Nitro Tokai's uit de jaren '80 doen ook rond de €1500,-.
Printable View
Zal allemaal prima, en die JV's waren prima gitaren maar dat gehype..... Ik kan daar niks mee. Waren toen de budget strats en dat zijn het voor mij nog steeds. Dus nee, niet voor €2000 en ook niet voor de helft.
Probleem zal wel zijn dat mijn eerste kennismaking met de JV's was toen ze nieuw in de winkel hingen. Vintage.....Nah, gewoon oude strat waar geen Fender op staat.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Foutje, er staat wel Fender op. De eerste 2 jaar (meen ik) Fender in het groot, by Squier in het klein en daarna andersom.
Ik heb ze ook als eerste ervaren toen ze nieuw waren en heb er toen direct 2 gekocht. Voor mij waren ze aanmerkelijk beter dan de usa Standards.
Die Fender by Squier was enkel de eerste batch, paar maanden, daarna werden de exports Squier.
Ik heb 2 USA standards uit '82 en 2 JV's uit '82 en ik geef de voorkeur aan de USA's behalve de tele JV. Je leest altijd bij die JV's "met USA pickups" en dat klopt maar die zijn nou juist het zwakke punt van die gitaren afgezien dat Squier JV gewoon poly lak heeft en een cast tremblock, het geluid is mij toch te dun (net zoals de Tokai en Fernandes uit die tijd) De Greco lijn die Fuji voor de Squiers liet sneuvelen lijken van een andere wereld, big fat neck en big fat sound.
De Greco strat durf ik nog wel eens voor een optreden mee te nemen, de andere strats niet.
Niettemin, mijn favoriete strat is een '74', perfecte blend van de JV en de Greco kwa sound.
Ik heb een tijdje geleden op een classic vibe bound tele gespeeld en dat is gewoon een goeie gitaar. Het had wel die "brittle" sound die je bij veel Fenders tegenkomt, jong hout denk ik. Met de jaren zal tempert dat wel hoewel de ene beter aged in sound dan de andere. Het is een raar fenomeen, sommigen gaan droog en scooped klinken, andere blijven wollig en brittle. Daarom is die '74 favoriet want van zijn bouw hoeft ie het niet te hebben :D, die classic vibe zit beter in elkaar. Maar goed, geluid is best belangrijk voor een instrument.
Ik vind dat trouwens wel leuk hoor van de '74, dat gevoelige diva karakter.
En zo heb ik een MIC Charvel Desolation DST FR... sowieso een gitaar waar 'hier' op gepist wordt maar qua kwaliteit niks mis mee; superieur speelding (moest alleen ff de locknut lager afstellen....maar dat was mijn eigen voorkeur; de gemiddelde shredder schijnt een hoge actie lekker te vinden) wat mij betreft: niet alle MIC gitaren zijn per definitie knudde
Ik heb een Chinese The Loar archtop. Is geen Gibson maar wel een fijne gitaar voor het geld.
Is dit een 50th Anniversary?
https://www.maxguitarstore.com/produ...mpaign=admarkt
Kan verder weinig vinden op die term wat overeenkomt met deze uitvoering....
Your guitar was made at the
Fullerton Plant (Fender - CBS Era), USA
in 1966 - 1967
Production Number: 119173
Your guitar was made at the
Korea, Korea
in 1988-1996
Production Number: 119173
Aldus Fender, nou zegt genoeg over Fender lijkt mij..........
tis een american Standard (geen koreaan) maar geen "echte" anniversary
Jawhol herr jutter.
Wat is een Blade Texas Strat met Fender SSS pups en koffer waard?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nette staat, Classic, leeftijd onbekend
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
leeftijd is hier nogal belangrijk (is het een zwitserse strat head, een latere aziaat, een andere headstock etc)
Engl Savage 60
Zie hier de sympatieke mark-up van die winkel. Nu 950 euro, terwijl deze amp vorige maand nog bij een particulier te koop stond voor 450 (en maar niet verkocht werd...) :soinnocent:
En sowieso, als de particuliere verkoper het niet lukte om dat ding voor rond de 400 te slijten, dan gaat het jullie wel lukken voor ruim het dubbele? :???: :stop:
Misschien heeft hij een ruildeal met die winkel gedaan?
Voor 950 dat ding slijten gaat het niet lukken inderdaad.
Vergeet niet dat een handelaar garant moet staan. Koop je hem bij de particulier en deugt het niet dan heb je niks. Koop je hem bij een handelaar dan krijg je een zekere garantie.
Zo'n handelaar kent ook de hele historie niet en vaak genoeg is er niks aan de hand, maar ook hij/zij kan bedonderd worden. Het is een stuk zekerheid wat je koopt en jij bepaalt of je dat extra bedrag waard vind.
Zeker met elektronische apparatuur ben ik sceptisch. Afgeragd spul, verborgen gebreken, mensen die zelf intern hebben zitten rommelen... :stop:
Laatst nog gezien met een maat die een PA installatie heeft overgenomen, het leek zo'n koopje en alles werkte... jaja, tot het thuis stond ;)
Snap ik allemaal. Maar de hoogte van deze 'garantie' staat mijns inziens niet in verhouding tot de marktwaarde (rond de 450-500 euro), waarbij deze versterker nog eens mogelijk minder waard is door de nogal knullig ogende toegevoegde standby switch. Als ze hem hadden aangeboden voor 600-650, was ie niet in dit topic verschenen... enne...heb je wel eens andere 2e hands artikelen bij die winkel gezien? Die rekenen zichzelf continu rijk. :soinnocent:
Ja, ik snap niet dat er nog mensen zijn die daar iets kopen. Er stond daar eens een PRS Custom 24 te koop die ongeveer hetzelfde was (type , jaartal, specs) als deze die ik terzelfdertijd verkocht, alleen 1000 euro duurder dan mijn vraagprijs. En jawel, een of andere gek moet die gekocht hebben want ze staat niet meer op de site, terwijl mijn PRS in "superconditie", maanden langer te koop stond en uiteindelijk voor een ruil wegging. Ik leg de nadruk op superconditie bij mijn PRS, want ik heb het wel eens anders gezien bij bepaalde gitaarwinkels.
Vind het met PRS toch ook wel lastig hoor.birds, geen birds, en 10-top of niet dat is nog zichtbaar, maar dan nog zijn er immense prijsverschillen op (voor mij, niet kenner) dezelfde gitaar.
Belachelijke hoge prijzen hanteren ze daar.
Klopt, maar im hoeverre betaalt een klant daar het bedrag wat op internet staat?
Er hangen wel mooie spullen daar en ik wil daar nog altijd een keertje langs wippen.
Ik betaal niet voor een wip, zeker niet in donkere steegjes.
Ik neuk met stijl, Rolex om de pols die niet aangeraakt mag worden, 😂
Oef, die Rolex zou ik dan toch inruilen voor een mooie customshopper!
Ik kom graag bij TFOA. Fantastische omgeving en waanzinnige keuze. Waar vind je zo'n collectie bij elkaar?
Als je een intentie hebt om een gitaar te kopen is het onmogelijk om zonder een gitaar te vertrekken.
En duur , mwoah dat hangt er van af.... ik kijk met name naar wat ik moet bij betalen met inruil en dan heb ik altijd nog een mooie deal kunnen maken en ja soms zijn zaken zeker wel eens overpriced.....
Verder is er met Rudi altijd wel te onderhandelen, ook als je achteraf toch niet tevreden bent of toch een andere wilt hebben,
Service en garantie zijn ongeëvenaard en die moet uiteraard ook betaald worden.....evenals de nieuwe omgeving:hide: