Ik ook. Is er streeploos af te slopen, die Kahler. Bij de locknut moet je met luciferhoutjes aan de gang.
Printable View
nope, ook kahlers laten gaten achter
http://www.straightfrets.com/wp-cont...DSCF1220_0.JPG
Die locknut achter de topkam is ook niet erg verfijnd.
Wat een frotoplossing. Begrijp eigenlijk niet dat je dat nog zo vaak ziet.
een standaard les Paul heeft niet genoeg oppervlak voor een locknut daarom kwam kahler met deze oplossing, tegenwoordig maakt Gibson voor de les Pauls met een floyd een headstock met een breder/dieper "Plateau" maar bij de "oudere" lp's werkt dat dus niet
Volgens mij heb ik weleens een LP gezien waar naderhand een Floyd locking nut op gezet was. Dan moeten ze dus wel haast iets van een wigje tussen een deel van de locknut en de kop hebben geplaatst? Wel wat netter, vind ik.
Maar bij strats is dit toch ongeveer hetzelfde probleem? Tenminste, de enige Fender hals die ik heb, is van voorkant topkam tot begin recess van de kop ook smaller dan een locknut.
En strats met floyd zijn er genoeg.
klopt er zijn genoeg strats waar de locknut ietsies overhangt maar strats die vanuit de fabriek een locknut hebben hebben een aangepaste headstock waardoor er iets meer hout "achter" de top kam is zodat de locknut genoeg oppervlak heeft
btw dit was niet het enige probleem met de les Pauls, ook de vrij kwetsbare overgang die door deze operatie alleen maar zwakker gemaakt wordt creeerde nieuwe problemen, bij de LP acces is dit opgelost door meer hout te laten zitten
Oeps...... ik dacht echt dat die Kahlers aan de studs hingen en erop lagen. In die tijd zijn er zoveel vintage gitaren gesloopt met een of ander vibrato systeem. Behoorlijk zonde. Meen dat de gitarist van Mister Mr. ook een early Strat heeft mismaakt voor een Kahler.
Sowieso staat en voelt een LP met vibrato raar, op een Bigsby na dan.
Steve Farris (mr.mr.) was altijd van de floyds niet van de kahlers (en gelijk heeft tie) , zijn main gitaar was een Charvel maar hij had ook wat vintage spul (hij heeft btw ook nog met Adje samen in Whitesnake gespeeld)
de 2 trems in de 80-er jaren die geen gaten achterlieten waren de Washburn Wonderbar en de Floyd Rrose voor les Pauls Maar er zijn behoorlijk wat charvel, 59 les Pauls, vintage strats etc verpest door er een kahler op te zetten (Dave Gilmours zwarte strat heeft nog steeds de littekens van een kahler installatie)
http://pointyguitar.files.wordpress....ftpm_10_85.jpg
Inderdaad! De Washburn WonderBar. Ik heb er nog 1 liggen en ik zag dat ze onderhand zeer gewild zijn op Ebay enz. Is inderdaad volledig topmount. Laat alleen maar 2 extra schroefgaatjes achter. Volgens mij was er ook een soort tussenstuk dat de welving van het bovenblad van een LP opving. Heb de indruk dat ze allang niet meer worden gemaakt. Vraag me af waarom? Het is een goede trem. Zit goed in elkaar en je kunt er flink mee heen en weer.
Geen Kahler fan, Fred?
1x op een gitaar met Kahler gespeeld, een verbouwde strat. Vond het wel echt een soepel aanvoelend systeem, wat ik me ervan herinner.
ik vind ze verschrikkelijk :D , lelijk geluid, spelen veels te soepel (voelt aan als elastiek) en je moet dus een groot stuk hout uit je gitaar hakken. ik hou van een beetje weerstand met mijn tremelo en zo min mogelijk bewegende delen. Ik haal (en dat is niet helemaal eerlijk) altijd de grootste 2 gebruikers van Kahlers aan die naar mijn mening ook een ongelooflijk lelijk solo geluid hebben (Kerry King, Dave Mustaine) en meestal overtuigt dat mensen wel om niet an de Kahler te gaan Just say No ! ;)
Dave mustaine ook Kahler? Dat wist ik niet!
op zijn Deans niet meer maar in zijn Jackson P\periode waren nagenoeg al zijn gitaren gekahlered
http://www.jacksonguitarpalace.com/J2713/ad.jpg
Ja mee eens. Ik had ooit een XPL explorer. Supergoeie gitaar maar die Kahler Flyer (geloof ik?) was echt hopeloos en verziekte alles. Wat een crap. Kan niet geloven dat dat ook ooit (toen het nieuw was) goed werkte.
Heb nog een HM-Strat met een Spyder (volgens mij). Die is veel beter. Maar sindsdien toch alleen maar Floyds. Die vind ik persoonlijk veel beter en fijner.
Ben ik nou gek of is dit een normale prijs? http://link.marktplaats.nl/m1102885313
(aan de echtheid van de gitaar twijfel ik niet aan...)
Hij noemt het een 95 maar volgens de stempel is het een 115.
Nouja... het zijn goeie gitaren maar bij dit soort enthousiaste prijzen zit een hoop whisfull thinking.
Tja, denk jezelf rijk dus.
Die advertentie komt denk ik zo'n 20 jaar te vroeg...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is de makke van een hoop zogenaamde collectors items, de verwachte winst van de "investering" wordt alvast door de verkoper opgestreken.
Met zo'n prijs moet je een Duitser vinden met te veel geld en fantasie.
Een kopie Tele met origineel Fender logo. Met "afstelbaren" topkam. Ook op het 2e octaaf nog zuiver. Best knap voor een hals met 22 frets...
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...Page=lr&pos=91
Zal wel nauwkeurig kunnen benden...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
God wat een gedrocht weer...
Er staat niet 'op het 2e octaaf', maar 'in de 2e octaaf'. Hoewel technisch misschien niet helemaal juist omschreven is, is het mij volkomen duidelijk dat hij daarmee alles vanaf het 12e vakje bedoeld (daarvoor in de eerste octaaf, daaronder in de 2e octaaf).
Maargoed, als je liever iets anders leest dan er staat om het als volgt niet te begrijpen is dat natuurlijk ook prima.
Eigenlijk geen echte twijfel, maar ik probeer een beetje te achterhalen wat de straatprijs was van een Jackson KV FSR elite zoals deze op 2dehands.be?
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...315736095.html
Thanks!
Net even wezen googlen. Er is niet zo heel erg veel over te vinden. Ik vraag me af wat de nieuwprijs is van zo'n ding. De specs zien er best goed uit. Maar 1100...? Het is geen heel erg gewild model, en door vraag en aanbod heeft dat snel invloed op de prijs. Een Gibson V is al snel gewilder. Deze advertentie is een goed voorbeeld: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...sPage=lr&pos=4
De gitaar kostte de verkoper nieuw tussen de 1000 en 1100 als ik het me goed herinner. Echter is de vraag er naar zo laag, dat hij hem nu al voor 350 incl koffer aanbied. Er kraait geen hond naar, terwijl de specs best goed zijn.
Ditzelfde principe kun je waarschijnlijk ook wel een beetje bij deze Jackson plaatsen. Kwaliteit, maar niet direct ook waardevol.
Vergeten te melden, had ik ook gedaan en niet veel gevonden. Fijn dat je dat voorbeeld geeft van die Dean Razorback; het lijkt er inderdaad erg op. Ook het gegeven gelimiteerde oplage maar met een esthetische toets waar je nogal euh fan van moet zijn ;)
Blij dat ik de vraag heb gesteld!
Ik zag wel een advertentie met een soortgelijke vraagprijs. Daar zal deze verkoper hem ook wel vandaan hebben getoverd. Als ik hem zelf zou willen en m echt mooi zou vinden zou ik richting de 500 max. gaan denken. Zoiets moet echt je ding zijn en het vraagt een specifieke koper.
Gelimiteerde oplage is altijd leuk, maar heeft weinig toegevoegde waarde als het model überhaupt al niet zo erg veel voorkomend is. In dit geval leidt dat zelfs tot een gebrek aan informatie over de gitaar.
ik heb er een teruggevonden die verkocht is via Reverb.com..... https://reverb.com/item/2532645-jack...absynthe-frost
vermoedelijk komt de verkoper op die manier aan z'n vraagprijs.
De verkoper op Reverb.com vermeldde ook: U.S. MSRP: Solid / Metallic Finish Group: $1,999.99
INTRODUCED: 1/2012
COMMENTS: Limited Edition FSR in 2012
Uses Deluxe Jackson®/SKB® Molded Case, US MSRP $174.99 (Included)
Zeg dus maar nieuw 2175 dollar destijds inclusief koffer
Ja! inderdaad die advertentie op Reverb.com heb ik ook gezien. Moet zijn dat deze veel bekeken is in het teken van de verkoop van die welbepaalde Belgische KV :)
Moet toch wel pijnlijk zijn zo een dure gitaar kopen en dan zien dat de marktwaarde keldert net omdat het een limited run is van Jackson in een gekke bui.
Kennelijk van Chris Duarte geweest...... maar €2000 voor een JV?
Chris Duarte fans opgelet : bij deze nu te koop
http://link.marktplaats.nl/m11044177...app_ios_tablet
Ad
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nette JV's (zowel de 52 Tele als de 57 en 62 Strat) uit de beginperiode 82-83 gaan zo rond de €1750,-.
Wel afhankelijk van het modelnummer , net als bij bv Tokai werken ze met een nummer dat de toenmalige prijs in 1000 yen aaangeeft , als hij een nummer heeft rond de 100 dan zal hij rond de €1500-1750 opbrengen , afhankelijk van de staat.
Ze werken met alfabetische stamp nummers: A is 115, B is 95 en C is 65. Alle exports zijn 65.
Die hoge bedragen gelden dan ook enkel voor de domestic logo's maar vanzelfsprekend proberen de export owners mee te liften (als ze al een idee hebben hoe een & ander werkt)
De mijne is niet te koop, zelfs niet voor het dubbele of driedubbele. Al 33 jaar mijn trouwste vriend en de enige gitaar die ik nooit zal verkopen.
Als het om nitro gelakte tokais en jvs gaat wel.
Maar de meeste tokais en jv's uit die tijd die je tegenkomt op marktplaats gaan tussen de 600-900 toch?