Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1486 van 1797 EersteEerste ... 48698613861436147614841485148614871488149615361586 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 14.851 t/m 14.860 van 17961
    Senior Member

Standaard

Die Fender by Squier was enkel de eerste batch, paar maanden, daarna werden de exports Squier.
    Ik heb 2 USA standards uit '82 en 2 JV's uit '82 en ik geef de voorkeur aan de USA's behalve de tele JV. Je leest altijd bij die JV's "met USA pickups" en dat klopt maar die zijn nou juist het zwakke punt van die gitaren afgezien dat Squier JV gewoon poly lak heeft en een cast tremblock, het geluid is mij toch te dun (net zoals de Tokai en Fernandes uit die tijd) De Greco lijn die Fuji voor de Squiers liet sneuvelen lijken van een andere wereld, big fat neck en big fat sound.
    De Greco strat durf ik nog wel eens voor een optreden mee te nemen, de andere strats niet.
    Niettemin, mijn favoriete strat is een '74', perfecte blend van de JV en de Greco kwa sound.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Die Fender by Squier was enkel de eerste batch, paar maanden, daarna werden de exports Squier.
    Ik heb 2 USA standards uit '82 en 2 JV's uit '82 en ik geef de voorkeur aan de USA's behalve de tele JV. Je leest altijd bij die JV's "met USA pickups" en dat klopt maar die zijn nou juist het zwakke punt van die gitaren afgezien dat Squier JV gewoon poly lak heeft en een cast tremblock, het geluid is mij toch te dun (net zoals de Tokai en Fernandes uit die tijd) De Greco lijn die Fuji voor de Squiers liet sneuvelen lijken van een andere wereld, big fat neck en big fat sound.
    De Greco strat durf ik nog wel eens voor een optreden mee te nemen, de andere strats niet.
    Niettemin, mijn favoriete strat is een '74', perfecte blend van de JV en de Greco kwa sound.
    Maar kijk..... ik vind jouw verhaal dan weer heel sluitend...!

Dat gezegd hebbende.....vind ik de Chinezen van nu wel weer erg prettig...
    En dat overdrijf ik niet...!!!

Senior Member

Standaard

Ik heb een tijdje geleden op een classic vibe bound tele gespeeld en dat is gewoon een goeie gitaar. Het had wel die "brittle" sound die je bij veel Fenders tegenkomt, jong hout denk ik. Met de jaren zal tempert dat wel hoewel de ene beter aged in sound dan de andere. Het is een raar fenomeen, sommigen gaan droog en scooped klinken, andere blijven wollig en brittle. Daarom is die '74 favoriet want van zijn bouw hoeft ie het niet te hebben , die classic vibe zit beter in elkaar. Maar goed, geluid is best belangrijk voor een instrument.
    Ik vind dat trouwens wel leuk hoor van de '74, dat gevoelige diva karakter.

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    OK, nahja, ik doe niet zo mee in die "destijds kut, maar inmiddels fantastisch" bullshit. Heb een meer dan prima Chinese LP voor een scheet en twee knikkers, waar nu iedereen op pist en die over 25 jaar waarschijnlijk in tempels verheerlijkt wordt.
    En zo heb ik een MIC Charvel Desolation DST FR... sowieso een gitaar waar 'hier' op gepist wordt maar qua kwaliteit niks mis mee; superieur speelding (moest alleen ff de locknut lager afstellen....maar dat was mijn eigen voorkeur; de gemiddelde shredder schijnt een hoge actie lekker te vinden) wat mij betreft: niet alle MIC gitaren zijn per definitie knudde
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member

Standaard

Ik heb een Chinese The Loar archtop. Is geen Gibson maar wel een fijne gitaar voor het geld.

Senior Member

Standaard

Is dit een 50th Anniversary?

https://www.maxguitarstore.com/produ...mpaign=admarkt

Kan verder weinig vinden op die term wat overeenkomt met deze uitvoering....

Standaard

Your guitar was made at the
    Fullerton Plant (Fender - CBS Era), USA
    in 1966 - 1967
    Production Number: 119173

Korea, Korea
    in 1988-1996

Aldus Fender, nou zegt genoeg over Fender lijkt mij..........
    Laatst gewijzigd door Hendrik1970; 8 november 2016 om 12:19
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Is dit een 50th Anniversary?

https://www.maxguitarstore.com/produ...mpaign=admarkt

Kan verder weinig vinden op die term wat overeenkomt met deze uitvoering....
    Alles lijkt wel te kloppen alleen ik heb mijn twijfels over de kleur. Bij mijn weten zijn de 50th Anniversary niet in deze kleur gemaakt. Je kan er een mailtje wagen aanFender Support.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

tis een american Standard (geen koreaan) maar geen "echte" anniversary
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik1970 Bekijk bericht
    Fullerton Plant (Fender - CBS Era), USA
    in 1966 - 1967

Korea, Korea
    in 1988-1996

Aldus Fender, nou zegt genoeg over Fender lijkt mij..........

Ik weet niet of je het weet maar Fender houdt allang zijn Guitardater niet meer bij.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten