Ik denk dat Pepe bedoelt, dat je een beetje een open deur intrapt door de verkoper te melden dat oplichting strafbaar is. ;)
Printable View
"Fuck ja waar ben ik mee bezig? Al die lieve mensjes die hard hebben gewerkt voor hun centjes! Dat kan ik toch niet doen? Oh wacht, jawel... het boeit me namelijk niks!"
- De Oplichter
Was deze al voorbij gekomen?
"USA" Stratocaster
De brug (uitlijning) en de neckplate doen me vermoeden dat deze niet helemaal is wat ie zou moeten zijn.
neck plate kan ik niet goed zien maar de neck is 100 % correct, de brug is hardtail en dat ziet er altijd gek uit op een strat :D
Merendeel van de gitaristen gebruikt de tremelo op hun strat niet of nauwelijks, laten het ding er zelfs af, dus ik begrijp eigenlijk niet goed dat Fender niet meer hardtails in omloop brengt.
Op zich eens. Heb je bovendien minder last van ontstemmen en meer plezier van sustain. Ik zet dan ook altijd twee extra veren op mijn Strat, waarmee het blok tegen de body zit. Daarmee heb je dezelfde twee voordelen. Met als bijkomend voordeel dat bij eventuele verkoop de nieuwe eigenaar weer de keuze heeft wat te doen met de tremelo.
Een zwevende brug kan je vast zetten. Een hardtail los zetten is iets moeilijker, maar ja je hebt gelijk. Bij de tele is het dan weer net andersom. Mss mede ook daardoor dat er zoveel teleliefhebbers zijn.
Met m'n strat heb ik nooit problemen gehad met ontstemmen op de trem.
Deze zweeft ook.
Wat betreft de sustain moet ik Joost gelijk geven, die is inderdaad minder...
een strat met trem (zelfs als hij vast gezet is_) klinkt "beter" (ok "anders" ;) ) dan een hardtail, minder strat achtig, ik kann me daarom wel voorstellen dat Fender minder hardtail strat maakt
en met een beetje behoorlijke afstelling van je trem hoef je echt niet minder sustain te hebben zelfs als hij Floating is
In het beste geval is het een USA neck met een Japanse body, in het slechtste geval is hij gewoon helemaal fake. De brug is een vintage style, niet de American Standard die het in 1993 was, en het zwarte plastic plaatje onder de halsplaat heb ik nog op geen enkele moderne USA Fender gezien. Over pickups en electronica valt op basis van de foto's niets te zeggen, kan om het even wat zijn.
De verkoper heeft de gitaar zelf tweedehands gekocht en kent de historiek ervan niet. Hij maakt een betrouwbare indruk, dus ik denk dat hij zelf belazerd is geweest...
http://link.marktplaats.nl/m961472641
Echt twijfel?
Hmm, nee denk het niet.
Maar ik vind het wel een heel vaag geval.
De hals.. de brug...
Wat is hier in hemelsnaam mee gebeurt?
Lefty neck, gespiegelde decal, Lefty tremelo.... Zou dit een gerefinishde versie zijn van die hendrix tribute? Denk het niet, maar....
verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.
dat is een leuk knutsel Project, zit niks van Fender op en het zit een beetje rammelig in elkaar maar kann nog steed prima klinken/spelen :D
Zit die neckplate van die laatste nou scheef of is dat lichtval?
dat of de neck staat scheef
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Kunnen de kenners even checken?
Gelukkig. Ik heb deze Supreme's alleen nog maar van Gibsun gezien, nooit een echte ;-)
Slijtage aan de kopkam? Van in de koffer te liggen? Nog nooit een topkam moeten vervangen. Maar verder kan ik er weinig van zeggen zo...
Nogmaals, ik ken de deze gitaren niet en het kan door de foto's en mijn argwaan komen, maar het logo lijkt slecht ingelegd, de tuners lijken niet recht en zelfs de 'open book' lijkt niet recht, volume en tone pots lijnen niet uit.
Ik koop wel een andere bril ;-)
helaas het logo is voor Gibson maatstaven goed ingelegd, de Standard heeft een logo "ingelegd" (eigenlijk ingegoten) in een vezelplaat waardoor het logo de rest van zijn leven mooi ingelegd blijft zitten, zodra het meer customshop is wordt het echt ingelegd en zakt de lijm en lak na verloop van tijd in en komt het logo "los" te liggen bij Gibson
Is z'n 4500 euro dubbel en dwars waard!
inderdaad, de markt denkt er anders over (eur 2000) ;)
Klopt als een bus.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben vind dat Gibson prachtige gitaren maken maar de prijzen (Fender custom shops trouwens ook) zijn af en toe echt ver buiten proporties.
Maar dat is een hele andere discussie en het blijft inderdaad een subjectief onderwerp.
Verdacht goedkoop:
Engl Invader 150 head voor 650 euries
Ach, er zijn mensen die een nieuwe auto kopen. Die hoor je ook amper zeuren over de afschrijving.
De Gibson-verkoper heeft er misschien wel 10 jaar plezier van gehad. Aanschaf is rond de €3000-3500 geweest? Da's maar iets van een tientje per maand afschrijving als hij 'm voor €2000 verkoopt. Da's minder dan op welke auto dan ook ;)
Tussen minder dan 1000 en 650 (incl. de footswitch à 179 euro en een custom hoek) zit nog steeds een behoorlijk verschil.
Maar goed, als de advertentie legit is, heeft iemand een koopje voor een full-featured 4 kanaals top-amp (hoewel de 100 beter is ;-), Bright switch werkt bij die op alle 4 de kanalen), waar je nog geen 2e hands JCM800 voor hebt.
Toch hopen dat het niet voor op een appartementje is! 😝
http://link.marktplaats.nl/m963493539
Volledig massief.. dat zie je inderdaad pas vanaf €500,- ;-)