijs...
Hoe dat ze het doen blijft een vraag maar dit zijn zo'n unieke gitaren. En of het te duur is....Sommige mensen merken of horen het verschil niet, en dan moet je het niet kopen! Maar als je een ervaren gitarist bent kan het bijna niet anders dan dat je het verschil merkt. En dan is het gewoon het beste wat je op dat gebied kan kopen. Uiteindelijk blijft het ook een smaak kwestie, maar dat het uniek goede gitaren zijn lijkt me een feit.
Wow...kan Gibson nog kanslozer worden? Jezus....
Waarom hoor ik dan niemand over de "gekkenwerk" prijzen van de Fender CS (een Masterbuilt van € 7000,- is geen uitzondering) of de duurdere PRS (een 1980 WS Ltd van € 5000,-) lijn?
Nee, het gaat weer over Gibson en daar heb je ze weer.....de zeikwijven! :cheerup:
Omdat je een gitaar niet kunt betalen moet je hem dus maar als "overpriced" klasseren zonder dat je er überhaupt iets vanaf weet?
Ik vind de uitleg van the Guitarkings (wederom hallo heren;) ) zeer duidelijk....
nuff said! :ok:
Wat dacht je van de zeikwijven die alsmaar Gibson blijven prijzen terwijl het algemeen bekend is dat de kwaliteit van Gibson helemaal niet meer zo top is en dat het snell neerstortend bedrijf is?
Als ze nou gewoon een knap gitaartje leverden voor het geld was er niks mis mee, maar naast overpriced zijn ze ook gewoon klotegitaren. En ja dat mag ik zeggen, omdat ik ze vaak in handen heb gehad. Ik werk in een muziekzaak en wij verkopen geen Gibson meer, omdat het de moeite niet meer is.
En nou ook niet lullen over het niet kunnen betalen. Daar weet jij niets van af.
Hap hap wat heb jij een honger zeg.
Dus het moraal van jouw bericht is dus wederom, klotegitaren en overpriced.
En je werkt in een gitaarwinkel waar jullie GEEN Gibson's meer verkopen, laat staan de RR of de Don Felder...nou dan weet jij in elk geval op dit moment dus helemaal niks, daar komt het op neer, of zie ik dat fout?
Ik hoef het saldo van jouw spaarrekening inderdaad niet te weten, maar ik vind het gewoon onnodig om elke keer alles wat met Gibson te maken heeft, neer te sabelen.
That's all....meningen kunnen en mogen verschillen, maar dat gebash is zo zielig en vooral dat papegaaiengedrag en dat napraten....:mad:
En daar gaan we weer:cheerup:
Daan,
Fender heeft ook zo z'n nieuwe releases en/of limited runs, ik heb er geen moeite mee.
Ik denk dat elke gitaarbouwer commercieel denkt en bepaalde signatures uitbrengt, sommige echt geslaagd en sommige ook niet.
Maar om on-topic te blijven, het ging om de Randy Rhoads van Gibson (prachtig, echt prachtig), tja de een heeft daar helemaal niets mee en gaat huiliewuilie doen over de prijs en voor de ander is dat dé ultieme gitaar.
Als iemand bijvoorbeeld een nieuwe, zwaar gerelicte Fender koopt van 5000 euro ofzo, moet ie lekker zelf weten toch, ook al zou ik het zelf niet doen, ik wens hem er enorm veel speulplezeur mee.
En dáár gaat het om, iedereen voelt zijn eigen mojo bij zijn favoriete merk....
respecteer dat en ga niet lopen bashen als iets je niets doet.....
Het zijn gewoon planken met draden hoor. :chicken:
Fender heeft ook zo zijn geintjes. Goed voorbeeld is de Lenny-strat van SRV. Knetter KNETTER duur en ze kwamen er niet af omdat het eigenlijk niet zo'n interessant gebeuren was en een vermogen kostte. Uiteindelijk vroegen de kopers die wel de hoofdprijs betaald hadden of de remaining stock niet vernietigd kon worden om toch nog iets van de waarde te behouden.
Je kan zo je vraagtekens zetten bij de business-praktijken van Gibson. Er worden gitaren uitgebracht waarbij je je wenkbrauwen best op kan trekken. Van RR kan je je afvragen of de Les Paul zo iconisch bij hem was. De eind '70s gitaren van Gibson waren ook nog eens niet zo denderend. Maar uiteindelijk is het wat de gek er voor geeft en waar de koper zich prettig bij voelt. Als Gibson chronisch bagger gaat produceren zal het bedrijf het roer weer om moeten gooien of ten onder gaan. C'est ca. Ze maken ook zeker nog prima spul. Grootste euvel is naar mijn idee de man aan het roer. Uiteindelijk reguleren deze dingen zich wel. Fender heeft zich ook uit de afvalbak teruggewerkt.
Mee eensch, elk bedrijf, in dit geval gitaarbouwers, slaan de "plank" weleens finaal mis. Dat is zo'n beetje bij elk merk wel eens gebeurd.
Als Gibson minded piepeltje vind ik dat er ook heus wel minder geslaagde uitvoeringen op de markt zijn gebracht, maar dat betekent niet automatisch dat ALLE Gibson "vrouwelijk geslachtsdeel" zijn.
En dat er soms signature modellen worden uitgebracht waar de een helemaal wild van is en de ander niet, waarom dan al die negatieve bullshit.
Als een topic, of een merk, of een uitvoering je niet boeit, loop dan lekker dat topic voorbij :soinnocent:
Als je nu kijkt naar bijvoorbeeld de Gibson LP Studio 50's Tribute modellen, die vind ik weer erg goed gestyled én prijsvriendelijk. Helaas is de verkrijgbaarheid van de leukste kleurstelling (Worn Gold Top) slecht ivm productieproblemen én een gigantische vraag in de USA zelf. Maar een Gibbie voor 775 euro met P90's én een leuke vintage look is i.m.o. een prima prijs/kwaliteitsproduct.
Verder zeg ik.....rock on :rockon: met je eigen gitaar en speel de sterren van de hemel, op jouw manier, met jouw merk.....leven en laten leven!
Beste signature van Gibson die ik ooit bespeeld heb was overigens de originele Gary Moore. WAT een briljante plank was dat zeg! Kwam een paar 100 gulden tekort toen, baal er nog steeds van.
Verder moet iedereen spelen wat ie wil, voor welke prijs hij wil. Ik heb me vandaag uitstekend vermaakt met een gratis communistische Les Paul-ripoff. Plaatst dingen voor mij weer eens in perspectief nu ik alleen nog goeie dure gitaren gewend ben. Heerlijk.
Ik ben het volledig met je eens. :ok:
En gecondoleerd met die Gary Moore signature, die had je idd moeten kopen, maar ach, achteraf kijk je een koe in zijn/haar hol....
En wat betreft die goedkope gitaren, je kunt minstens net zoveel fun hebben met een plankje van 100 euro als een dikke vette Gibson/Fender CS.
Je dient de zaken inderdaad in perspectief te plaatsen. Als je bijvoorbeeld al 10 jaar droomt van een bepaalde gitaar en je hebt het geld, kopen dat ding en wordt er gelukkig mee! :ok:
Ik weet idd niet veel over de RR en de Felder, maar ik weet genoeg om te concluderen dat wij terecht geen Gibson meer dealen. Zo simpel is dat. Niet verkopen betekent niet dat ik ze nooit in handen krijg. Er komt vaak genoeg een ter reparatie binnen bijvoorbeeld. daar trek ik mijn conclusies ook uit.
Dus zodra iemand absoluut geen voorstander is van iets waar jij dat wel van bent, wordt het bashen? Ik denk dat het nog alltijd een verschil in mening is. En mijn mening is dat Gibson op dit moment keihard zuigt. Het is geen napraten of wat dat ook. Het is MIJN ervaring.
Ok Tankman, je hebt een punt.
Je onderbouwt tenminste dat punt en dat siert je. :ok:
Het betekent uiteraard niet dat ELKE Gibson een kloteplank is, dat ben je hopelijk toch ook met me eens?
En nogmaals, ik erken dat er -net als bij elk ander merk- slechte exemplaren tussen zitten waarvan ik niet snap hoe ze door de Quality Control zijn gekomen.
Ik heb pas een nieuw Gibson plankje gekocht incl OHSC met checklist en overige casecandy en daar mankeerde helemaal niets aan. Elke fret was zijdezacht afgewerkt en zelfs de afstelling was picobello in orde. En dat voor 650 euro! Het kan dus wel.
Refererend aan die Gibsons die jij ter reparatie of afstelling binnenkrijgt...ik begrijp echter werkelijk niet hoe iemand zo'n plank dan ook koopt in feite.......je moet gewoon bij nieuw of gebruikt ALLES nalopen!
Als ik die Gibson JJMM binnen had gekregen met slechte afwerking o.i.d. ging ie dezelfde dag retour afzender. Ik denk dus ook dat je ZELF goed moet kijken, omdat het nu eenmaal handgemaakt mensenwerk is en mensen maken soms fouten.
Tijdje geleden las ik ergens in een topic dat iemand een Fender CS had gekocht waarbij de frets gewoon nog moesten worden afgewerkt, zo slecht waren die....in feite ook iets dat je toch bij de aanschaf al zou moeten controleren, toch?