Oorspronkelijk geplaatst door
vulvasonic
Klopt, maar ik ben er toch maar aan begonnen en toen bleek dat het allemaal nogal meeviel. De bushing in het systeem leek z'n beste tijd gehad te hebben. Toen ik het hele zaakje uit elkaar had gehaald, bleek dat de arm uit de bushing was geraakt, waardoor de pook los zat en door de speling ervoor zorgde dat er van alles meetrilde. In eerste instantie lukte me het met geen mogelijkheid om alle onderdelen weer op hun juiste plaats te krijgen, tot ik een methode vond om (en ik weet niet meer hoe... :chicken: ) van achter uit alles weer op de correcte wijze wist te positioneren en af te stellen.
Dat afstellen ging trouwens behoorlijk vlot. Ik had meer problemen verwacht bij de overstap van een .009 setje naar een .011 setje. Ik heb echter maar heel weinig hoeven bijstellen om de gitaar weer zuiver en goed bespeelbaar te maken.
Onlangs heb ik voor het eerst sinds jaren weer eens opgetreden met die plank. Door een toevallige samenloop van omstandigheden had ik geen beschikking over pedalen en ook de kanaalschakelaar van de versterker weigerde dienst. Het hele optreden heb ik het moeten doen met slechts de volumeknop van die gitaar en dat ging niet eens zo verkeerd.
Ik zal in de nabije toekomst ongetwijfeld vaker een beroep op haar doen.
Kek plankie, hoor! :D