Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 36 van 48 EersteEerste ... 26343536373846 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 351 t/m 360 van 479
    Senior Member

Standaard

Zo heb ik in mijn loopbaan in een aantal werkplaatsen gewerkt en was ook verantwoordelijk voor de training.
    ..... SHOCK TRAINING .... om precies te zijn. Het is namelijk ontoelaatbaar dat je tijdens het meten angstig ben als je aan hoogspanning (o.a. 400V - 25kV) werkt. Hiervoor zijn degelijke trainingen ontworpen. Dit hield onder andere in dat je tijdens het meten in een apparaat van achter werd beslopen. De trainer (ik zei de gek) sloeg uit alle macht met stuk hout van een pallet op betreffende apparaat waar de pupil met zn hoofd in gedoken zat. Vervolgens werden de resultaten afgemeten aan het aantal cm die de pupil van zijn stoel kwam. Pas als hij gewoon bleef zitten werd hij als volwaardig techneut aan het team toegevoegd. Naarmate de jaren verstreken zag je de heren "groeien".

Het zijn die dingen die ik een beetje mis. Ben nu maar gewoon techneut en van alle bijkomende functies ontheven.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Zo heb ik in mijn loopbaan in een aantal werkplaatsen gewerkt en was ook verantwoordelijk voor de training.
    ..... SHOCK TRAINING .... om precies te zijn. Het is namelijk ontoelaatbaar dat je tijdens het meten angstig ben als je aan hoogspanning (o.a. 400V - 25kV) werkt. Hiervoor zijn degelijke trainingen ontworpen. Dit hield onder andere in dat je tijdens het meten in een apparaat van achter werd beslopen. De trainer (ik zei de gek) sloeg uit alle macht met stuk hout van een pallet op betreffende apparaat waar de pupil met zn hoofd in gedoken zat. Vervolgens werden de resultaten afgemeten aan het aantal cm die de pupil van zijn stoel kwam. Pas als hij gewoon bleef zitten werd hij als volwaardig techneut aan het team toegevoegd. Naarmate de jaren verstreken zag je de heren "groeien".

Het zijn die dingen die ik een beetje mis. Ben nu maar gewoon techneut en van alle bijkomende functies ontheven.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

Haha, ben ik blij dat jij niet in Nijmegen woont 😂

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Haha, ben ik blij dat jij niet in Nijmegen woont 
    Youre welcome.

Overigens is het verhaal niet verzonnen hoor. Menig HTSer is nog steeds aan het revalideren.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

De zogenaamde harde leerschool. Ik geloof dat van Hanegem bij Feijenoord nieuwe spelers in de jaren 70 verrot schopte en constant liep af te zeiken. Als hij dat niet meer deed, had je eigenlijk een probleem (zag hij het niet in je zitten). Soort van onderdompelen en degene die bovendreef had talent.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    De zogenaamde harde leerschool. Ik geloof dat van Hanegem bij Feijenoord nieuwe spelers in de jaren 70 verrot schopte en constant liep af te zeiken. Als hij dat niet meer deed, had je eigenlijk een probleem (zag hij het niet in je zitten). Soort van onderdompelen en degene die bovendreef had talent.
    En vergeet niet dat hij zijn eigen zoon Gert toen die nog een jongetje was in de tuin ook aanpakte in menig duel om de bal. Gert heeft o.a. diverse ellebogen ontvangen maar heeft het uiteindelijk even tot prof geschopt.

Het was dus zeker ergens goed voor.

Bux
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

Standaard

ik heb net de bias potmeter geïnstalleerd. En die bias-adapter gemaakt. Ik meet helaas geen Ma, dus er zit iets niet goed in die adapter vermoed ik.Ik heb wel gewoon geluid, ook met die adapter erin.

Ik ga maar weer die voltage drop methode doen. Ik meet nu zonder buizen op pin 3 een spanning van 477Vdc en qua Ohm meet ik op buis 1: 54,7 Ohm en op buis 2 meet ik: 58,2 Ohm. Ik heb nog niet echt aan die biaspotmeter gezeten. Ik mee nu een voltagedrop op buis 1 van 0,56Vdc en op buis 2 0,55Vdc. Waar moet ik qua voltagedrop nu ongeveer op uitkomen?
    Laatst gewijzigd door larsje; 9 juni 2020 om 17:03

Senior Member

Standaard

Dat moet je dus ff uitrekenen. In de versterker faq staat een beschrijving met een omgezette formule. Als je die toepast komt daar zo de spanning uit die je moet weten. Dus als je el34 gebruikt ga je uit van 25watt. Wil je 80% in stellen is dat 0.8x25. Je vermogen is dan bekend. De rest staat in dat verhaal, ga het niet nog een keer typen. Daar is die faq immers voor.

Standaard

Oke doe ik!

Standaard

Als ik buis 1 op 36 mA wil krijgen betekent dit dat ik een voltage drop van 1,96Vdc moet hebben ongeveer van B+ naar pin 3. Want 1,96Vdc/54,6 ohm = 36 mA?

Klopt mijn berekening zo?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten