Een vriend van me heeft hem nu ook sinds vandaag, speelt op fender hot rod deluxe en heeft ook hard last van (volume+tone).
Printable View
Een vriend van me heeft hem nu ook sinds vandaag, speelt op fender hot rod deluxe en heeft ook hard last van (volume+tone).
Hopelijk klaagt iedereen hard, dan gaan de eersten op marktplaats binnenkort mooi voor 55 euro weg :D
't Is ronduit schandalig dat ze anno 2010! van dit soort pedalen verkopen/fabriceren.
Ook de GCB-95, ronduit schandalig, wat kost het nou om er even een betere buffer in te zetten, €5,-?
Kijk, als je een Behringer pedaal koopt voor 3 tientjes, tja dan kun je verwachten dat daar "wat mee is", maar voor €85,- verwacht je toch een fatsoenlijk pedaal?
De gedachte achter de reissue van de WH10 was heel duidelijk dat ze exact hetzelfde pedaal in een stevige behuizing zouden stoppen. Exact hetzelfde pedaal heeft ook exact dezelfde slechte bypass.
Ik zie het probleem trouwens niet zo. Frusciante heeft een prachtig gitaargeluid en hij heeft altijd die WH10 in zijn keten.
Tegenwoordig misschien, maar als hij zn wah aantrapt hoor je ook altijd volume verschil. Zeker in de mothersmilk/bssm periode live. Kijk maar eens filmpjes op internet.
Jaja, geef me nou effe, dan kan ik verifieren of het schema écht hetzelfde is. Ik ben daar sowieso beniewd naar daar de klachten over de bijpass van het ding met de RI veel heftiger lijken dan met het origineel.
Wel:
De printplaatlayout voor de RI is anders dan het origineel.
Ik moet zeggen dat ik geen enkele ervaring heb met welke WH10 of WF10 dan ook, maar ik weet wel zeker dat mensen met het origineel ook wel doorhadden dat-ie tone zoog. Ik gok dat de verwachting bij nieuwe pedalen ook veel hoger ligt.
Niettemin, als jij zegt dat de elektronica van de V2 anders is, geloof ik je meteen.
Wat betreft die van Frusciante: ik weet dat die van hem verstevigd is/zijn (niet zo vreemd als je ziet hoe vaak en hard hij erop tekeer gaat), maar ik heb nooit iets gehoord of gelezen dat hij pedalen of versterkers heeft gemod.
In 1987 was tonesuck voor mij als puberale WH10-eigenaar in elk geval totaal geen issue. Ik herinner me ook niet dat bladen als guitar player er veel aandacht aan besteedden indertijd. Een normale set-up voor bandjes die ik toen kende was bijvoorbeeld (super)strat->tamelijk primitieve wireless->compressor-distortion-chorus-flanger-delay->transistoramp of buizenamp a la Twin met veel headroom. En daartussen dan soms ergens een wah. Waarbij die pedaaltjes allemaal Boss of Ibby waren (niet true bypass) met vaak nog regenboogsnoertjes ertussen. Hoezo transparantie, dynamiek etc? Je gitaar was bijna een soort midi-controller waarmee je je effecten aanstuurde :seriousf: Als het dof/slap werd, gooide je er gewoon NOG een pedaal bij, een enhancer of zoiets, of een dimension c en als dat soort verdwenen oppeppers. Tijden veranderen, en interesses/obsessies van gitaristen ook.
Ja en nee.
Er is meer bewustwording, da's zeker.
Toch denk ik dat het nog steeds een relatief kleine club is die op die manier bezig is vs de veel grotere club die "gewoon" z'n pedaal koopt en weer gaat spelen, er niet eens bij nadenkend dat hij/zij in de bypass wat zou missen.
Daarnaast zijn er hordes die er niet om malen daar dat verlies veel minder is dan het verlies aan tone dat ze op het podium hebben als gevolg van hun medemuzikanten.
En zijn er hordes die TB willen omdat ze hebben gelezen dat dat beter is, niet omdat ze ook echt een probleem hebben.
Raar: http://www.ibanez.com/news?ceId=2791&cat=4
Nouja, het filmpje is niet speciaal heel raar ofzo maar achter die gozer hangen nog twee zwarte wh10's. Betekent dat dat ze die ook gaan reissue-en? Lijkt me wel sterk...
Dusch.... is de bypass van de reissue nou slechter dan van die van de originele?
Of, meer correct, is het ding nou anders dan het origineel?
Ja!
Pijnlijk maar waar, maar het ding is bijna identiek. Niet helemaal dus. Als je kijkt naar het wah circuit is hij tot op de componentnummering gelijk. Een paar aansluitingen zijn anders gekozen maar dat gaat niet hoorbaar worden. Dat lijkt dus OK en er is geen "loss" te verwachten.
Jammergenoeg hebben ze bij het redesignen besloten, wss vanwege gevoeligheid voor storingen, om een beetje te filteren. Op de ingang en uitgangen dus. Waar van origine 470 ohm weerstandjes zaten zitten nu opeens 2 keer 220 ohm weerstandjes met een 2n2 condensatortje ertussen. Aan de in en uitgang dus. In wah gebruik ga je dat niet zo merken. Hoogboost genoeg.
Waar het mis gaat is in de bypass.... waar het ding ineens meer tophoog afsnoept.. en ja.. dat ga je horen.
Dus, voor de techheads:
Schema origineel:
http://www.dirk-hendrik.com/wh10dualpot.pdf
en de reissue:
http://www.dirk-hendrik.com/temp/wh10_v2.pdf
En dus kan de het gevoel dat hij meer tone sukt wat mij betreft worden onderschreven.
:cheerup::ok:
You gotta love that man...
Wat denk jij D_H, is hem true bypass maken genoeg of moet er ook iets aan die weerstandjes gebeuren? Het pedaal heeft van zichzelf al tyfusveel hoog, misschien dat het zo juist beter is?
heftige shit trouwens man, ben blij dattie bij jou onder handen is!
Ik had al zo'n idee dat de RI wel meer zuigt, (but will it swallow :seriousf:).
Hopelijk kun je hem dusdanig modificeren dat dat in ieder geval verholpen wordt.
HAAAAA! En dan ben ik toch benieuwd of ik dit met de kennis van toen nu anders zou ervaren. Of dat ik het met de kennis van nu toen anders zou ervaren. Dussss.
Ik dacht stiekum al dat ik slachtoffer was geworden van een onterechte hype.
hmmm...
Er staan op dit moment toch wel verdacht veel WH10's op MP:sssh:
binnekort hoeft natuurlijk niemand die oude meer:D
Vrij uiteenlopende prijzen ook, van 130 euro tot 200 euro...
WH10V2 is true bypass gemaakt door D_H, hij is nu echt perfect. Geen tonesuck of te heftige volumeboost meer, gewoon een wah zoals hij hoort te zijn.
Megawreed apparaat.
Hoe kan een switch veranderen invloed hebben op volumeboost?
D_H heeft mijn pot verwisseld met een gelijkwaardige en qua tone bleef hij hetzelfde maar de volumeboost werd een STUK minder(Maar tis er nog steeds, ik vind wel handig)
Eerdere post:
Citaat:
Wanneer het pedaal uitstaat zuigt hij veel tone, waardoor je clean volume al een stuk lager ligt. Dus als je het pedaal inschakelt is het verschil in volume erg groot. Als hij straks true bypass is, zuigt hij geen tone meer en zal het volume verschil tussen uit en aan niet meer zo groot zijn.
Correctie in deze.
Ik heb de gain van de post wah versterker teruggeschroefd. De 430k weerstand die daar in zat (er zit er maar 1 in het circuit) is nu een 220k.
@ Frusiastic,
Mail me een foto van de binnenkant van je wah en ik teken er voor je in waar je, aan de koperzijde van de print, een weerstandje moet solderen om je probleem quick 'n dirty te verhelpen.
Ik heb 'm vandaag in de bus gekregen, maar de switch gaat echt heel licht.. je voelt 'm ook amper schakelen, dus ik doe 'm de hele tijd aan en uit tijdens het spelen :???:
Je bent al de zoveelste die klaagt...
Ik heb even een plaatje opgezocht van een willekeurige WH10.
http://fc04.deviantart.net/fs42/f/20...ki_vampire.jpg
Als alle switches zo zijn, dus met twee kleine moertjes, dan is het toch een peuleschil om dat ding een beetje in hoogte te veranderen?
Of wordt tegenwoordig iedereen geboren met twee linkerhanden?
Wil ik net een WH10 gaan bestellen bij Thomann, blijkt hij ineens 1 Euro duurder geworden! :mad:
En nog veel belangrijker: niet meer op voorraad... Crap.
:chicken:
De mijne kwam eergisteren binnen en het is echt een goed pedaal. Bij andere wah pedalen (lang niet alle hoor, maar bijvoorbeeld een CB) vond ik het altijd zo irritant dat het 'omklappen' van lage naar hoge frequenties veel te snel gaat. Bij deze is het mooi verdeeld over het hele bereik van het pedaal en het klinkt gewoon goed.
Rare is wel dat ik hem achter mijn fuzz en distortion moet zetten voor een goed geluid. En ik moet nog even iets doen aan de volumeboost die dat ding heeft als je hem aanzet. Zit er een potmetertje binnenin of moet ik gaan solderen?