Ik ben nog steeds niets wijzer over het plankje in bovenstaande quote.
Iemand?
Printable View
ik ben helemaal geen grote houtkenner, de kleur lijkt mij inderdaad wel mahonie achtig. maar voor de rest kan ik er niets over zeggen. is ie op de foto helemaal schoon geschuurd, hij lijkt mij nogal vuil... of is dat echt zo?
Lijkt wel op padouk d8 ik.
Voorwaar, als dat zo is dan ga ik er zeker een gitaar van bouwen:
"Padouk (ook wel Padoek genoemd) is een bijzondere Afrikaanse houtsoort, versgezaagd heeft het een fel-rode kleur !
Helaas verdwijnt die rode kleur onder invloed van zonlicht.... het wordt dan koffiebruin.
Padouk is ook een houtsoort die weinig krimpt. In feite is het een van de stabielste houtsoorten,
vergelijkbaar in stabliliteit met Teak.
Padouk is ook erg duurzaam, klasse 1."
bubinga misschien? Padoek is wat feller
En dat witte stuk hout aan de zijkant is gewoon "Spint" Hout.
Voor bubinga lijkt het gewicht me aan de lage kant. Padouk zou qua gewicht kunnen, maar dan mis ik het fel rood/oranje als het versgezaagd is; ik heb er net een klein hoekje afgezaagd en het ziet er binnenin hetzelfde uit als aan de buitenkant.
EDIT:
Dit doet het met wat terpentine erop gesmeerd:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ERZQ6TKM-D.jpg
het blijft een puzzeltje....maar het is geen simpel hout dus ik zou het gewoon toepassen ! Had Brian May niet ook zijn gitaar gebouwd van een antieke schoorsteenmantel of zoiets? Wie weet wat je daar in handen hebt :)
Misschien Muninga ? Oostafrikaans padoek dat wat minder rood en bruiniger is dan de 'reguliere' soort.