Niet doen! Het feit dat hij je te verkopen object al niet specifiek benoemt zegt al genoeg.
Printable View
I know kim, i know :)
Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
Uit betrouwbare bron weet ik dat Marktplaats (net als Ebay, waar het dus ook onderdeel van is) bezig is met een rating-system. Oftewel het wordt nog makkelijker om oplichters te herkennen, en ook goede verkopers en kopers natuurlijk.
Niet alleen MP hoor en het fenomeen is ook zeker niet iets van de laatste tijd.
Hier op gitaarmarkt kregen enkele jaren terug al ook mensen (waaronder ikzelf) vage Engelse mailtjes als reaktie op advertenties. Even een waarschuwing hier op gitaarnet en het was zo voorbij.
Dat je 2 van dit soort reakties achter elkaar krijgt is wel opmerkelijk, mogelijk staan in jouw advertentie bepaalde zoektermen die aandacht van dit soort lui trekken?
Nee dat gebeurde een aantal jaren geleden ook vast wel. Maar ik heb wel het gevoel dat er steeds meer truucjes bestaan voor die oplichters om mee te werk te gaan, en dat het steeds makkelijker voor ze wordt. Ook heb ik het gevoel dat ze bijna niet gepakt kunnen worden. Nouja dat is natuurlijk maar een gevoel van mij, en dat komt waarschijnlijk doordat 2 berichten van oplichters heb gehad. Ik zocht na die berichten op internet voor soortgelijke situaties bij anderen, en het internet stond er vol mee. Ongelofelijk hoeveel mensen je tegenkomt die berichten hebben gehad van oplichters.
Gelukkig kreeg ik toevallig gisterenavond bericht van iemand die wel serieuze interesse had in mn versterker :)
Meer trucjes zeker, er worden steeds sluwere maniertjes bedacht om te scoren. Als de ene manier niet meer werkt, dan op een andere manier. En dat geldt niet alleen voor online aankopen.
Verder zullen veel mensen die zijn bedrogen uit schaamte niets ondernemen. Ben je bedrogen en dan is het nog bij wijze van spreken aan jezelf te wijten, "eigen schuld, hoe kon je daar nou in trappen". Slachtoffers nemen het maar voor lief en de bedrieger kan verder doorgaan.
Ah, mooi! Hopen dat je een deal hebt :)
Ik hoop het ook!
Ik ben een paar maand geleden voor t eerst opgelicht via marktplaats. Ik had een 'gezocht' advertentie geplaatst voor een footswitch. Even later kreeg ik bericht van iemand die er een had voor me, dus ik blij. Ik was nog voorzichtig. Ik had adresgegevens, en ik had nog om foto's gevraagd van de switch. Hij stuurde me netjes 3 verschillende foto's. Ik kon deze foto's ook niet via google afbeeldingen terugzoeken op internet, dus was echt onder de indruk dat hij ze zelf had gemaakt. Ook kon ik niks over oplichterij vinden op google door zijn gegevens in te vullen. Vanaf het moment dat ik betaald had heb ik er nooit wat van weer gehoord. En dan kom je erachter dat je zelfs niet eens het marktplaats account hebt van die vent, want marktplaats verbergt die als je een mail stuurt via je account... Gelukkig was het maar 27 euro.
Nou dat doe ik dus ook nooit weer, een 'gezocht' advertentie plaatsen. Blijkbaar liggen er veel mensen op de loer voor 'gezocht' advertenties. Tevens een tip voor iedereen.
Balen man. Gelukkig valt het bedrag mee ja. Bij bedragen boven de 50 euro ga ik altijd langs, dan durf ik niet zomaar geld over te maken. Dan valt de schade wat mee. Maar ja, t blijft zwaar klote als t je overkomt.
Ik verkocht eens een paar boeken. Moeizaam een deal gemaakt. Was op t moment niet thuis en liet mijn onwetende moeder de deal even afhandelen. Achteraf bleek ze van de stapel boeken niet 6 maar 10 boeken te hebben meegenomen. Mn onwetende moeder kon er niks aan doen, en ik was maar van t goede in de mens uit gegaan.
Op z'n minst een aparte advertentie, al was het om het ongebruikelijke taalgebruik:
http://link.marktplaats.nl/m1057953927
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar liefst acht foto's erbij, waarvan niet minder dan zeven (!!!) van de achterkant. Dit zaakje stinkt, wat ik u brom!
Ja maar hij heeft een mooie antieke zonnestraal dus waarom nog twijfelen :D
Maar de vraag is, komt ie ook met zijn originele harde zaak? Anders heb ik geen interesse.
http://link.marktplaats.nl/m1057074068
Dit zal van dezelfde zijn.
Volgens de eigenaar zou deze Lacquer een serienummer uit 1998 hebben, maar ik meen dat de Lacquer/serie toen nog lang niet bestond.... De prijs is namelijk best ok voor een Lacquer, die nieuw €1150,- kost. Ik gok echter dat deze serie pas een jaar of 4 op de markt is. Bovendien zou je verwachten dat een nitro-gitaar na 18 jaar iets meer relic zou vertonen, maar dat hangt samen met de mate van gebruik.
http://link.marktplaats.nl/m1057640651
Deze maakt het wel erg bont:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...Page=lr&pos=25
Check dat staart stuk😂
.... En geen foto van de kop
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
Nep of niet, op dat staartstuk na vind ik het wel een mooie LP
Als je er de moraal toe hebt, is het ook fokkin' easy money ook.
Je doet er waarschijnlijk beter aan om het een beetje neutraal te houden, maar stel dat het lukt, wat is je winst dan *10 ?
En wat heb je er voor hoeven doen ?
Helemaal niets !
Ding is met DHL gebracht, je maakt een foto, pleurt 'm op MP, en wacht tot e.o.a. stakker die het verschil toch niet ziet (en zo een echte gitaar dus ook niet verdient, zou een perspectief kunnen zijn) het zuurverdiende geld in zijn zak voelt branden, en dat stuk brandhout bij je aanschaft.
Bijkomstig, als die er 30 jaar op speelt, niet beter weet, en niemand maakt 'm wijzer, dan is die er nog gelukkig mee ook waarschijnlijk.
Doet je serieus nadenken over Gibsons kopen. :D
Beetje alsof je in Thailand bent, en je hart verloren hebt aan een shemale, might as well stick to it. :D
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand hier in trapt.
Elke gitarist kent het verschil tussen een echte en een neppe Gibson. Zeker iemand met 4k op zak.
Zou mij ook verbazen dat er dermate veel stakkers zijn met 4k dat dit lucratief is.
Aan de andere kant vraag je je af waarom er blijkbaar toch veel aanbieders tijd in blijven steken als het niks oplevert...
Precies. Die Chinese kopies worden steeds beter.
Mij zouden ze ook wel kunnen foppen, ben ik bang, maar voordat ik 4K uitgeef, check en dubbelcheck ik het wel ff.
Nou, hoe goed die chinezen ook zijn, ik zou voor een kopie sowieso niet meer dan 400 eu neertellen. Dus 3700 euro vragen met een mp profiel wat 1 dag actief is dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen, los van het feit of deze echt of niet echt is.
Ook uit de advertentie schrijfstijl kan je veel halen. Laat je je dan nog naaien, dan ben je een grote pannekoek.
En toch he....als de chinezen per ongeluk een goede gibson gekopieerd hebben, kan het zomaar zijn dat deze beter is dan de gemiddelde gibson.
Dus tja, wel 4k voor een echte kutgibson, en maar max 400 voor een betere chinees. Tja, definieer pannenkoek ☺
Dat heet slim inkopen en wie weet of die Chinees over 40 jaar het tienvoudige waard is! 😂
Ja, wie weet!
Nu voel ik ook nog steeds wel een barrière om zo iets te kopen, maar toch!
Ik vind Chinezen best goede gitaren afleveren. (sorry Arjan)
Eastmans bieden een hoop waar voor je geld. Trouwens Yamaha bouwt al een eeuwigheid het gros van zijn planken in Taiwan, Fender zit alweer een tijdje in Indonesië. Zo beroerd is het spul niet dat daarvan komt, tenzij je de goedkoopste Squier beetpakt.
Sent from my iPhone using Tapatalk