EHX en een goede buffer LOL !!! :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kassie
das echt een goeie, zijn mooie creatieve pedalen hoor, maar kwa buffering en bypassing is er het nodige op aan te merken.
Printable View
EHX en een goede buffer LOL !!! :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kassie
das echt een goeie, zijn mooie creatieve pedalen hoor, maar kwa buffering en bypassing is er het nodige op aan te merken.
Iets zegt me dat je na die post niet verder hebt gelezen :satisfie:
, zo ff dit onderwerp BUMPEN! Er staan zinnige reacties in dit topic. Toch nog een paar vragen:
1. Zit er in de Boss TU-2 nu wel of geen goede buffer? Of is ie "gemiddeld"?
2. Is de buffer in bijv. de Korg tuner (pitchblack of die andere) beter dan die van Boss?
3. Als ik een aparte buffer wil kopen (en niet zelf maken), wat zijn dan mijn opties?
De Masotti blackbox (EUR 119,- !!) is de enige die ik ben tegengekomen. Is dit wel een
goede buffer?
ik hoor geen verschil met een boss tu-2 ertussen.
ja en nee.... is een beetje moelluk.
Ja. Want hij doet prima wat hij moet doen. da's prettig.
Nee. Want een buffer is een 1-keer versterker die dus zorgt dat je signaal laag-impedant wordt uitgestuurd en dus beter in staat is kabels e.d. te driven. De Masotti Blackox geeft een versterking van 1,4 ofwel bijna 3dB. Daarmee ga je niet de buffer horen als buffer maar ook als booster en is je eerste neiging te stellen dat het effect tussen met en zonder heel groot is. IMHO een beetje verlakkerig dus.
Daarnaast is de positive center van de voedingsaanluiting niet echt handig verzonnen (maar aan te passen) en is het ding, ook weer IMHO dus, veel te duur.
Degene in de oude Korg tuner (de zilveren versie) is een uitstekende buffer. Zover ik weet is de pitchblack true-bypass en zit daar dus geen buffer in. Mocht ik het mis hebben, dan voldoet deze buffer uitstekend :). Ik gebruik 'm namelijk zelf en hoor absoluut geen verschil met of zonder de pitchblack in de signaalketen. Axess heeft ook een erg goede buffer die bovendien nog een aantal additionele mogelijkheden biedt zoals tuner-out/signalsplit en een groundlift.
Ik wel. Vandaar dat ik een Turbo Tuner heb gekocht en deze heb gemaakt:
http://www.newtone-online.nl/forum/i...ach=2229;image
Er is ook een tussenoplossing: de B-Buff.
Is een buffer zonder kastje eromheen, om in te bouwen in het batterijvak van een tb-pedaal naar keuze, scheelt een pedaal op je board.
Ik weet niet beter dan dat deze van Barber (launchpad) is, maar vdHaar verkoopt ze schijnbaar als HBE.
http://www.haarguitars.nl/foto/B-Buff1%5B1%5D.jpg