@liquid:
Waarom ga je 4x12's testen en een 2x12 kopen?
Printable View
@liquid:
Waarom ga je 4x12's testen en een 2x12 kopen?
Dat is absoluut niet waar ... Ik vond de K&E 2x12 enorm ruk en de 4x12 best aardig. De XXL is weer anders (heb ik niet getest, maar kan me voorstellen dat het verschil tussen de 4x12 xxl met de 2x12 nog groter is). Bij Orange precies andersom: 2x12 erg lekker, 4x12 teveel van het goede. Bogner 4x12 en 2x12 zijn verschillend qua sound, maar vond ik beide erg goed.
Test ook het huismerk Kingcab eens. Zijn zeer goede 2x12's imho!
Wel doen!
Ik heb de cabs naast elkaar gehoord. De K&E is kil, steriel, weinig laag en voegt niks toe. De Bogner is veel warmer, vintage en lekker punchy, daar kon de K&E niet tegenop.
Smaken verschillen: testen dus. Bogner zal waarschijnlijk tweedehands makkelijker te slijten zijn (toch een beter bekende naam). Wel is de K&E compacter en lichter, dus stukken handzamer (alhoewel met flightcase erom betwijfel ik dat ook ...).
De ruildeal van K&E tegen bogner gaat waarschijnlijk niet door. De verkoper wilde nog 100 euro extra hebben van mijn kant uit. 1 op 1 had ik waarschijnlijk wel gedaan. maar voor 100 euro extra vind ik het te gek worden. Een K&E kost 700 euro plus een flightcase van 180 euro erbij. En dan begint hij over de verkoopwaarde ervan.
Ik snap best dat K&E minder makkelijk slijt 2e hands dan bogner en de prijs van K&E dus ook lager ligt. maar ik vind ruilen + nog eens 100 euro van mijn kant wat te gek.
Plus... ik heb de indruk dat de markt voor die Bogner OS cabs wat verzadigd begint te geraken. Waar mensen eerst elkaar bijna vertrappelden om er eentje (tweedehands) te hebben, blijven ze nu vaak gewoon te koop staan...
MS