Over de doden niets dan goeds.
Printable View
Over de doden niets dan goeds.
.... met zeer lichte relikwie Pickups... Kan je nog in een kapelletje plaatsen. Mss komen er wel duizenden bedevaarders op af! Als die allemaal een kaarsje komen branden aan 50ct kan je binnen de kortste keren een echte kopen! 😆
Wat te denken van deze:
DOD 250 RI voor 100 euro
1) de huidige RI (met LED, standaard 9V jack en True bypass) kost 98 euro
2) hij geeft aan dat de originele prijs à 198 GULDEN er op staat. Juist, dus voor iets 2e hands wat totaal niet speciaal* is wil meneer ruim 24 gulden winst maken. :stop:
* = Dit is een 90's RI; kijk 100 euro voor een serifed logo early 80's DOD 250 is een ander verhaal; dan heb je effectief een Greybox 250 voor 1/3e van de prijs.
Tja, een mens mag hopen. ;-)
Vragen kan natuurlijk altijd, krijgen is een ander verhaal...
Tja, zelfs als je de hele gulden-zaak buiten beschouwing laat,
je hebt een NIEUWE voor 2 euro minder die de 3 grootste 'flaws' van het origineel aanpakt:
-geen stomme center positive mini-jack voor de voeding meer, maar een standaard 'Boss' 9V DC barrel connector-input.
-eindelijk een status LED; want bij een subtiele instelling van het pedaal is het niet altijd duidelijk of ie aan staat
-true bypass. Dit laatste is misschien een discutabele verbetering, maar die oude 'hardwire bypass' had nog steeds het circuit aan input hangen. De nieuwe heeft ná de TB switch nog een mooie 2,2Mega Ohm pull down resistor zitten (zoals de meeste clones als verbetering hebben toegevoegd door de jaren heen.)
Slightly offtopic: Nu weet ik dat Tom Cram (ex-DBX, ook Digitech) persoonlijk involved was bij het creeëren van de nieuwe serie DOD pedalen. Ze hebben zich dan ook gefocussed op de 'gewenste' klassiekers; die DOD 410 BiFet bijvoorbeeld of die 440 Envelope Filter (bekend door een zekere gitarist van RadioHead).
Ik vind het zelf wel tof dat DOD is afgestapt van de "me-too" plastic/13-in-een-dozijn meuk en weer re-issues maakt van hun pedalen waar ook daadwerkelijk al jaren vraag naar is, en nu met de moderne(re) verbeteringen.
Ik weet niets van Fenders, maar deze lijkt mij niet pluis: http://link.marktplaats.nl/m953828194
* Omgebouwd van 3- naar 4-punts hals, dus geen 60's maar 70's body?
* Flink verbouwd; dus eigenlijk geen originele onderdelen meer?
* Mag hij de naam "Fender" wel dragen?
Tis een beetje een vage ja.
2000 gaat ie er sowieso niet voor krijgen, met een 1/4 mag hij blij zijn denk ik.
En het kan door de foto's komen maar ik heb het idee dat de vorm van de body ook niet helemaal klopt?
Meer een Frankenstein creatie dit inderdaad.
Daar kun je over debatteren ja, al zal het verzanden in een filosofische discussie. Wat maakt een Fender een Fender? De body, de hals, de hardware, beide? Niemand struikelt erover als je de originele Fender snaren vervangen hebt voor een ander merk (dat zou wat zijn :D), maar waar trek je dan wél de grens? De brug lijkt me ook niet origineel trouwens, gezien de zadeltjes die erop zitten.
Ik denk verder niet dat dit als oplichting bedoeld is, gezien het verhaal en de foto's van de verkoper. Maar 2000 euro vragen voor een ouwe Fender body, waarvan niet eens helemaal duidelijk is hoe oud hij is en die ook nog eens flink bewerkt is, lijkt me wat aan de optimistische kant. Wat de hals en de hardware nog waard zijn, zal wel meevallen denk ik.
Klopt helemaal wat je zegt Lauke.
Persoonlijk vind ik dat de body en de neck op z'n minst nog origineel moeten zijn.
Anders kan ik een oude fender body kopen en er van alles op plakken en het een "echte" Fender noemen.
Ik vraag me eigenlijk af, is er bij Fenders een identificatie code waaraan je zou kunnen zien of zowel de body als neck bij elkaar horen?
Lijkt me sowieso een goeie oplossing om nepperts er eerder tussenuit te pikken.
Dat lijkt mij uist niet.
Als iets heel erg herkenbaar/duidelijk is dan kan je daar juist gebruik van maken (als oplichter).
Ik denk dat de huidige eigenaar er niet zoveel verstand van heeft. Het is idd een body uit de seventies, 3 of 74 schat ik met een Lplaatje dat daar niet op hoort en waar de trem vandaan komt kan je niet zien. In de body zal verder nog flink gehakt zijn. Dat die strat met humbuckers dikker klinkt dan een gewone strat geloof ik graag.
Natte vinger: body 200, neck 100, pickups 100, overig 100....
Voor 500 mag ie blij zijn.
Kan zomaar zijn dat Leo er zelf een beetje teveel voor betaald heeft. Was trouwens wel een mooi afgetrapte Strat, dat ding van Hiram Bullock!
Dit lijkt mij een chibson. http://www.speurders.nl/overzicht/le...query=les+paul
http://images5.images-speurders.nl/i...0025_4_big.jpg
Er zit een brug op in ieder geval met schroevendraaier slots.. Da's toch enkel Epi?
Toch?
Alleen die topkam zou mij al vertellen dat het niet klopt.
http://images5.images-speurders.nl/i...0025_1_big.jpg
Hij verkoopt 'm vanwege immigratie, schrijft 'ie. Maar het is een Chinees, zo te zien aan de hardware.
tis een chibson Maar niet vanwege de schoevendraaier Slots, die zitten op de productie Gibsons (de historics hebben wieltjes) , de trussrod cover is chinees en het logo is Celluloid ipv parelmoer
De gitaarbouwer Wim Heins uit Sneek bekeek vorige week mijn Tele en zei dat bij Fenders de hals voor meer dan 50% verantwoordelijk is voor het geluid. Voor wat betreft de Strat uit de advertentie: een dergelijke Partcaster zou mij minder dan de helft van de gevraagde som waard zijn. Sterker nog, ik zou hem laten staan.
ik denk dat bij strats en tele's inderdaad Meer dan 50 % van het geluid door de neck bepaald word Maar daar hoeven geen Fender engeltjes aan gewerkt te hebben om dat geluid te maken. een all parts neck is minimaal net zo goed (fuji gen made)
een Kaufmann strat klinkt en speelt ook erg prettig en daar zit nada Fenders aan ;)
Klopt, ik heb erg veel plezier van mijn Kauffmann's! Maar het gaat mij om de aangeboden Strat en de waarde daarvan. Voor €2.000,- kun je prachtige, originele gitaren kopen of er een laten bouwen. Een handgebouwde Smitty of een Gun voor hetzelfde bedrag, zou ik zwaar prevaleren boven de aangeboden Partcaster. Er kan best een goed geluid inzitten, maar je weet als je op die manier gaat sleutel aan een gitaar, je dat doet voor jouw sound en tegelijkertijd de restwaarde van een gitaar terugbrengt naar " wat de gek er voor geeft".
klopt voor 2000 piek zou ik ook geen twijfel willen hebben als ik hem als "echt" zou kopen, zou het aan de andere kant een gitaar zijn die fantastisch speelt en klinkt dan zou hij (voor mij) Meer waard kunnen zijn dan de som der delen, Ik denk overigens niet dat dit bij deze gitaar het geval zou zijn ;)
Wat voor fixed bridge zit er eigenlijk op? Wat mij betreft mag dit geen '63 Strat meer worden genoemd. Eigenlijk zonde om een gitaar zo te verbouwen, behalve misschien als je hem zelf lifelong in je collectie houdt en dit je ultieme geluid verzorgt.
Eens. Maar het geluid wordt niet alleen bij strats door de neck bepaald, toch? Ook les Pauls hebben door de vorm en dikte van de nek een verschillende klank.
Voor een partscaster geldt wat de gek ervoor geeft, ik zou niet meer dan de kostprijs van de onderdelen ervoor geven omdat elke boerelul zo'n ding inelkaar kan zetten, zelfs ik met m'n linker handen 😉
En wat vinden we van deze?
http://link.marktplaats.nl/m959913822
Geen customshopper lijkt mij, of het moet een custom classic zijn, vind het maar een vage strat.
Daar zie ik eigenlijk niet veel mis mee.
Hooguit dat het hout van de hals me niet echt custom shop waardig lijkt maar verder zou dit best een custom shop gitaar kunnen zijn.
Nitro zegt niks over de kleur.
Lijkt me niks mis mee met die strat.
Ik meende dat nitro van zichzelf al wat geler is dan PU-lak, maar wellicht vergis ik mij. Mijn eigen twee nitrogitaren, waarvan 1 zelf gesproten, zijn in ieder geval een heel stuk geler. Maar mogelijk komt die kleur pas met de jaren en ben ik vergeten hoe het er eerst uit zag. Is alweer 30 jaar geleden namelijk.
Nitro verkleurt, maar kan in het begin gewoon doorzichtig zijn. Met de jaren wordt het geler.
verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.
Voor een vintage vibe wordt de lak vaak amber getint maar het maakt niet uit of er dan nitro of poly gebruikt wordt.
En inderdaad, nitro verkleurt wat sneller dan poly. Mits niet in een koffer bewaart wat dan gebeurt er ook weinig mee.
Nitrocellulose zelf is niet heel schadelijk, echter de gebruikte oplosmiddelen (vaak tolueen) zijn erg smerig. Met veel polylakken zijn die niet meer nodig.
Oplichting strafbaar?
Dat zal wel inslaan als een bom.