Uit jouw verhaal kan je niet veel opmaken.
Printable View
Uit jouw verhaal kan je niet veel opmaken.
Je denkt waarschijnlijk dat de verkoper het heeft over een Gibson Les Paul Standard uit 1957. Hij beweert echter niet een 1957-er Gibson Les Paul te verkopen. Hij geeft alleen "vintage" aan en dat kan het volgende betekenen:
- een pre-historic Gibson Les Paul Goldtop,
- een 30th Ann. Goldtop uit 1983,
(voor zover ik weet hebben de twee bovenstaande modellen geen darkback)
- een andere Goldtop uit een bepaald jaar (het zou zelfs een one-off kunnen zijn),
- of hij kan bedoelen dat het het kan een Reissue betreft van een vintage gitaar, zonder dat de verkoper het woord "reissue" erbij heeft gezet.
Om die reden staat er duidelijk dat je hem kunt contacteren voor meer informatie.
Vintage kan iets uit eind jaren '50 betekenen, maar voor iemand anders kan vintage ook iets uit de jaren '80 of '90 betekenen.
Oke, sorry dat mijn post een beetje verkeerd overkwam.
Ik weet wat vintage betekent, maar het lijkt er gewoon op dat dit een 57 of early 58 goldtop moet voorstellen. Geen RI uiteraard. Ik heb de adverteerder gemaild, geeft niet meer info dan wat er in zijn ad staat en dat de gitaar minimaal 34 jaar oud is. De gitaar ziet er nogal merkwaardig uit, zeker geen overtuigende 57'/58 hoewel het een gerefinishde (serial is absoluut niet origineel zo, mocht het een echte gibson zijn) zou kunnen zijn. Ook de tuners en brug zijn aftermarket in het geval dat het een gibson is.
In principe lijkt het mij een poging om deze aan een onwetend iemand die denkt dat dit een echte 57' is te verkopen. Het zou in principe kunnen (uiteraard heeft ie dan aanpassingen gehad) dat het een echte 57/early 58 is maar het lijkt me sterk. Het lijkt me sowieso geen echte gibson eigenlijk, misschien een oude kopie?
Ik vroeg me af of iemand meer weet?
Een wit serienummer?
Ja, dat was ik niet gewend bij een echte ;)
Das gewoon een pre-historic ( google maar )
Deze komt uit 1986 (omdat het serienummer met een 6 begint), als mijn geheugen mij niet in de steek laat. Prima gitaartjes maar voor de collector misschien interessanter dan de speler.
Verkoper weet dat donders goed denk ik
zet die twijfels maar om in zekerheid...., kom op 10 jaar, dan betreft het leeuwendeel van MP
vintage planken..
Ik zou toch zeggen een jaar of 20/25 minimaal en inderdaad dan moet het ook nog eens een gitaar zijn die op de een of andere manier aanspreekt.
Sommigen denken dat elke oude gitaar vintage is, het moet wel enige verzamel waarde hebben vind ik.
Dat zou (volgens de verkoper) niet kunnen. Hij zegt de gitaar geerfd te hebben en hem 34 jaar in zijn bezit te hebben. Volgtns hem mort hij dus minimaal 34 jaar oud zijn. Als hij uit 86 is is hij 28 jaar oud zijn.
Maar het Zou me niet verbazen als hij gewoon liegt over de leeftijd,
Uuhm tja als het zo lang geleden is dan gaat het besef van verstreken tijd vaak niet helemaal correct zijn, zal niet de eerste keer zijn dat ik mensen heb horen zeggen "al zeker 40 jaar in bezit" terwijl het een gitaar uit de eighties is.
Hoe dan ook, van wat ik op de fotos zie heeft het alles weg van een pre-historic. Je kunt hem nog vragen om foto's van alle holtes, van onderkant pickups en van de code op de potmeters; ik weet vrij zeker dat alles naar 1986 gaat wijzen. Hij zegt trouwens zelf ook dat er pickups uit de 80's inzitten, is dat niet een beetje toevallig? ;)
Zie net dat ie gereserveerd is. Hopelijk denkt de koper niet dat het een originele 57er is.
Iemand de ad op 2ehands.be gezien die net verwijderd is ?
Was een Gibson 345 stereo uit 1967 voor 1200€ ?
Account vandaag aangemaakt en direct zo een ad erop, hij gaf me een adres in Groningen op en een telnummer maar geen reactie hierop...
Heb deze advertentie ook gezien,was dicht bij thuis dus de man een mailtje gestuurd om een afspraak te maken,liefst vanavond nog.
Had hem ook serie nr gevraagd .
Kreeg mailtje terug dat hij voor een week of 3 in Groningen/Drenthe was om familiale redenen.
Hij gaf 3 optie,s
Gitaar opsturen,was +13euro
Ze in Holland gaan halen
Of 3 weken wachten en dan ze in Tongeren ophalen als ze nog niet verkocht was,er waren veel kandidaten voor deze gitaar zei hij.
Heb hem een mail terug gestuurd dat ik geen 1200 euro overschrijf zonder de gitaar te zien,maar als ze werkelijk van 1967 was en in zo een goede staat als hij schreef,dan ging ik ze in drente ophalen.
Had hem ook nog foto,s en serie nr gevraagd.
Geen reactie meer teruggekregen.
Lijkt me niet zo zuiver.
N
Mvg Geert
Gaan we ook niks meer van horen denk ik.
Wat zijn bedoelingen juist waren zullen we nooit weten
Mvg geert
Zijn bedoeling was dat er zo veel mogelijk mensen 1200 euro aan hem overmaken..
http://www.raybendici.com/wp-content.../12/nerds1.jpg
... en dan nog: wat heb je aan een IP? :???:
Z'n PC DDoS'en. :sneaky:
nou...:soinnocent:
De naam DDoS staat voor distributed denial of service. Je hebt ook een DoS aanval zonder D ervoor. Die D staat dus voor distributed, wat betekent dat de aanval van meerdere computers afkomstig is. Een DDoS aanval kan dus alleen vanaf meerdere computers en niet in je eentje. Als je het in je eentje doet heet het een DoS aanval.
Ik neem mijn eerdere uitspraak weer terug.. :seriousf:
Wat? Ik iemand DDoSen? Nee joh zou ik echt niet kunnen zou niet weten waar te beginnen. Technologie heeft wel enigzins mijn interesse vandaar dat ik dit soort dingen dan wel weet, maar ik ben op het gebied van computers echt geen super talent ofzo hoor.
Ik zou mezelf wel als nerd zien, maar dan echt wel op gitaargebied, daar (denk ik) 100x meer van te weten dan computers.
Je weet in ieder geval hoe je moet posten dus een complete gitaarnoob zal je niet zijn. :seriousf:
'T is hetzelfde als iemand die geen enkel verstand heeft van gitaren uitleggen wat het verschil tussen een fuzz en een overdrive is. Denken ze gelijk dat je een soort tovenaar bent terwijl je eigenlijk iets vrij simpels uitlegt. Dat ik nou een klein beetje basiskennis over computers heb...
Ik kan niet eens fatsoenlijk met ms dos (het besturingssysteem) omgaan dus zo een computertalent ben ik echt niet hoor.
Ik wist toevallig al wat een DDoS aanval inhoud, maar met sites als wikipedia ed. weet ik echt niet meer dan 'piet' aan de overkant van de straat die alleen maar weet hoe hij moet googleen. Typ eens DDoS in op google en in 30 seconden weet je net zoveel over DDoS aanvallen als ik.
Lap we hebben weeral een winner, deze keer is het Bob.
Deze keer was het een Gibson 59 reissue.
Drie herkenbare dingen:
1.Outlook mail adres
2.Gibson aan spotprijs
3.Standaard tekstje
Altijd dezelfde standaardtekst:
bob me. bobmestan@outlook.com
Beste,
Prima wij hebben onze Gibson ( Custom ) nog te koop !
Wegens omstandigheden in mijn familie verblijf ik momenteel in Holland.
Ik verblijf in Groningen/Drenthe voor 3 weken.
Ik heb voor u drie opties?
U haalt het op waar ik mij bevind in Holland.
Ik kan het verzekerd versturen naar u voor € 13,00 ,-Extra.
kan wachten tot ik weer terug ben thuis en kan het afhalen indien nog te koop?
Al moet ik zeggen dat ze belangstellende enorm groot is voor onze Gibson.
Met vriendelijke groet,
Bob.
Iemand die nog graag van zijn Gibson af wil??
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...184497240.html
hahaha
Waarom in dit topic? Die man is een krent, geen twijfel aan ;)
ik zoek nog fenders, 5 euro!