over wie hebben we het eigenlijk ??
:soinnocent:
en oja, hij ging uit eigen overweging, hij kan ten allertijde reageren als hij wil.
Printable View
over wie hebben we het eigenlijk ??
:soinnocent:
en oja, hij ging uit eigen overweging, hij kan ten allertijde reageren als hij wil.
Geband..?? meende toch echt dat hij zelf de handoek had gegooid..!?! Mede gezien zijn afscheid topic.
Vind de B samples nog steeds beter klinken dan de A's.
Blijkt maar weer dat ik een fender mens ben geloof ik.
Mooi gespeeld trouwens die samples topicstarter!
Ik vind AA mooier, gedefinieerder klinken. Ik heb nog nergens gelezen welke gitaar wat is, dus dat ga ik nu doen (als dat al bekend gemaakt is). Leuk experiment!!
Edit: oh, het antwoord stond er pal achteraan, en ik had hem goed joehoe! (en ik heb niet eens een Gibson).
Heeft de TS zelf eigenlijk al verteld welke hij beter vond klinken? Ik las geloof ik wel iets over wat hij van de bespeelbaarheid vond.
Yesss, ik had het mis! Scheelt toch al gauw €2300 :rockon:
Nu zit ik even te wachten tot iemand het initiatief neemt 10 van die gitaartjes uit China te laten overkomen (ivm verzendkosten) en dan ZONDER Gibson logo, zodat ik kan inschrijven ;)
(OK, eventueel met logo, dan schuur ik het er zelf wel af. Ben tegenwoordig ook vrij handig met fretjes vlakken btw)
Wat ik wel heeeel apart vindt: HEEL VEEL oudgedienden op dit forum hebben NIET durven reageren op de vraag welke nou de echte Gibson was (qua samples). Dat vind ik persoonlijk wel zwak!!!
leuk topic , geeft ook wel aan in hoeverre we allemaal merk en imago suckers zijn ;)
ik vind mijn niveau niet goed genoeg om een gitaar van 2500 euro te kopen dan is zo'n neppert best leuk.
maar kan ik het heel goed en verschuil ik me niet achter een muur effecten dan zou ik voor de ekte ekte gaan :cooler:
Ja dat zou ik ook graag willen :D (al denk ik dat er dan half gitaarnet het op zijn heupen krijgt wegens 'verneuken van de markt'..)
Mocht benwave in de buurt van bergen op zoom of toevallig in terneuzen wonen, staat de uitnodiging om die neppert eens te proberen nog steeds? :P
Het is toch niet verplicht om te reageren?
die LP's zorgen enkel maar voor problemen op het forum
Ban de GIBSON les paul voor goed!!!!
....van de opname ja. Met welke mic is deze opname gemaakt. De Gibson is toch wel iets helderder maar wil je het werkelijke verschil horen dan zul je het eigenlijk live moeten beluisteren. Of op zijn minst een acceptabele microfoon gebruiken. Wat is er eigenlijk gebruikt als opname apparatuur..??
Ongetwijfeld...maar neemt niet weg dat je zelfs op youtube goede en slechte gitaren kunt herkennen. Als ik zelf opneem (met een video functie van mn fototoestel) en de boel later op youtube zet, vind ik wel dat het karakter van de sound behouden blijft. Dan zijn de opnames in dit topic zelfs al weer wat beter.
edit: en helderder betekent niet voor iedereen beter ;) En zelfs al zou de echte onder jouw voorwaarden iets beter klinken, dan nog....met zon ongelovelijk prijsverschil..
En toch is het dat wel.. voor degene die er namelijk niet van houden kan men dat eruit halen en het geluid wat warmer maken. Helaas visa versa is dit niet mogelijk, dus het is wel degelijk een pre.
Das waar maar als ze echt zo goed zijn dan snap ik niet waarom men er niet een eigen merk op plakt en zo nodig mensen moet misleiden.Citaat:
En zelfs al zou de echte onder jouw voorwaarden iets beter klinken, dan nog....met zon ongelovelijk prijsverschil..
Gaat me niet eens om hun maar je kunt erop wachten dat deze planken voor veel meer worden doorverkocht.
Dudes, face it, er is heel niet zo veel verschil als gedacht.
Inderdaad wel erg zwak van de mensen die altijd schreeuwen hoe goed Gibson is en hoe slecht die nepperts zijn, maar hier niet reageren..
Zoals ik al schreef ben ik wel benieuwd hoe deze gitaren zich over een jaartje of 2 verhouden.
Ik ben eventjes gaan rondneuzen op die site, er zitten een paar knappe kopijen tussen, zelfs exemplaren die nog moeilijker te onderscheiden zijn van de echte.
Maarreuh:
De betaling loopt wel via paypall (dat op zich al geen onbesproken reputatie heeft). Als je daar een gitaar bestelt, dan moet je aan die chinees al jouw persoonlijke gegevens doorspelen, incl leeftijd en paswoord en login (dat waarschijnlijk hetzelfde is als de meeste van jouw paswoorden?).
Als phishing resultaat kan dat tellen. En wie garandeert dat hij die info niet doorverkoopt? Kan je leuk zien hoe jouw rekening geplunderd wordt. Je bent misschien goedkoper af met een echte Gibson.
Als je als oudgediende wel durft te claimen dat ze bagger en ruk zijn, en dit ook nog eens overal post in dit soort topics vind ik dat je je kop hier ook mag laten zien, open het topic eens van MacWilliams, dat uber lange topic, en kijk eens wie daar wel niet allemaal zegt dat deze dingen naar niets klinken, brandhout zijn, al kapot uit de fabriek komen, NOOIT en te nimmer bij een Gibson (en sommige zeggen zelfs Epiphone) in de buurt komen.
Bespeelbaarheid en klankt is en blijft natuurlijk altijd een mening, maar ik denk dat heel wat copyflamers nu toch wel aardig gepwnt zijn.
En dan zul je zien dat het weer gegooid wordt op de opnamemethode en dat ene effectje, want ja... dan hoor je het verschil natuurlijk niet meer :sssh:.
Jij hebt duidelijk nog niet zoveel ervaring met internet... Laat staan met betalen via internet/op internet en laat nog meer staan met Paypall.
Overigens zijn er zat Engelse en Duitse websites die deze gitaren ook verkopen (allemaal!), deze zijn gebonden aan de Europese regelgeving omtrent persoonsgegevens. Ook zijn deze gitaren rondom de 200 euro, wat precies je dekking is ;).
Oh dacht een leuk topic.. maar uiteindelijk draait het hier weer om achteraf gelijk hebben.
Die van mij is al 3.5-4 jaar oud. Die gitaar heeft op zo een 200 podia gestaan (niet verschillende overigens, meermaals dezelfde :p) en houdt zich prima.
Ik moet er dan wel bij vermelden dat de tuners en elementen veranderd zijn voor betere (vanaf begin af aan). Het kan zijn dat ik gewoon een "goede" heb, en dat er velen slecht zijn. We zullen het over 2 jaar weten bij de topic starter :p.
Ja dat geld ook voor 1 van mijn kopieën.. maar dat zegt lang niet alles. Zoals je zelf al aangeeft de meest essentiële onderdelen zijn (net als die van mij) vervangen en daarbij waren alle broertjes & zusjes van de betreffende plank die ik later tegenkwam van collega musica er een stuk minder aan toe. Verder is natuurlijk al vaak genoeg aangegeven dat in het live bandlawaai vaak de verschillen tussen goed en goedkoop niet echt terug te horen zijn.
Gaat me niet om de uitkomst maar meer om sommige reacties. Want wat ik vooral probeer aan te geven is dat zo uit de eerste test de chinees een goede plank lijkt, de resultaten zijn in elk geval positief. Wat deze test in elk geval niet zegt is hoe deze gitaar zich op termijn houd en tevens ook niet in een live omgeving. Gaat hij bijvoorbeeld snel rondzingen of is het allemaal wat onstabiel zodra het geluid uitvergroot wordt. Dit soort testen zul je eerst moeten uitvoeren alvorens je kunt oordelen over de werkelijke kwaliteitsverschillen tussen beide planken. Waarbij zich ook nog de vraag aandient of een tweede plank al voornoemde testen even goed doorstaat.
edit: Waarbij ik overigens even wil aangeven dat ik alle duurdere Gibson’s en Fender’s te duur vind als je puur kijkt naar wat je er voor krijgt.
.
Bedoel je dat Pigro topic? Tja, er zullen natuurlijk altijd die mensen zijn die blindvaren op een naam... Maar nee ik neem het ze niet kwalijk dat ze niet reageren eigelijk. Ik ben het met je eens dat er aardig wat copy flamers geownd zijn ja ;) Eindelijk ook één van mijn vragen beantwoord trouwens. Want ik heb me altijd afgevraagd wat nu het verschil daadwerkelijk is tussen een 'gewone' gitaar van 500 euro, of een gibson van 1500... Waar dat dus vandaan kwam, en volgens mij is dat nu helemaal niet zo groot als mening fanboy beweert. Mooi voor mij, de arme student!
Trouwens, dat er mensen zo moeilijk doen over opnames en andere microfoons en dergelijke. Voor mij bewijst dat dus, als je zoveel moeite moet doen om het verschil tussen de 2 te laten horen, bevestigd dat dan niet dat er eigelijk niet zo veel hoorbaar verschil is en het bij nuances blijft?
Verdere vergelijkingen dan deze zijn bijna niet reeel. Ik bedoel ik heb nog niet eerder meegemaakt dat iemand live even een echte en een nepperd ging vergelijken tijdens een live optreden. En als je met een tweede plank bedoeld een tweede Chinees, wie zegt dat een tweede Gibson misschien ook wel niet beter of slechter had geklonken?
We kunnen zoveel tests bedenken als we willlen, maar ik heb het idee dat het dan meer voortkomt uit verbazing en ongeloof. Ik heb vaker wat vergelijkende testjes van gitaren en pickups, amp en zo voorbij zien komen, maar nooit wordt een van de twee geteste amps, pickups of gitaren dan in twijfel getrokken vanwege de gebruikte spullen bij de opname. Er wordt dan gewoon gezegd: dat of dat klinkt beter. Maar nu het over een echte en een nep Gibson gaat is dat allemaal wel ineens een issue :???:
Bij rondzingen ligt de oorzaak toch bij de elementen? Als je die hebt vervangen door goeie exemplaren, lijkt me dat dus geen issue.
En voor het geld van een Gibson kun je nog wel een paar Chinese planken laten komen, mocht je een minder exemplaar treffen... :satisfie:
Persoonlijk heb ik de opname's alleen op mijn laptop geluisterd en geen tijd gehad om ze op een PC met fatsoenlijke speakers te luisteren.
Op de laptop vond ik het verschil niet erg groot. Maar zoals Timber al aangaf. Dat kan aan een heleboel factoren liggen.
Het grootste verschil tussen een redelijke gitaar en een waanzinnige gitaar zit hem in de verdeling van de harmonischen. Dat is het beste te horen als je naast je buizenamp zit. In opname's kan dat vrij makkelijk teniet gedaan worden, waardoor een super gitaar ineens veel dichter bij een redelijk gitaar komt, qua klank.
De opname met de GT10 is wat mij betreft niet representatief, omdat de digitale processing gewoon niet plaatsvindt boven bepaalde frequenties, waar de harmonischen zitten.
Een opname met een buizenamp en een microfoon ervoor klinkt al gauw heel redelijk, maar plaatsing van een microfoon kan ervoor zorgen dat de harmonischen wel of niet opgevangen worden. En dus het verschil ook voor een groot deel wegnemen.
Toch wel, je zit immers naar een opname te luisteren? ;)
@Timber:
Ik zag hier volgens mij iemand voorbij komen die 300 voor de gitaar en 200 voor alle andere meuk (elementen, tuners, pots, en allemaal goed spul) had betaald. Dat is nog minder dan een nieuwe Epi. :ok:
Ging volgens mij niet om goed/slecht maar om het verschil toch..?? Een goedkope mic en/of interface zal het geluid afvlakken en dit zal zekers niet in het voordeel van de betere gitaar zijn. Als ik met mijn Dimavery en Gibson over mijn POD2 en koptelefoon speel hoor je weinig verschil, live is dit er toch echt wel.