Sinds kort aangeschaft voor de vakantie, om mee te nemen zonder al te bang te zijn voor butsen, krassen of erger. Let bij het onderstaande er wel op dat ik een huis-tuin-en keuken gitaaristje ben, ik speel niet in een band en speel alleen over een koptelefoon mee met mijn jazz-en blues favorieten.
Gitaar: Jack & Danny YC-TL Natural Tele-Shape
Prijs (evt. met link):109 euro !
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...GIT0000934-000
Vorm: Telecaster shape, mooie blank gelakte body en hals
Muziekstijlen: Ik speel jazz en blues. de voorste pickup kan mooi met de jazz mee. In combinatie met de brugpickup kan je de iets helder blues meespelen (ik speel wel vrij natural, alleen een beetje reverb)
Waarom deze gitaar? ik wilde een telecaster shape erbij hebben, tevens een vakantie-in-de-auto-gooien-en-wegwezen gitaar voor een lage prijs
Kun je het geluid beschrijven?
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met andere tele's. Maar je kan met het ding toch redelijk wat kanten uit. Alleen de brugpickup klinkt nergens naar, maar in combi met de andere pickup krijg je een lekkere twang
De gitaar heeft de eerste vakantie goed doorstaan, inclusief temperatuurverschillen. De hals voelt wat ongelakt en plain aan. toch speelt de toets lekker vlot weg. Hij kwam niet echt goed ingesteld aan, veel te lage actie, ook nu kletteren de snaren behoorlijk, binnenkort eens aan sleutelen.
Bij de snelle verzending vanuit musicstore (had hem na 3 dagen binnen in een enorme doos) zaten zelfs inbussleuteltjes meegeleverd voor o.a. de hals.
Ik heb nog 4 andere gitaren die allemaal veel duurder zijn, maar ondertussen is dit vakantiegitaartje gepromoveerd tot mijn favoriet.
In elk geval zal ik waarschijnlijk op basis van dit ding geen duizenden euri's meer willen neertellen voor een a-merk gitaar
prima dingkie :B