Ehm... Ik heb hem nu ongeveer een jaar en weet niet exact meer hoeveel ik eraan kwijt was. 179 dollar was toen iets van 165 euro dacht ik. Iets van 19 euro verzending en hetzelfde bedrag voor invoerrechten aan de deur. Of ik btw betaald heb, heb ik eigenlijk geen idee van. Maar reken dus op ruim 200 euries totaal.
Ik vind de plate-mod stand een erg leuke stand. Vooral donker ingesteld zorgt die voor een lekker ongemakkelijk geluid. Zo valt het pedaal sowieso wel samen te vatten: gemaakt voor griezelige deuntjes. Tenzij je de liveliness helemaal opendraait, klinkt hij vol en dik. Ook kan je hem met de mix knop zo afstellen dat hij goed hoorbaar is icm andere instrumentpartijen. Iets wat (mij) veel minder goed lukt met een andere reverb (de normale hardwire reverb).
Veelgehoorde kritiek (ook zeker hier op gitaarnet:cheerup: ) op shimmer reverb in het algemeen, is dat het achterhaald en te steriel klinkt. Het mooie aan de 3 shimmers die hierop zitten, is dat ze niet zijn ingesteld om episch, zuiver, puur en waterig te klinken, maar juist ook weer om je spel een eerie gloed mee te geven. En daar slagen ze goed in.
Voor de spring stand heb ik hem niet in eerste instantie gekocht, en die gebruik ik ook niet echt veel.
Alhoewel ik dat nooit nodig heb, moet ik wel zeggen dat het een nadeel zou kunnen zijn dat de reverbtijden niet heel kort zijn op de kortste decay-tijd.
Al met al is het een van mijn favoriete pedaaltjes.
Groeten,
Merijn