. zwevende post
Printable View
. zwevende post
Even checken of ik het goed begrijp
Ultra en normaal: zelfde amp, cab en mic models.
Ultra heeft meer effects en kan ook meer instances van effecten simultaan draaien.?
Klopt, plus dat de ultra krachtiger hardware heeft. Snellere processor en meer geheugen. Voor een deel draaien de extra's natuurlijk daar op. Daarnaast biedt de dikkere hardware meer rek qua updates. Ik heb op het web hier en daar gelezen dat de standaard axe fx al redelijk aan zijn limiet zit qua processing power. Ik weet niet of dit ook waar is?
O vast wel. Let maar op, over 2 of 3 jaar duiken die dingen voor onder de 1000 euro op. Dan is de hype eraf en dan kan je ze prima tweedehands krijgen.
Een jaartje of 5 geleden was iedereen ook enthousiast over de Line 6 spullen en nu... je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.
Doe mij maar een buizenamp, die houdt beter waarde bij een eventuele ruil/koop dan digitale stuff.
GVDMM
...ik wil er ook een nu ik me erin verdiept heb. :soinnocent:
Niet aan mijn vrouw zeggen:sssh:
Kan dit met de Axe-FX?
Output 1 => Mét poweramp sim
Output 2 => zónder poweramp sim
Kost de ultra 2100 euro?? Ik dacht ergens prijzen te zien van 1800 dollar.
Mocht iemand een keer een "axe-fx opendag" houden dan hou ik me aanbevolen :ok:
Ze zijn net opgeslagen, een paar weken geleden was ie nog 1990 euro. De prijs in de US is 2000 dollar. http://store.fractalaudio.com/axulefpr.html, dus inclusief shipping, btw en invoerrechten kom je -ondanks de lagere dollar- op ongeveer hetzelfde uit. Het kan best dat je hem ergens goedkoper hebt gezien, maar veel kan daar niet in zitten.
Zoals reeds eerder gezegd, de mensen van G66 zetten er wel meteen een betere en stillere fan in (ik hoor hem niet), en de service is super. Shipping is iets van 8 euro of zo.
Morris
Ik heb de Ultra voor een kleine €1500 gekocht via G66 maar dat komt omdat ik een BTW nummer heb en dus een prijs heb gekregen excl BTW....scheelt direkt 19% dus als je een eigen zaak oid hebt...zekers doen !
Manual even doorgespit, maar kan niet vinden hoe dit zou kunnen.
Ik vind alleen óf via Global (maar dat geldt dan voor alle outputs denk ik?) of per preset..
(Ik zie wel de "zet-FXloop-voor-cab-sim-om-zo-een-output-mét-en-een-zonder-te-krijgen" truuk, maar da's CAB, geen poweramp...)
Zie ik iets over het hoofd?
ff reactie als non-user:
Kun je niet 2 identieke (mono)signaalpaden naast elkaar maken? Je hebt toch ook van de amps 2 instanties per patch die je kunt gebruiken? Dan programmee je er 1 met poweramp en 1 zonder.
Als ik 1500 * 1.19 doe kom ik nog steeds niet uit op 2099... Ik was in de veronderstelling dat de Ultra 1800 kostte (1500 * 1.19 = 1785) maar 2100 veranderd de boel wel iets. Ergens had ik gelezen dat ze +- 400 dollar extra rekenen om de wachtrij te verminderen? Ik heb ook gelezen dat die 400 dollar uiteindelijk niet worden gerekend en dat het alleen moet afschrikken. Erg rare strategie...).
Kan je reampen met de Axe-Fx? Ik kan nergens een schema vinden hoe dit er uit zou zien.
Je kunt reampen met elke modeler / multifx, maar je hebt daar twee andere kastjes voor nodig: een DI die van je hoogohmige signaal een lijnsignaal kan maken (zodat het de mengtafel in kan) en een kastje dat persies het tegenovergestelde doet: van een lijnsignaal een hoogohmig signaal maken. Radial heeft geloof ik een dergelijk product.
Hoe beoordelen de bezitters van de AXE de effecten, bv. in vergelijking met een G-Force (wat je toch wel de 'industry-standard' mag noemen)
?
Beter;)
Met name pitch, delays en reverbs zijn fantastisch. Het zit allemaal zo'n beetje tussen Gforce en Eclipse in. Ik zit alleen nog wat te stoeien met de chorus, die krijg ik uit de GForce wat lekkerder, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog niet diep genoeg aan het tweaken ben geweest met alle chorus parameters. Maar goed, ik vind de chorus in de Eclipse ook niet lekker, veel te steriel. De boost en drive emulaties in de Axe zijn hemels, de compressor daarentegen nog wat minder. Ook krijg ik er nog geen goede Vibe uit. Maar daar valt allemaal goed mee te leven, zeker met de regelmatige updates wordt alles gewoon steeds beter. Dat is ook naar mijn mening het waanzinnige van dit apparaat. We zitten nu al op 7.04....
Morris
Morris
Probeer die patch van Enzo Sutera bijv....een hele mooie detuning / tri chorus......ik vind de chorus / detuning waanzinnig mooi.....
Gr,
A
oh, heb je al gestoeid met User IR`s ...enige voorkeur ?
Ik vind die standard ir`s erin erg slecht klinken...terwijl anderen er best mooie resultaat mee halen na veel tweaken.....bij mij staat praktisch alles op de standaard waarden...laag eraf en is meestal goed...
In hoeverre heb je de CAE 3+SE kunnen nabootsen (schijnt ook een update te zijn geweest)? Reden dat ik dit vraag is omdat ik en riskante stap heb genomen om mijn eigen CAE3+SE te verkopen en dit geld wil gaan inzetten voor de aanschaf van een Axe-Fx. Absolute eis is dus wel dat deze sounds er ook weer voor 99% inzitten.
Nou, dan zou ik je verkoop maar gauw staken :)
Als je 100% tevreden bent met je CAE , waarom dan verkopen ? Koop een andere fx unit erbij en klaar.....Ik ken het geluid van een CAE maar denk niet dat je em uit de AXE exact eruit zult krijgen...daarvoor is die unit ook niet bedoeld...het is er om je eigen geluid te maken met de meegeleverde simulaties op basis van andere amps.....en daarnaast wil jij een CAE horen zoals het door jou speakers klinken.......mits je de AXE ook door diezelfde speakers en eindtrap gaat sturen , kan je het gaat benaderen maar anders wordt het verhaal : een opgenomen CAE met speakers + amp + mic etc beluisteren door een studio setup en dan dit proberen te evenaren door de AXE ,hetgeen wel zal gaan....
Succes , maar bedenk je wel 10x voordat je je CAE verkoopt.....
Anand
Lijkt mij ook vreemd om een amp te verkopen die je vervolgens wilt modelleren. Waarom zou je dat doen? Niet voor het geld lijkt mij. Modellaties evenaren het origineel NOOIT 100% (da's ook waarom ik nog steeds niet gevallen ben voor de AXE :P)
Vanuit dat oogpunt gezien hebben jullie helemaal gelijk. Echter het nadeel van de CAE is dat de preamp erg beperkt is qua verschillende sounds. De beide lead kanalen hebben wel een ander karakter maar lijken toch ook wel weer wat op elkaar. Daarom heb ik thuis meerdere preamps (Triaxis, Groove Tubes, Marshall, Soldano) die ik ernaast combineer hetgeen gewoon niet handig is in een band context. Voor optredens of oefenen stelde ik meestal een klein rackje samen waarbij ik dan iedere keer weer consessies deed qua geluid. Alternatief was tot nog toe alleen Line6. Ik heb in het verleden zelfs opgetreden met Line6 wat voor het podium best redelijk werkte.
Het idee achter een aanschaf van een Axe-Fx is dus meer de veelzijdigheid in combinatie met de verbeterde geluidskwaliteit t.o.v. Line6 en daarbij accepteer ik dat 100% nabootsen niet realistisch is.
Ik denk inderdaad ook, maar heb geen gebruikerservaring, dat de AXE je veel gedoe en ruimte zal schelen. Als ie een stuk of 5 preamps moet vervangen en ook nog een poweramp, kun je n veel kleiner rekje meenemen.
%^!$(*&% Ik blijf maar dubben... Het prijsverschil tussen de Axe-Fx standaard en de POD X3 is ruim 1200 Euro. Hoeveel slechter is de POD X3 nou in vergelijking met de Axe-Fx? Is het de aanschaf waard? Zeg Morris, jij hebt volgens mij beide in jouw bezit gehad en uiteindelijk de POD XT weggedaan t.b.v. de Axe-Fx. Was de Axe-Fx echt in alle opzichten superieur of zijn er ook aspecten in de Line6 productreeks die toch voor een POD X3 pleiten?
Je kent waarschijnlijk ook de echte CAE3+SE/Soldano preamps die gewoon erg goed klinken. Is de Axe-Fx echt een vergelijkbare preamp?
Ik ken enkel de POD XT en die was niet overtuigend. Komt helemaal niet in de buurt van de dynamiek van buizen. Ik heb geen ervaring met de Axe, maar naar wat ik van mensen heb gehoord is dat de Axe daar behoorlijk bij in de buurt komt. Lijkt me een redelijke vergelijking toch? (toch nog maar ff gebruikers vragen :P)
Ik zit ook nog flink te dubben om het wel of niet te doen. Mocht het mogelijk zijn om de Axe-Fx een keer bij iemand thuis uit te testen dan zou dat heel tof zijn :hippie:
Ik denk dat het prijsverschil van 1200 tussen Axe FX en POD X3 wat geluid betreft in een bandmix misschien wel lastig te rechtvaardigen is, Ook uit een POD zijn hele behoorlijke geluiden te halen en het publiek zal het niet opvallen of je een Pod gebruikt of een AXE FX.
Maar de feel is enorm belangrijk. En de feel van een POD is niet te vergelijken met een goede buizen amp. Wat ik van de Axe-Fx heb begrepen is dat deze wel de feel heeft van een buizenamp.
Die feel rechtvaardigt voor mij persoonlijk wel het grote prijsverschil.
Ik ben destijds, voor mijn in-ear-systeem-rack, overgestapt van een Pod naar een uitgebreid rack met Soldano X99 preamp, VHT poweramp, Palmer speaker simulator en nog meer.
Dit was een veel groter prijsverschil dan 1200 euro, maar dit is het nog steeds waard geweest.
Mijn $0,02:
Uitproberen is lastig (tenzij je iemand kent met zo'n ding). Je zult het dus waarschijnlijk moeten doen met youtube en het fractalaudio forum.
Daarnaast heb je hier wat mensen die het ding helemaal de hemel in prijzen. (Ook mensen die HEEL kritisch zijn t.o.v. hun geluid)
Dus: een totale miskoop zal het nooit zijn.
Wat ik zou (en waarschijnlijk ook ga) doen: koop zo'n ding. Is het niks, dan kun je hem zonder al te veel verlies weer doorverkopen.
Ik ga er dan maar even van uit dat het financiële aspect geen probleem is
Ik blijf het gevaarlijk vinden om t.o.v. jou een uitspraak te doen omtrent de Axe FX ;) ik bedoel, je overweegt om van een buizenset af te stappen. Ik zal nooit mijn huidige buizensetup verkopen t.g.v. de Axe FX. Je mag een X99 of een CAE preamp met een goede buizen eindtrap dan ook niet vergelijken met een AxeFx.
De vergelijking tussen Line 6 en AxeFX hoef je niet eens over na te denken, Line 6 is geen partij voor de Axe.
MAAR!!! Het ding is wel onnavolgbaar goed. De axefx vereist edoch een heel andere denkwijze en ik weet niet of dat jouw ding is. Waar gebruik je het voor, wat zoek je? Wil je een top sound EN ballen op de buhne, ga voor een traditionele buizensetup. Zoek je flexibiliteit, dezelfde top sound EN ben je bereid om ballen in te leveren ten faveure van compleetheid, een goede sound over de PA en waanzinnige recording mogelijkheden, ga voor een axe FX. Indien mogelijk, zou ik niet willen kiezen. Ik heb allebei en kan geen van beide missen.
Morris
Da's wel meteen een héle nette uitleg morris :). Axe heeft veel makkelijkere 'feed thru' (naar PA en recording enzo) mogelijkheden dan buizen. Ik heb laatst een beetje zitten pielen met opnames (buizen) met een microfoon, maar dat is echt enórm variabel. Ik vind het heel erg interessant dus ga zeker nog niet stoppen, maar het kost wel erg veel tijd om je goede sound te vinden. Met de Axe is het gewoon inprikken en klaar.
Kan ik zeggen dat de Axe FX handig wordt bij gebruik van effecten en veel verschillende sounds, maar bij gebruik van slechts een paar soundsettings (denk aan clean, crunch en lead) en zonder effecten wellicht een beetje teveel luxe heeft? (afgezien van het opnemen dus)
En dan kan ik er gelijk aan verbinden dat de Axe FX voor mij op dit moment geen meerwaarde heeft: Ik ben verliefd op het geluid van m'n buizen, vind opnemen met microfoon machtig interessant en vind het tweaken van patches waarbij ik preamp en fx combineer een fijne tijdsbesteding.
Ik zou overigens best een keer een Axe FX willen proberen, hoor, en voor het tweaken lijkt 'ie me zeker gaaf xD.
Ik houd van retorische vragen ;);)
Je hebt helemaal gelijk, nooit je favoriete buizensetup wegdoen voor een AxeFX. Je moet er echt een toepassing voor hebben. Bij mij is dat opname en een supercompacte direct-to-FOH toepassing met in ear systeem.
Het wordt wat anders als je er een (gitaar) eindtrap + (gitaar) boxen bij gaat gebruiken. Dan durf ik de stelling wel aan dat dat beter kan klinken dan een beperkte entry level pre-en poweramp. Maar een vergelijking met een top of the bill pre-en power amp wordt lastig.
Morris