En dankzij Eric Corton staat hij weer terug in de lijst :rockon:
Printable View
Dit is een meningending. Overtroffen, binnen z'n eigen school, door velen. Daarvoor was hij de inspirator en oprichter van die school maar het blijft overtroffen. De beste? Nee. Een belangrijke in het volwassenmaken van de elektrische gitaar. Maar niet de beste. Idem dat Pastorius, toch wel de laagfrequente tegenhanger van Hendrix, door bijna alle bassisten wordt gezien als grootheid maar niet meer constant nummer 1 op bassistenlijstjes moet staan.
En je negeert m'n ander opmerking en m'n persoonlijke hoofdreden dat ik niet naar Hendrix kan luisteren. Valszingen dus.
Wat de hoeveelheid gebruik van drugs te maken heeft met de kunde van een artiest is me vreemd. Hendrix was naar het schijnt ook geen junk. Maar goed, dat terzijde, daar gaat het niet over.
Dat Hendrix allang niet meer de beste gitarist is, lijkt me logisch, anders zouden we stil hebben gestaan. Maar Hendrix spreekt toch nog steeds bij erg veel gitaristen, maar ook bij Jan Met De Pet, tot de verbeelding, gezien hij toch telkens weer genoemd wordt. Ik hoor ook nog steeds alledaags gitaristen die door Hendrix beïnvloed zijn, overduidelijk en ze steken het zelf ook niet bepaald onder stoelen of banken. Er moet dan toch iets zijn wat Hendrix beter heeft gedaan dan al die andere grootheden...
Sowieso weet iedereen hier dat Hendrix de beste gitarist was uit zijn tijd, en nu nog steeds. Zijn gitaarspel is gewoon geweldig, ik weet niet of het klopt wat ik zeg, maar de ritmische stukken zijn gewoon ingewikkeld en perfect. Technisch misschien niet zo, maar als je hem ziet spelen en als je je af gaat vragen hoe hij al zijn nummers bedacht heeft...
Smaak is natuurlijk een ander verhaal, dan neig ik toch heeeel veel meer naar Jimmy Page:mmmm:
En ja die lijstjes, sommige mensen moeten nu eenmaal houvast hebben,vind het niet zo heel verkeerd
die tweede zin net begon al beter...die met "ik vind" ;)