Dat zou best eens kunnen, heel normale waarden voor een 50watter.
Printable View
Achter iemand hard in de handen klappen op het moment dat de stekker in de contactdoos gaat of de netschakelaar wordt ingeschakeld.
Ik zal het zelf niet zo gauw bij iemand doen, want ik kan er zelf slecht tegen.
Maar ik heb in de nodige td's gewerkt en ken alle grappen wel.
Een collega had een geheel metalen bureauladenkast met een aantal ondiepe laden. Een andere collega had een flinke bekerelco opgeladen en die kwam rechtop net met de aansluitingen boven het front van een lade uit. Eenmaal in de lade was er nog wel wat vrije ruimte boven de elco, maar trok je de lade met de elco erin naar je toe dan kwamen de aansluitingen van de elco tegen de metalen rand :D
O wat een pret hadden we als die lade dan werd opengetrokken en de knallende vonk uit die lade kwam :blast:
Maak je niet een denkfout met de bias-adapter? Je moet volts meten hè, geen mA. Doordat er een 1 ohm weerstand in zit zijn de (milli-)volts gelijk aan de (milli-)ampères......multimeter dus op volt stand
Ha, dat doe ik niet goed!!! Maar als ik dat gemeten heb, dan wat?
Het is apart, ik meet helemaal niets op die multimeter. Ik hoor wel dat als ik aan die bias potmeter draai er iets veranderd aan de klankkleur. Helemaal links wat meer treble en rechts wat warmer. Even checken of ik die 'full idiot proof' bias adapter goed gemaakt heb 😉 Op pin acht heb ik die 1 ohm weerstand gezet. Daar heb ik onderaan aan de socket het rode draadje gemonteerd. En aan de bovenkant van de weerstand het zwarte draadje. Die gaan naar de multimeter. Ik heb die weerstand dus niet aan de pin vast gemaakt waar de buis ingaat. De rest vd pinnen van de socket aan de bijbehorende pinnen van de houder gemonteerd (waar de buis ingaat).
Meet je wel gelijkstroom? Meter op DC zetten, niet op AC.
Ja VDC meet ik mee en dan op 200m. Ik heb nog even de weerstand van de biaspotmeter aan de andere kant gemonteerd (net als bij jou). Ik weet niet of dat nog veel uitmaakt...