Ik heb kuttekop van Gibson toch ff mailtje gestuurd...
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
Printable View
Ik heb kuttekop van Gibson toch ff mailtje gestuurd...
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
Was deze de revue al gepasseerd in deze thread?
http://link.marktplaats.nl/m1048828145
[EDIT] ik vraag me vnl af wat iemand beweegt om een echte LP voor €500,- in de markt te zetten...
Het is bieden vanaf, strategie.
Staat ook al even te koop....
Zie er zelf zo niks vreemds aan maar ben ook zeker geen expert...
Klik op het linkje en zie een prijs van 1.895.......
Oh, das Willem, die gooit om de dag een ander gitaartje in zijn advertentie. Deze staat al even te koop, minstens een half jaar.
Oh ok, ik moet Willem blijkbaar 'kennen'..... maakt z'n spullen niet interessanter.
Hij heeft z'n advertentie gewijzigd... Was eerst een LP Standard met extreem gewelfde top, is nu opeens wonderbaarlijk veranderd in een goldtop ???
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alles wat Willem aanraakt, verandert in goud? 😯
Ik heb trouwens wel eens een amp van hem gekocht en dat was geen gouden, maar wel een nette deal.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik heb er ook wel eens iets gekocht dacht ik. Afsluitdijk over en daarna wordt alles vaag. Oudere man staat me bij, beetje handelen. Geen rare prijzen, gewoon normaal. En soms enorme balorige advertenties om de boel een wat levend te houden.
Dacht ik.
@Pepe Klopt. Senior die een beetje handelt. Geen koopjes, ook geen onzinnige vraagprijzen. Hij heeft een oefenhok, excusez, atelier achter in zijn tuin. Best een aardige man als ik me goed herinner, want het is alweer een jaartje of drie geleden. Sindsdien niks meer van hem gekocht, want het is voor mij een kolere eind rijden. Tenzij Willem natuurlijk een gouden aanbod heeft... Dan starten we de voiture.
inmiddels leidt de link naar een squier vintage modified 51 (??) stratocaster met koffer…. is dit een truukje om maar 1 keer advertentiegeld aan Marktplaats te betalen of zo??? de reden dat ik vraagtekens bij '51' zet is dat ik meende (..) dat er in 51 nog geen stratocaster was en dat die pas in '54 werd geïntroduceerd…. overigens voor de vanafprijs van 125 inclusief de op de foto's zichtbare koffer (er is 130 geboden op moment van schrijven) misschien toch wel een koopje??? t is wat mij betreft een hybride tele-strat maar best geinig…. (nee ik ga niet naar het noorden des lands racen nu..)
Wordt vaak gedaan op Mp omdat je de begintitel niet en alle vaste gegevens niet kan veranderen. zie je ook veel bij autoadvertenties is de ene verkocht dan plaatsen ze er een andere in dezelfde advertentie. en dan kloppen de specificaties meestal niet meer. verder niks mis mee toch.
Ik wel een beetje flauw van MP je hebt uiteindelijk voor die ruimte en die dagen betaald. maar ja leuker kunnen ze het niet maken.
Ik heb laatst een gitaar op MP gehad en het viel me op dat ik daar helemaal niet voor hoefde te betalen...
Willem heeft mij gigantisch bij de poot gehad. En wilde van niets weten. Mij zie je er niet meer .
Willem heeft regelmatig mooie gitaren op marktplaats aangeboden. Dat het dan een oplichter blijkt te zijn is dan wel weer jammer.
Ga er gewoon met een Bulgaarse huurmoordenaar langs, is het zo opgelost 😉
Daarom koop ik dus geen gitaren via mp, teveel gezeik en ik betaal liever iets meer en nieuw, zodat ik de 1e eigenaar ben dus zelf de controle heb wat ermee gebeurt en m'n eigen beschadigingen aan kan brengen.
Met plezier! Ik heb bij hem voor duizenden euro's aan gitaren gekocht (Musicmans, PRSen USA en Fenders)Totdat ik een fender cabronita voor, geloof ik, 450 euro van hem kocht. Hij had wat last van buzz en de halspen zat er los in, bleek bij thuiskomst. Meteen heb ik hem gemaild maar hij wou van niets afweten. 'Garantie tot aan de voordeur' zei Willem. Nou begrijp ik dat ergens wel maar als iemand al voor duizenden euro's bij je gekocht hebt dan zou ik me wat soepeler opstellen. En dat verrekte hij. Zulke draken, ja Willem ik weet dat je het forum in de gaten houdt maar nooit reageert, kunnen van mij omvallen.
Gewoon meer geld besteden en nieuw kopen, Lex. Er zitten teveel mafkezen op het net die rommel aanbieden.
Als je nieuw koopt heb je garantie en ik begrijp z'n reactie wel. Particuliere handel is garantie tot de deur, ook al heb je nog zo veel gekocht. Helaas pindakaas....
Meer geld besteden??? 2000 voor 1 gitaar vind ik nogal wat. Vooral als je bij dezelfde gast meerdere hebt gekocht! Gaat mij om de souplesse en niet om die paar kuteuros! Je moet mij simpelweg niet belazeren en dat is wat hij deed! Verder wil hagelnieuw niet zeggen dat het beter is of dat de garantie zo geweldig is... Persoonlijk heb ik veel liever 2ehands!
2e hands kan je niet bij de verkoper terug sturen, nieuw wel.
Vind ik ook wat waard. 2e hands handelaren zijn echt vaak gelukszoekers die teveel vragen voor hun spullen. Het verschil tussen nieuw prijzen en tweedehands prijzen wordt bij sommige gitaren steeds kleiner. Dan is de keuze voor mij heel makkelijk.
Kijk, als Willem had aangeboden om er samen uit te komen dan was er geen probleem geweest. Dan zou ik nooit zijn naam te grabbel gooien op dit forum. Ik gun ieder zijn handel maar speel het wel fair.
Nieuw is fijn, maar daar zitten ook behoorlijke missers tussen. Daar heb ik helaas ook ervaring mee. Ook dat de winkel er zo ontzettend moeilijk over deed dat het mij helemaal over was. Je hoeft toch niet te zeuren om een beetje garantie op een nieuw product van 1000+?
Nee da's niet netjes. Zeker voor een winkel niet.
Maar tegenwoordig met internet en Facebook haal je de slechte en goeie winkels er zo uit.
Inmiddels op wonderbaarlijke wijze gemuteerd tot een Vox Mando gitaar...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is toch zeker wel een Klira basgitaar.
Nee, nu een Gibson Supreme
Waar is die vent mee bezig???
Advertentie kosten besparen dus de hele tijd op dezelfde advertentie andere gitaren verkopen???
Nou, als je net zo'n kijk op nepgibsons herkennen hebt als ik, is het misschien beter om nieuw te kopen.
Wel grappig dat er mensen zijn (mijzelf kan het ook makkelijk overkomen) die met een grote boog om de chinese spullen in de gitaarzaak heen lopen, en op mp €1000,- betalen voor een nepgibson, het niet in de gaten hebben, en gewoon superblij met hun aankoop zijn.
Of is het "hee deze les paul is wel goed, moet dan haast wel een nepper zijn"? ☺
eigenlijk zou dat ook je maatstaf moeten zijn; is het een goede gitaar en vind ik het zijn geld waard (of het nu een Gibson of een fake is) :D
Ik heb in Boekel ook eens op zo'n Icon Lemondrop gespeeld. Voor het geld een leuke LP-copy. Helaas woog ie een ton. Exemplaren kunnen nogal verschillen in afwerking, maar als je een goede vindt, ben je spekkoper. Dan neem je op de koop toe dat de cutaway wat ruimer en scherper gesneden is dan bij het origineel.